Na stronie znajduje się 30 osób: 3 użytkowników (Nyers, Dejwid, Vancore) oraz 27 gości

„Rafa Benitez – Leonardo, który lepszy, który gorszy ???”

Niedawno zastanawiałem się który ze szkoleniowców Interu jest lepszy ?? Nasz obecny trener Leonardo, czy były, czyli Rafa Benitez. Dlatego pozwoliłem sobie napisać bloga na ten temat. Zrobię to w formie pojedynku. W każdej z 5 rund jest do przyznania tylko 1 pkt. Wygra oczywiście ten który zdobędzie więcej punktów.


Runda I: DOŚWIADCZENIE ORAZ SUKCESY TRENERSKIE.

Rafa Benitez - pracował z takimi klubami jak: Liverpool, Valencia, Osasuna, czy też Real Valladolid. Jego Największe sukcesy to: 2x mistrzostwo Hiszpanii, Puchar Anglii, Puchar Ligi Mistrzów i inne.

Leonardo – w poprzednim sezonie trener AC Milanu. Osiągnął z nimi 3. miejsce w Serie A. Jest bliski wygrania Coppa Italia z Interem Mediolan.
Podsumowanie: Nie ulega wątpliwości że Rafa to bardziej doświadczony trener z większymi osiągnięciami. Dlatego 1-0 dla Beniteza.


RUNDA II: Stosunki i układy z władzami Interu.

Rafa Benitez – Już od początku swojej pracy Benitez nie przekonał sobą Massimo Morattiego. Sądzę że nasz prezydent wybrał Rafę tylko dla tego że nie było żadnego dobrego trenera, miał przyjść Capello, ale ten przedłużył kontrakt z Anglią.

Leonardo – Massimo Moratti szanuje i popiera Leo już od początku. Nie wiadomo co zrobił Leo by zyskać przychylność Morattiego ?? Może Leonardo po prostu zauroczył naszego prezydenta, gdyż nie sądzę żeby przekonał go swoimi umiejętnościami trenerskimi i „geniuszem strategii”.
Podsumowanie: Leonardo jest popierany przez zarząd Interu i jest wychwalany i wspierany na każdym kroku. 1 pkt. wędruje do Leo i mamy remis 1-1.

RUNDA III: Stosunki trenerów z piłkarzami Interu.

Rafa Benitez: Piłkarze Internazionale narzekali w trakcie konferencji prasowych na złą atmosferę na treningach.

Leonardo: Leo i nasi piłkarze są bardziej jak koledzy. Nie ma tu bariery między trenerem, a piłkarzami. Leo z każdego gola strzelonych przez Naszych cieszy się jak dziecko.
Podsumowanie: Według mnie w tej rundzie powinien wygrać Rafa. Piłkarze powinni znać swoje miejsce i dostosowywać się do decyzji szkoleniowca. Kolejny punkt dla Beniteza, który wychodzi na prowadzenie: 2-1


RUNDA IV: Metody szkolenia, trenowania i wystawianie piłkarzy.

Rafa Benitez – Nasz były trener jest już bardzo doświadczony w swoim fachu. Wie jak postępować z piłkarzami, kogo wystawiać, a kogo nie. Zdecydowanym plusem dla Rafy jest to że często sięgał po młodszych graczy z pierwszego zespołu, a czasami korzystał z usług piłkarzy Primavery. Wydaje mi się że Benitez przeprowadzał za ciężki treningi. Piłkarze byli przemęczeni i nie mieli siły grać w meczach.

Leonardo – po przyjściu Leo do Interu atmosfera stała się lepsza. Wydaje mi się że treningi Leonardo są zdecydowanie za lekkie. Dużym minusem jest wystawianie tych samych, starszych graczy. Wystawia także piłkarzy nie będących w dobrej formie. Jak dla mnie nieporozumieniem jest ustawianie Diego MIlito w ataku od pierwszych minut i sadzanie Pazziniego, który aż pali się do gry.
Podsumowanie: Jak dla mnie 1 punkt powinien powędrować do Beniteza. Trzymał on drużynę silną ręką, nie pozwalał by piłkarze decydowali za niego. Zdecydowanym pozytywem jego pracy jest granie młodymi piłkarzami, czego nie można powiedzieć o Leonardo … Mimo że Benitez stosował zbyt katorżnicze treningi, ale 1 pkt. idzie do Rafy. Benitez – Leonardo 3-1.


RUNDA V: Wyniki Interu Mediolan i ich osiągnięcia.

Rafa Benitez: Pierwsze co trzeba mu zarzucić to przegrany Super Puchar Europy z Atletico Madryt 2-0. Co prawda wygrał Super puchar Włoch oraz Klubowe Mistrzostwa Świata, ale nie są to też prestiżowe rozgrywki. W Serie A za kadencji hiszpańskiego szkoleniowca błąkaliśmy się w okolicach 5. miejsca. Pod koniec pracy Beniteza w Interze byliśmy na 7. miejscu. Bilans meczów Interu za Beniteza: 6 wygranych, 5 remisów i 4 porażki.

Leonardo: po jego przyjściu w Interze coś się poprawiło. Zawodnicy w końcu zaczęli grać jakiś futbol, a nie zwykłą padakę. Po pewnym czasie znów coś się zepsuło. Zawodnicy jakby stracili formę, lub nie chciało im się grać. W LM Inter Leonardo także nie zachwycał. Pierwszy mecz z Bayernem przegrany 0-1, a potem w rewanżu wygraliśmy 2-3. Dalej już było tylko gorzej. Blamaż na San Siro 2-5 z Schalke, a potem porażka 2-1 z zespołem z Gelsenkirchen. Inter po wygranej 0-1 z Romą i remisie 1-1 awansował do finału Coppa Italia, gdzie spotkamy się z Palermo. Bilans meczów Interu pod wodzą Leo: 15 wygranych, 1 remis i 4 porażki.
Podsumowanie: Leonardo przychodząc do Interu wniósł dużo świeżości do gry naszych zawodników. Tylko teraz pytanie: czy poprawa gry jest spowodowana odejściem Beniteza, czy można to zapisać do zasług Leonardo ? Mimo słabej gry w LM z Bayerem oraz Schalke punkt powinien pójść do Leonardo, więc mamy 3-2.

*W tej rundzie bilans meczów Interu dotyczy tylko Serie A. Nie wliczałem Coppa Italia, Pucharu Włoch, LM oraz KMŚ. Starałem się nie pominąć żadnego meczu Serie A, lecz jeśli to zrobiłem to przez przypadek.

Pojedynek Benitez Leonardo – podsumowanie:Pojedynek ten zakończył się wygraną Beniteza 3-2. Czy to oznacza że to właśnie popularny Rafa jest lepszym trenerem Interu ??? Nie, ogólnie oceniałem całokształt kariery obu Panów, stosunek do piłkarzy. Widać zarządowi Interu, oraz samym zawodnikom do gustu bardziej przypadł Leonardo.


Mam nadzieję że mój blog nie zawiera dużo błędów i mam nadzieję że przypadnie Wam on do gustu.

Pozdrawiam i dzięuję za przeczytanie moje bloga, interista7
Dodał: Castellazzi || Data: 12.05.2011 18:03
Komentarzy: 17

Dodaj komentarz

Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać komentarze
#17 Autor: luuki [28.05.2011 21:36]
ProfilProfilProfil
Gut Dżob
#16 Autor: Randama [22.05.2011 13:52]
ProfilProfilProfil
Benitez- 5, Leo - 0. Powód? Coutinho
#15 Autor: Quox [22.05.2011 11:16]
ProfilProfilProfil
ciężko mi zrozumieć, dlaczego w III rundzie, to Benitez dostał ten 1p. Wg. mnie powinno być 2,5-2,5. Albo ewentualnie -> Mou 5, Leo 0, Ben 0 ;P
#14 Autor: Kubusa10 [18.05.2011 20:24]
ProfilProfilProfil
Musisz pisać pisać i jeszcze raz pisać czekam na twoje kolejne dzieła
#13 Autor: Lechu [16.05.2011 09:53]
ProfilProfilProfil
Fajnie napisany tekst, który czyta się całkiem przyjemnie. Jak widzę po komentarzach, każdy pewnie zrobiłby to inaczej. Ty zrobiłeś to po swojemu i wyszło ciekawie. W końcu najfajniejsza w tym wszystkim jest możliwość poznania zdania drugiej osoby i wymiany poglądów. Za to duży plus, bo widzę, że zebrałeś pokaźne audytorium i zmusiłeś je do merytorycznej dyskusji. Pozdrawiam i czekam na kolejne ciekawe artykuły.
#12 Autor: Mirek11 [13.05.2011 14:07]
ProfilProfilProfil
Benitez to bardzo dobry trener i taktyk. Pokazał to nie raz trenując Valencie czy Liverpool. Jego problemem w Mediolanie był brak transferów. Od kiedy usiadł na ławce Nerazzurrich media cały czas łączyli z Interem takie nazwiska jak Javier Mascherano i Dirk Kayt. Jeżeli to była prawda, że Benitez chciał tych graczy mieć w zespole to bardzo szkoda, że zarząd nie zrobił nic aby ich sprowadzić.
Benitezowi były potrzebne 2-3 transfery, ludzie którzy stali by za nim murem i by go wspierali. NIestety ciężko było Rafie przekonać choć jednego zawodnika do siebie bo w oni ciągle tylko mówili o Mourinho, co z pewnością denerwowało Beniteza.

Wystawianie młodych graczy nie było tylko powodem tego, że starsi gracze siedzieli w szpitalu, bo już od samego początku Benio stawiał na Babianego i Coutiho. powodem było to, że ani Babiany ani Coutinho nie mieli nic wspólnego z Jose i tylko oni go nie wspominali, i mimo, że nie byli może najlepsi to miejsce na boisku zawsze dla nich było czy to w pierwszej 11 na ławce i wchodzili jako zmiennicy.

Podsumowując, uważam że brak transferów był najwiekszym problem dla Beniteza. On potrzebował kogoś kto by zagrał dla niego i by go wspierał na dobre i złe. W ekipie, którą miał pod sobą nie było ani jednego takiego gracza.
#11 Autor: kachol [13.05.2011 13:21]
ProfilProfilProfil
Koszmarne zestawienie... nie wiem co autor miał na myśli...

Trenera rozlicza się z wyników i tylko z wyników. Są wyniki trener się sprawdza, nie ma wyników, trener się nie sprawdza - ot cała filozofia...

Ciężko ocenić, że lżejsze treningi to jest plus, a ostrzejsze minus. Tak samo kadra - kogo to obchodzi czy grają młodzi, czy starsi zawodnicy - grać mają najlepsi i najlepiej dysponowani.

Na papierze na lepszego trenera wychodzi Leonardo, bo ma lepsze wyniki i basta.

P.S.

Jak zabrałeś się już za takie zestawienia, to wg mnie powinieneś ocenić taktykę i strategię na poszczególne pojedynki, reakcje trenerów na przebieg spotkania, pracę we włoskich realiach, pracę w realiach europejskich... Wtedy może miałoby to jakaś wartość merytoryczną...

P.S.2.

Nie mam na celu zrugania autora, tylko zmotywowanie go do pisania lepszych tekstów, bo na pewno ma w sobie potencjał. Peace;)
#10 Autor: marcinek91081 [13.05.2011 13:17]
ProfilProfilProfil
Nie zgadzam sie z tą oceną szczególnie z rundą III i IV !! !! To za grubego Benka nie było atmosfery w druzynie,przypominam o konflikcie z Dejanem Stankovicem a o kontuzjach nie wspomnę...pewnie dlatego musiał sięgać po mlodych pilkarzy z primavery!! !! A wynik powinien być 4-1 dla LEO!! ! Benitez ma tylko wieksze doświadczenie i sukcesy, a w końcu także od zera zaczynał
#9 Autor: Krzaku [13.05.2011 13:03]
ProfilProfilProfil
stawial na mlodych bo caly sklad w szpitalu byl :) Wyniki swiadcza za Leo. I to ze Leo cieszy sie z bramek dalbym na + dla niego i ze zyje w zgodzie z pilkarzami czasami przesada ale zeby grac dobrze trzeba miec dobra atmosfere
#8 Autor: hQ [12.05.2011 23:08]
ProfilProfilProfil
Ja bym dał 2,5-2,5. Benio dawał szansę gry młodszym bo cała reszta z pierwszego składu oglądała mecze w szpitalu lecząc kontuzje.
#7 Autor: Futbolistka [12.05.2011 22:54]
ProfilProfilProfil
fajnie napisane :) +

PS Obu nie trawię :x
#6 Autor: Lamatico [12.05.2011 22:25]
ProfilProfilProfil
//Fajnie napisane, ciekawa forma i wykonanie, a za to ogromny plus :) Ponadto lekko się czyta :)

W 100% zgadzam się z oceną trenerów, choć jestem antyfanem Beniteza:D
#5 Autor: Perkoz1908 [12.05.2011 22:10]
ProfilProfilProfil
Mało merytorycznie. Takie porównania wydają mi się idiotyczne. Ocena trenerów to nie tylko jakieś 5 cech lecz 1000 cech w dodatku powiązanych ze sobą i bez innych nieistniejących. Dodatkowo, bierzmy pod uwage sytuacje jaką napotkalismy podczas pracy ich obu. Gdybym brał pod uwage takie zestawienie to Leo miałby 0 pkt a Rafa -1.
#4 Autor: Il Colosso [12.05.2011 20:35]
ProfilProfilProfil
heheh jest takie powiedzenie, że wygranych się nie rozlicza, jednak my wygrywamy głównie z tymi słabszymi zespołami, a z lepszym Milanem już jest ciężej. Być może jest to kwestia tego, że Leoś pracował z drużyną tylko pół roku a do spotkania z największym rywalem jeszcze mniej, ale być może to nie o to chodzi, i Leonardo po prostu gubi się w ustawianiu zespołu o czym jest tak wiele rozmów, choćby tu na tej stronie. Osobiście uważam, że Leo nie jest jakimś niesamowitym taktykiem i strategiem, ale mimo to w porównaniu do Benka, pod jego wodzą Inter zdobył całkiem niezły dorobek punktowy, szkoda tylko, że te zdobycze punktowe są nabijane z słabszymi klubami, tak jak pisałem wcześniej. Jest jeszcze jedna sytuacja która mnie mocno zastanawia, czyli brak szansy od trenera dla Cou. Jednak mimo to uważam, że jeśli nie wróci Mou (a na pewno nie wróci) to Leo mógłby dostać szansę. No chyba, że by przyszedł Boas. Oczywiście trzeba też sprowadzić min. 2 klasowych zawodników takich jak Sanchez czy Tevez, ale obojga raczej nie zobaczymy;/
#3 Autor: Castellazzi [12.05.2011 20:04]
ProfilProfilProfil
Jedrula, wiem że nie możemy oceniać trenera na podstawie czegoś innego niż wyniki. W końcu nie wiemy co się dzieje w szatni, czy podczas treningów. Sugerowałem się oczywiście wypowiedziami piłkarzy i zarządu Interu. :)
#2 Autor: Jedrula [12.05.2011 19:54]
ProfilProfilProfil
Moim zdaniem, my nie możemy oceniać trenera na podstawie czegoś innego niż wyniki i tego, co obserwujemy podczas meczów (decyzje personalne). Tylko tego naocznymi świadkami jesteśmy.
#1 Autor: Don Balon [12.05.2011 18:36]
ProfilProfilProfil
Informację o sposobie oceniania można by wrzucić gdzieś z przodu, zaoszczędziłoby zdziwnienia nad tym sposobem. (wyjaśniam, że oceniałeś ogólne umiejętności trenerskie, a nie to jak zaprezentowali się w Interze.)

Ogolnie uważam, że potrzebujemy trenera z charakterem, a nie krzyżówkowego potwora, który wszystko co wymyślił to szablon konferencji pomeczowej. Także Leo nie jest odpowiednim trenerem. Jego wyniki to tylko reakcja zawodników na odejscie Benka i radość z "wolności".

Prawda jest taka ze leoś zostanie na kolejny rok. W 2012 ogarniemy Boasa, z którym wygramy Ligę Europejską.

Sam felietonik, dobrze napisany, krótko acz treściwie. Brawo, dawno takiego nie było :)

Inter Mediolan | Manchester United | Borussia Dortmund | Chelsea Londyn | mecze na zywoPszów | angielski Rydułtowy | Katalog stron | PSG | Manchester City