Felietony

Czy jest do czego wracać? (29)

Autor:
Źródło: inf. własna
4 miesiące temu
3019
29

Lubię wracać tam, gdzie byłem już. Pod ten balkon pełen pnących róż. Na uliczki te, znajome tak. Nie sposób nie zgodzić się ze Zbigniewem Wodeckim, że fajnie wraca się w miejsca, w których spędzało się wspaniałe chwile. Szczególnie odczuwa się to, gdy powrót wiąże się z czymś przyjemnym. To tak, jakby człowiek wyjechał ze swojej mieściny i po kilku latach wrócił w swoje strony, do rodziny, znajomych, ulubionych miejsc. Jednakże żeby było do czego wracać, trzeba spojrzeć w przeszłość, a ona nie zawsze jest kolorowa.

Sześć lat, ponad sto zdobytych goli, opaska kapitańska, tytuł capocannoniere - brzmi dobrze, prawda? Kto czasami nie wspomina jego hattricka w derbach Mediolanu? Ja zaś mam w pamięci jego gola i świetną asystę, które przyczyniły się do zwycięstwa z Juventusem. Zwycięstwa, które było jednym z zaledwie czterech odniesionych za kadencji Franka de Boera na boiskach Serie A. Patrząc tylko przez pryzmat boiska, powrót Mauro Icardiego możnaby uważać za bardzo dobry ruch. Tym bardziej, że liczby w Galatasaray również ma imponujące. Łączy on w sobie kilka ważnych cech dla napastników jak siła, gra głową, ustawienie w polu karnym. Piłka często go szuka, a on sam bez większego problemu wykorzystuje nadarzające się okazje. W czasach gdy Inter mógł tylko spoglądać na pretendentów do Scudetto, to właśnie Mauro był zawodnikiem, który wyróżniał się w naszej drużynie. Co by nie mówić, w swoim prime był jednym z najlepszych napastników świata. Wykręcał takie liczby, że na spokojnie mógł zostać legendą naszego klubu. Mógł, ale na własne życzenie nią nie został. Nic dziwnego, skoro jego pozaboiskowe zachowanie można porównać do osiedlowego "Sebixa", którym kieruje "Karyna". Pamiętacie jak po "standardowej" porażce z Sassuolo chciał sprowadzić 100 kryminalistów z Argentyny w odwecie za konflikt z ultrasami Interu? Nieprzemyślane, czasami po prostu głupie zachowania były u Maurito na porządku dziennym. Nie pomagało również to, że jego żona była zarazem menadżerką. Jestem jeszcze bardziej rozczarowany jego postawą, ponieważ przychodził do Interu w czasach, w których po boisku biegali bardzo zasłużeni, wręcz nieskazitelni Argentyńczycy jak Zanetti, Samuel, Milito czy Cambiasso. Żadnego złego słowa w kierunku tych Panów posłać nie można. Niestety Mauro nie wziął od nich lekcji savoir-vivre i wraz ze swoją małżonką tworzą duet wybuchowy, co w ogóle mi nie pasuje do ekipy Simone Inzaghiego. 

Nie ma się co oszukiwać, ale Inter potrzebuje napastnika. Lautaro i Thuram nie wydolą na pełnych obrotach w każdym meczu, a poczucie poważnej konkurencji może wpłynąć tylko pozytywnie na ich formę. Alexis i Arnautovic to niestety nie są zawodnicy na tak wielki klub, nawet jako zawodnicy rezerwowi. Nic nie wnoszą do gry, a odnoszę wrażenie, że są wręcz hamulcowymi. Sportowo Mauro Icardi wciąga ich nosem i to jedną dziurką. Tutaj moje wewnętrzne "ja" zostaje trochę zaburzone. Z jednej strony liczby bronią Icardiego i jest on gwarantem bramek. Chciałbym, aby nasz podstawowy duet uzupełniany był przez bramkostrzelnego napastnika. Z drugiej strony jest on zbyt kontrowersyjną osobą i jego obecność w zespole mogłaby zaburzyć harmonię jaka panuje w drużynie. Również media częściej szukałyby czy nawet wymyślały różne aferki, byleby tylko zapewnić odpowiednią ilość kliknięć.

Na dzień dzisiejszy Inter moim zdaniem wygrywa nawet nie dlatego, że ma świetnych zawodników. Wygrywa, bo drużyna jest po prostu DRUŻYNĄ. Zachowanie na boisku i poza nim, chemia pomiędzy zawodnikami. Cieszynki po bramkach to nie zwykłe celebracje, jest to szczera radość kolegów z zespołu. W wielu wypowiedziach piłkarze podkreślają ogromną rolę świetnej atmosfery wewnątrz klubu, nie tylko na boisku. Atmosfera to jest klucz do sukcesu. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego - te słowa znane z powieści Aleksandra Dumasa idealnie obrazują klimat jaki panuje w ekipie Nerazzurri. Obawiam się, że przy ewentualnym powrocie Icardiego pojawi się kwas, który mógłby nie zostać strawiony. Piłka nożna to nie suche statystyki, więc jedyny argument w postaci skuteczności Maurito kompletnie mnie nie przekonuje. Będąc dzisiaj Marottą, jeśli odebrałbym telefon od Icardiego z zapytaniem o możliwość powrotu, odpowiedziałbym NARA - i to nie w kontekście nazwiska małżonki...

Zobacz też

InzaghiBall - analiza taktyczna Interu po meczu z Atletico Madryt (5)

22.02
13:11

System na system. Analiza taktyczna Atletico Madryt przed meczem z Interem Mediolan (7)

18.02
15:00

Komentarze (29)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
11.01.2024 o 18:36 przez Snake86
+2
Snake86
To raczej ploty, ale temu Panu już dawno podziękowaliśmy i tego się trzymajmy.
11.01.2024 o 11:08 przez Bumper
Bumper
Przez pryzmat czysto sportowy - tak, Icardi pasowałby tu zdecydowanie bardziej niż naszych dwóch, pożal się boże, rezerwowych. Szczególnie, że jako jego fan czysto piłkarsko też się poprawił i to już nie jest ten sam Icardi który stoi jak bela w polu karnym i czeka na piłkę, a ile mogę to śledzę Galatę. Problem zaczyna się w tym, że jak wybitny by on nie był, choćby tak dobry jak Messi, Ronaldo etc. to jego żona, on sam i sposób w jaki rozstał się z Interem całkowicie wyklucza ten transfer czego ja osobiście żałuje. Poza tym nas i tak na niego nie stać obecnie, sam transfer wyniósłby nas conajmniej kilkanaście milionów, a sam Icardi też krzyknąłby okolice pensji Lautaro.
11.01.2024 o 21:32 przez Roni86
+1
Roni86
Gdyby był coś wart to nie grałby w Turcji więc czysto sportowo nie 👎 Nigdy nie podobała mi się jego gra. Gość strasznie przereklamowany. Wyróżniał się na tle strasznie słabego Interu w tamtym czasie. Jak dobrze mi się wydaje to Szymański robi lepsze liczby od niego 😎 Wielkie nie dla tego Pana. Żal ściska serce że nosił niebiesko-czarne barwy a krew zalewa że był ich kapitanem 🤦 Forza Inter
11.01.2024 o 10:50 przez pasencjusz88
+2
pasencjusz88
Nie dla zepsucia atmosfery w szatni !
11.01.2024 o 09:40 przez inter30
inter30
Taki ruch można by ewentualnie rozważać, gdyby pantofel zmądrzał i pozbył się swojej kobyły, a że nadal pozwala jej sobą sterować to w ogóle nie ma nawet o czym mówić, już bym widział to publiczne robienie kwasów "bo mój mężuś grzeje ławę a powinien grać, Inter go nie docenia ble ble", tfu.

Ogólnie książkowy przykład dla młodych jak nie prowadzić swojej kariery
11.01.2024 o 09:31 przez Jaszczu91
+2
Jaszczu91
200% NIE !
ja pamiętam tylko jego fochy przed odejściem. W lidze tureckiej nawet Dzeko ma lepsze statystyki w wieku 38 lat. Icardi nam kompletnie nie potrzebny.
Zdecydowanie wolał bym Muriela czy Simeone.
11.01.2024 o 11:07 przez Xucatlan
Xucatlan
Przecież takie porównywanie statystyk jeden do jednego jest idiotyczne, bo liczby zależą od wielu czynników. Ex Milanista Niang (ten co trafił w słupek z Barceloną xD ) czy Sebastian Szymański mają tam lepsze statystyki niż Dusan Tadic czy Wilfried Zaha.

Fenerbahce gra bardzo ofensywną piłkę, podczas gdy Galatasaray gra w takim 'juventusowym' stylu.
Gole Dżeko stanoiwą 28% tego, co ustrzeliła jego drużyna, natomiast gole Icardiego, to 35% tego co nastrzelał jego zespół. Do tego Icardi ma 5 asyst, a Bośniak tylko 2.
11.01.2024 o 15:14 przez Jaszczu91
+1
Jaszczu91
Nie chce w Interze Icardiego z powrotem bo to toksyczny zawodnik. A ta jego kobyła to już w ogóle. Statystyki może sobie mieć jakie chce.
11.01.2024 o 17:06 przez Xucatlan
Xucatlan
No spoko, rozumiem. Tylko następnym razem mów w prost o co chodzi. Po co była ta wzmianka o Dżeko, skoro to nieważne? Wprowadzasz ludzi w błąd :)
11.01.2024 o 00:55 przez mroowa111
+2
mroowa111
Gościu jest skończony i toksyczny tylko rozwaliłby nam atmosferę
10.01.2024 o 18:49 przez Paolo87
+2
Paolo87
"Czy jest do czego wracać?" Absolutnie, bezapelacyjnie, zdecydowanie, ostatecznie, sakramencko NIE !!
10.01.2024 o 16:45 przez Kamiliusz1908
Kamiliusz1908
Wracaj królu!
11.01.2024 o 18:35 przez Snake86
+1
Snake86
"Królu?" Upadłeś na głowę?
10.01.2024 o 16:35 przez tytusek25
+7
tytusek25
Nauczka z Lukaku powinna już dawno nas nauczyć ze nie wchodzi się 2 razy do tej samej rzeki. Nie ma już tego Interu w którym brylował Icardi , po za tym okoliczności jego odejścia powinny wykluczać jakikolwiek powrót , podobnie jak z Lukaku. Ludzie szanujmy się :) Niech spierdala. Trochę godności
10.01.2024 o 20:32 przez Paolo87
+1
Paolo87
A tak na marginesie. Pamięta ktoś jakiś udany/wybitny powrót zawodnika do Interu?
10.01.2024 o 20:44 przez scozzi
+1
scozzi
hm. Crespo?
10.01.2024 o 20:52 przez Paolo87
+1
Paolo87
Zgadzam się, Crespo akurat darzę sympatią (nawet po mimo tego że grał za miedzą). Solidny powrót ale czy wybitny?
10.01.2024 o 21:03 przez ragnar
+1
ragnar
W Interze? Ciężko wskazać wybitny powrót w ogóle...
10.01.2024 o 21:12 przez Paolo87
+1
Paolo87
Właśnie tak mi się niestety wydaje, Crespo taki przyzwoity ale nie wybitny chyba.
11.01.2024 o 11:24 przez Xucatlan
+1
Xucatlan
@Paolo87 Dimarco (przypominam, że on był w pewnym momencie sprzedany).
Ogólnie, to tych powrotów zawodników ZNACZĄCYCH, którzy odchodzili z Interu definitywnie, a potem wracali, to w my w ostatnich nie wiem, 25 latach zbyt wiele po prostu nie mieliśmy, więc ciężko tu o wnioski.
Piszę o zawodnikach znaczących, bo jeżeli ktoś odchodził jako zawodnik pełniący marginalną rolę, jak np. taki Andreolli, a potem wracał żeby dalej pełnić marginalną rolę, to ciężko na takiej podstawie wysnuwać wnioski o nieudanych powrotach.
Właściwie takim jedynym nieudanym powrotem są tylko Alexis i Arnautovic.
Lukaku, to już inna historia, bo ciśnienie wśród fanów na jego wykup było, więc nie da się powiedzieć, że jego powrót był nieudany. Zaważyły kwestie pozaboiskowe.
10.01.2024 o 14:44 przez minus09
+4
minus09
wolałbym handanovica w ataku niz tego szczura
10.01.2024 o 14:18 przez Mezzela
+5
Mezzela
Dla mnie to wszystko zwykła plotka. Ewentualnie próba wybadania terenu przez ludzi Icardiego.

Ogólnie nic nie przemawia za takim powrotem.
1. Udawanie kontuzji i wymuszanie transferu do Juve.
2. Bramki w Turcji nie znaczą tak dużo jak się wydaje. Dżeko też tam jest gwiazdą ligi a u nas strzelał raz na miesiąc.
3. Powroty nam nie wychodzą. Powracający Lukaku czy Sanchez, to jednak klops.
4. W drużynie dalej są zawodnicy, którzy grali wtedy w Interze, więc można obstawiać że miałoby to zły wpływ na team spirit.

Także zamknijmy ten temat i nie wracajmy już do niego więcej.
10.01.2024 o 14:15 przez WTC
+6
WTC
Przede wszystkim to nie wiem skąd Inter miałby wziąć pieniądze na taki transfer. Icardi ma 30 lat, jest wyceniony na 20 milionów obecnie, a kontrakt wiąże go z Galatą do 2025 roku. Skąd pomysł, że Galatasaray puści swojego najlepszego strzelca w promocyjnej dla Interu cenie? Skąd pomysł, że Inter będzie zainteresowany inwestowaniem sporej sumy pieniędzy w gracza w zaawansowanym wieku i problematycznym charakterem? Dla mnie cały ten temat to farmazon i nie ma w nim ziarenka prawdy.
10.01.2024 o 13:55 przez Paolo92
+1
Paolo92
Nie ma żadnych możliwości na powrót.
Nie zostanie zaakceptowany przez kibiców i się nie dziwię.
Za dużo pajacował w przeszłości by mógł teraz zyskać akceptację klubu.
10.01.2024 o 13:44 przez Pader88
+7
Pader88
Uważam że jakiekolwiek dywagacje na temat powrotu tego pazia za kompletnie bezsensowne i zbyteczne. Dla mnie osobiście żadne argumenty „za” tego nie zmienią po tym jak to wszystko się odbywało a dobrze to pamiętam te podchody jego żonki pod juve itp itd. Zero szacunku dla tego typa i zero sentymentów niech on sobie tam w Konstantynopolu kopie i z daleka od Interu.
10.01.2024 o 13:23 przez Pjerun
+3
Pjerun
On kompletnie nie pasuje do tego co gra Inter Inzaghiego.
Gdy Icardi był w Interze jedynym schematem były ciągłe wrzutki w pole karne. Było to też po części winą Icardiego, który nie brał udziału w grze, ale on też nie ma umiejętności do gry kombinacyjnej.

Jego jedyny plusy to instynkt, odnalezienie się polu karnym i wykończenie.

Poza tym? Zbyt słaby fizycznie, żeby grać na ścianę, brak dryblingu, przeciętna szybkość, przeciętna technika, słaba gra bez piłki w ataku pozycyjnym, lepiej odnajdywal się w polu karnym.

Wątpię też, że Inzaghi byłby zainteresowany tego typu piłkarzem.
11.01.2024 o 17:18 przez Xucatlan
Xucatlan
Bo teraz to w ogóle nie gramy wrzutek... Wrzutka to wciąż najczęściej stosowany przez Inter pomysł na sfinalizowanie budowanej wcześniej akcji.
10.01.2024 o 13:01 przez danielinter
+5
danielinter
Ani przez chwile nie bralem na powaznie tych plotek. On nie wroci
10.01.2024 o 12:59 przez DonDawido
+1
DonDawido
Nie ma.

Shoutbox

TONYSOSA 15.05.2024 16:19

atalantys dzis?!

fcimaniek 15.05.2024 12:33

akurat w tej akcji brałem udział jako furgonetka

fcimaniek 15.05.2024 12:33

nie chyba, tylko na pewno

Piter 15.05.2024 12:32

furgonetka na polskich blachach chyba

fcimaniek 15.05.2024 12:27

dokładnie, także pamiętajcie, by wstawać o 5 codziennie, najlepiej bez celu

fcimaniek 15.05.2024 12:27

witam witam @Piter

Piter 15.05.2024 12:27

witam

Piter 15.05.2024 12:26

najpóźniej o 13 pójdzie spać jak obiad zeżre

fcimaniek 15.05.2024 12:26

a chrapaniem zagłusza pracę kosiarki

fcimaniek 15.05.2024 12:26

stary wstanie o 5, a potem o 11 drzemka z pilotem na jajach

fcimaniek 15.05.2024 12:25

witam

Orzeu 15.05.2024 11:34

Lautaro :soon:

DonDawido 15.05.2024 10:17

Brakuje jeszcze Petagny.

Orzeu 15.05.2024 10:05

:D

Orzeu 15.05.2024 10:05

atak marzeń

Orzeu 15.05.2024 10:05

Como chce Icardiego i Correę

DonDawido 15.05.2024 09:51

Uszanowanie.

Archiwum shoutboxa

Sonda

Kto był najlepszym graczem w meczu z Frosinone?

Polls answer

Publicystyka

InzaghiBall - analiza taktyczna Interu po meczu z Atletico Madryt (5)

22.02
13:11

System na system. Analiza taktyczna Atletico Madryt przed meczem z Interem Mediolan (7)

18.02
15:00
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    Inter

    36

    92

  • 2

    Milan

    Milan

    36

    74

  • 3

    Bologna

    Bologna

    36

    67

  • 4

    Juventus

    Juventus

    36

    67

  • 5

    Atalanta

    Atalanta

    35

    63

  • 6

    Roma

    Roma

    36

    60

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Lautaro Martínez

    24

  • 2

    Dusan Vlahovic

    16

  • 3

    Victor Osimhen

    15

  • 4

    Albert Gudmundsson

    14

  • 5

    Olivier Giroud

    14

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 28017

Liczba newsów: 48458

Liczba komentarzy: 573369

Użytkownicy online: 2 (keloo08 keloo08) oraz 22 gości

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

19x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

8x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się