Zwycięstwo w derbach to matematycznie złota gwiazda dla Interu. Dwudzieste mistrzostwo niesie ze sobą nie tylko zaszczyty historyczne, ale także wymierne rezultaty z ekonomicznego punktu widzenia.
Jak wyjaśnia dziś La Gazzetta dello Sport, klub Nerazzurrich świętuje „rzekę pieniędzy”, która płynie dzięki historycznemu sukcesowi w lidze: od boomu na nową koszulkę po waloryzację wartości poszczególnych piłkarzy oraz przekazanie nagród przez Ligę i UEFA.
Jeśli chodzi o wartość zawodników, to wzrosły na przykład karty Lautaro (ponad 120 milionów euro), Thurama (85), Barelli (85), Calhanoglu (50) i Bastoniego (70): około +150 milionów od września do maja według ekspertów rynkowych (do tego należy dodać Dimarco i Pavarda). Dochodzi także cała działalność komercyjna skupiona wokół Scudetto, różniąca się od pozostałych właśnie tym, że przyszywa drugą gwiazdkę na piersi Nerazzurrich: około 16 milionów za różne nagrody i rozwój marki; około 50 milionów, które otrzyma sektor marketingowy dzięki różnym inicjatywom poświęconym Interowi (połowa tej sumy oczekiwana jest jedynie po nowej koszulce z drugą gwiazdką); 23,4 mln od Ligi za prawa telewizyjne plus kolejne 10 mln od UEFA. I tak suma zbliża się do 100 milionów euro.
Komentarze (1)