Plan wykonany: Inter spełnia wymogi FFP

Po miesiącach oszczędności i niezbyt popularnej zwłaszcza wśród kibiców polityki zaciskania pasa Massimo Moratti osiągnął swój cel: Inter już teraz spełnia wymogi finansowego fair play.

 

Wcielanie w życie nowych przepisów UEFA, które zaczęły obowiązywać dopiero od tego roku, prezydent Nerazzurrich rozpoczął już przed dwoma laty. Przypomnijmy, że według zasad FFP w pierwszej fazie, czyli w bilansie za lata 2011-2014 kluby nie mogą mieć większego deficytu niż 45 mln euro.

 

Moratti w 2009 roku startował od pułapu 154,4 mln euro na minusie (po sezonie 2006/2007 zadłużenie było jeszcze wyższe i wynosiło 206 mln euro). Zmęczony ciągłym dopłacaniem do Interu dla zrównoważenia budżetu a także, a może nawet przede wszystkim nowymi przepisami, prezydent wicemistrzów Włoch powiedział stop. Efekty jego działań były widoczne już po roku. Dzięki wpływom od sponsorów, sprzedaży praw telewizyjnych czy też biletów, premiom za zwycięstwo w Champions League a nade wszystko zmianie polityki transferowej po upływie dwunastu miesięcy zadłużenie klubu zmalało do 69 mln euro. Duży wpływ miała na to głównie sprzedaż Zlatana Ibrahimovica: transakcja pozwoliła na wpływy w wysokości 53 mln euro tzw. wartości dodanej (w tamtym sezonie cała wartość dodana wyniosła 73 mln euro).

 

W kolejnym roku Moratti poszedł za ciosem. Pozbycie się Mario Balotellego (22 mln euro wartości dodanej) i Nicolasa Burdisso (7,6 mln euro) pozwoliło obniżyć deficyt do kwoty 55/60 mln euro.

 

Owoce polityki transferowej z tego lata będą widoczne w bilansie w 2012 roku. Wówczas dzięki m.in. sprzedaży Samuela Eto'o (10 mln euro wartości dodanej) i Davide Santona (co najmniej 4,5 mln euro) deficyt Nerazzurrich wyniesie około 20-30 mln euro i będzie mieścił się w ramach określonych w FFP. Budżetu nie będą również obciążały pensje piłkarzy, którzy opuścili zespół, czyli Eto’o (20 mln euro brutto), Materazziego (4 mln euro brutto) i Suazo (7 mln euro brutto).

 

Wiadomo już, że kolejne oszczędności, na pensjach dla piłkarzy, znajdą się w przyszłym roku. Przede wszystkim Mediolańczycy nie będą już opłacali Sulleya Muntariego, którego kontrakt nie zostanie przedłużony, a który kosztuje rocznie 5 mln euro brutto. Do tego kontrakty wygasają Cristianowi Chivu (9 mln euro brutto), Walterowi Samuelowi (7 mln euro brutto) oraz Ivanowi Cordobie (6 mln euro brutto) i nawet jeżeli Inter zdecyduje się przedłużyć współpracę z tymi zawodnikami, to z pewnością na dużo lepszych dla siebie warunkach.

 

Jak już wspomnieliśmy dopuszczalny deficyt w pierwszej fazie finansowego fair play, czyli 45 mln euro, dotyczy lat 2011 – 2014. Projekt zakłada kolejne dwa etapy: w drugim, czyli dotyczącym lat 2014-2017 kluby nie mogą zadłużyć się na więcej niż 30 mln euro, a docelowo, od 2017 roku bilanse klubów w ogóle nie będą mogły być ujemne.

Dodał: Biały || Data: 06.09.2011 15:57
Źródło: fcinternews.it/fcinter1908.it || Komentarze: 59
Ocena newsa:
73%
27%

Dodaj komentarz

Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać komentarze
#59 Autor: Arcadinho77 [09.09.2011 19:12]
ProfilProfilProfil
Massimo jaka mina jakby byl zaskoczony :D <loldev> <loldev>
#58 Autor: bartek1987 [09.09.2011 19:07]
ProfilProfilProfil
Posiadam informacje o ustawionym meczu w najbliższym czasie.
Spotkania z Ameryki Płd, Azji, a także z niższych lig europejskich. Wysokie kursy. Wielu zadowolonych ludzi. Zainteresowanych proszę o kontakt e-mail:pikelbartek@yahoo.pl bądź GG:22942266
#57 Autor: SlimShady [07.09.2011 16:17]
ProfilProfilProfil
Dobrze, przynajmniej mają prezydenta jak Moratti nie skończymy jak Valencia czy Liverpool czu Mayorca.
Ale trzeba przyznać, że raczej wielkich transferów nie będzie najbliższych latach, nadal nie jesteśmy na 0.
#56 Autor: Prus [07.09.2011 14:59]
ProfilProfilProfil
Czekam na 2012r. i wtedy ruszamy pełną parą, a teraz liczę na nie upokorzenie się w LM i walkę o Scudetto do samego końca sezonu!
<flaga>
#55 Autor: CzarnySamael [07.09.2011 14:39]
ProfilProfilProfil
Aha, no i nie licz darmowych i tanich piłkarzy, bo ja wtedy też mogę jeszcze kilku wrzucić. Stąd, wpisałem tylko tych od 10 mln :)
#54 Autor: CzarnySamael [07.09.2011 14:38]
ProfilProfilProfil
mecenas1234--->

Dlatego mnie cieszy, kiedy moje ulubione kluby (głównym MU, 3.Inter) robią świetne interesy ;)
i tak jak napisał jarek789, Barca i Real mają totalne budżety, bo u nich wszystko jest postawione na głowie.

Jak Valencia i Villareal podobno dostały tylko po 16 mln, przy barcelońskich 150?!
#53 Autor: jarek879 [07.09.2011 14:16]
ProfilProfilProfil
dudu-pokaz mi gdzie MU ma 800ml dlugu?? ?chyba ze na twoje village wiadomosci dochodza z 3letnim opoznieniem to sorry...na dzien dzisiejszy MU ma 309ml dlugu...a co roku sa na plusie wiec platini nic nie moze zrobic bo klub przynosi zyski zero strat....w tym roku zmniejszyli zadluzenie o ponad 80ml wiec jeszcze 3-4lata i beda na zero klub sam na siebie zarabia nie musi zaden morrati czy szejk dokladac.....a splaca kredyt wlascicieli(ktory zaciagneli na klub,,,a nie zeby klub przynosil straty)))tak jak inter..gdyby w hiszpanii prawa telewizyjne dzielili rowno tak jak w anglii to MU mialby najwieksze przychody na swiecie....MU z praw tv dostal 55ml za pierwsze miejsce w lidze(ost klub dostal 38ml) a real i barca dostaly po 150ml(a ost klub w lidze dostal 1ml) zero sprawiedliwosci dlatego ta liga jest tak nudna walcza tylko 2druzyny o mistrza...ale nie dlugo to sie skonczy juz pomalu strajkuja
#52 Autor: nerrazzuri1908 [07.09.2011 13:59]
ProfilProfilProfil
Za kase z Ibry jeszcze dokupilsmy Rane i zaplacilismy Genoi za wypozyczenie Kjarhi...
Wiec interes stulecia zrobil na tym Massimo i Oriali...:)
#51 Autor: nerrazzuri1908 [07.09.2011 13:54]
ProfilProfilProfil
#17 Dokladnie tak samo mysle...
Massimo jak widac jest dobry z ekonomi nawet w klubie,
nie tylko w Sarasie...
Ale to nie koniec jeszcze jak widac po koncowej fazie artykulu...
Pozbyc sie jeszcze Muntara i Motty i bedzie juz koniec pasozytow bioracych i dojacych Nasz budzet...
#50 Autor: mecen [07.09.2011 13:05]
ProfilProfilProfil
A za kasę z Ibry kupiliśmy: Milito, Mottę, Sneijdera, (odszedł E2 więc jeszcze) Forlana i Zarate. Wydaje mi się że jeszcze kogoś.
#49 Autor: CzarnySamael [07.09.2011 12:53]
ProfilProfilProfil
A propos United, to:
a)MU nie ma żadnych długów. Ma je firma która należy do Glazerów, która jest właścicielem United.
b)tych długów nie wygenerował Manchester. Jest to kredyt zaciągnięty przez ww firmę po to by MU kupić. Mówiąc prościej: Glazerowie kupili MU za kredyt który teraz MU spłaca.
c)MU ma już tylko 300 mln funtów długu. Przez 6 lat spłacono ok. 400-500 mln funtów długu.

Co do transferów, to wszystkie transfery United od 10 mln w górę, od sprzedaży Ronaldo zostały sfinansowane właśnie z tego transferu. Inaczej mówiąc, za kasę z CR7 kupiono:
De Geę, Smallinga, Jonesa, Hernandeza, Younga i Valencię.
#48 Autor: kulasiak [07.09.2011 10:27]
ProfilProfilProfil
Może i FFP to bajka i jak przyjdzie co do czego to i tak UEFA ustąpi, ale nie zmienia to faktu, że lepiej długu nie mieć niż go mieć. Co do zaś długów innych drużyn to coś mi się zdaje, że za kilka lat może nadejść w futbolu wielki krach(z powodu znudzenia szejków i znalezienia sobie innej zabawki czy też windowania cen i pensji) i wtedy to kluby bez długów wyjdą lepiej z kryzysu niż te z długami bo nic co jest ponad stan(a taka jest dziś wielka klubowa piłka) nie może trwać wiecznie.
#47 Autor: mecen [07.09.2011 01:02]
ProfilProfilProfil
Dokładnie. Zacznę wirzyć w to FFP jak Uefa zacznie karać "dłużników". A póki co, nie widzę sensu bycia "fair". To jak w biznesie: jedni zachowują się OK i mówią "eh....nie mogę, bo tak nie wypada", a inni: "PF.... a co mi zrobią? IDE ZARABIAĆ KASE"
#46 Autor: Koninstein [07.09.2011 00:44]
ProfilProfilProfil
#43 Autor: Inter _Fan! [06.09.2011 20:27]


to Eto poszedl za dyche ?


Chodzi o jego pensję jako wartość dodaną czyli zmniejszenie obecnych wydatków Interu. Dodatkowo zysk z samego transferu ale to się policzy pod koniec roku bądź sezonu. Nie wiem dokładnie.
#45 Autor: Koninstein [07.09.2011 00:35]
ProfilProfilProfil
też tak myślę, że tak na prawdę nic z tego nie będzie i dalej "wielkie" kluby będą kupować gwiazdy ponad swój stan. Tak wieś się robi na szczycie futboly: "postaw się nie zastaw się" :/
forza Massimo!! forza <forza> !!
#44 Autor: kachol [07.09.2011 00:25]
ProfilProfilProfil
Ludzie, którzy piszą, że FFP to ściema mają prawdopodobnie rację... Najmocniejszy kluby i tak dyktują prawa, do tego to one generują największe zyski więc ich głos będzie decydujący... A poza tym kto zabroni przekazania darowizny na klub w wysokości 400 mln przez jednego szejka z drugim oligarchą?

Jeżeli Inter wypadnie z czołówki w Europie i Włoszech to straty będą o wiele wyższe, a FFP zejdzie na drugi plan, albo Inter zejdzie na drugi plan...
#43 Autor: Inter _Fan! [06.09.2011 20:27]
ProfilProfilProfil
to Eto poszedl za dyche ?
#42 Autor: inter_21 [06.09.2011 20:24]
ProfilProfilProfil
Popieram opinie większości, jedyne co mu to da to satysfakcję, biorąc pod uwagę że już nie liczymy się w walce o najwyższe cele w Europie i straciliśmy przodownictwo w serie a to kiepski interes, europejskie potęgi na to leją i walczą o trofea a MM wywalczy najwyżej nagrodę fair play
#41 Autor: Charism [06.09.2011 19:56]
ProfilProfilProfil
Wiecie, że za rok wygasa kontrakt klubów z UEFA i nie będą mieli obowiązku grać w LM? ;) Mogą postawić veto i nie grać w Europejskich rozgrywkach organizowanych przez uefę, tlyko organizowanych przez siebie, aż do czasu zniesienia FFP. Wyjdziemy na tym źle, zoabczycie. :)
#40 Autor: Chuchu [06.09.2011 19:55]
ProfilProfilProfil
#36 Popieram w 100%. Już to widzę, jak UEFA kara Barcelonę, Real, Manchester czy inną Chelsea jeśli ci nie będą spełniać wymogów FPP.
<< Poprzednia 1 Następna >>

Inter Mediolan | Manchester United | Borussia Dortmund | Chelsea Londyn | mecze na zywoPszów | angielski Rydułtowy | Katalog stron | PSG | Manchester City