
FC Internazionale Milano i Suning Holdings Group podały dziś do publicznej wiadomości informacje o nawiązaniu partnerstwa strategicznego. SHG z dniem dzisiejszym przejęła pakiet kontrolny klubu, tym samym stając się właścicielem jednej z bardziej utytułowanych marek w europejskim futbolu. Chińscy inwestorzy zapiszą kolejną kartę, tworzonej nieprzerwanie od 1908 roku historii mediolańskiego Interu.
Część SHG - spółka International Sports Capital staje się właścicielem większościowego pakietu akcji klubu. Ze struktury właścicielskiej znika Internazionale Holding - oznacza to, że po wielu latach z klubem rozstaje się Massimo Moratti - wieloletni sternik i autor największych "nowożytnych" sukcesów Interu Mediolan, w tym wywalczonej w 2010 roku Triplety. Mimo zmian w strukturach, na stanowisku Prezydenta klubu pozostaje Erick Thohir - jest to część ustaleń działaczy wypracowanych w trakcie długich negocjacji obu stron.
Ogromne zmiany w Interze skomentował główny zainteresowany, Erick Thohir:
- Nawiązanie tej współpracy z grupą Suning to dla Interu ogromny punkt zwrotny. Przez ostatnie dwa i pół roku robiliśmy wszystko co w naszej mocy aby uatrakcyjnić klub, budowaliśmy na solidnych fundamentach, które tutaj zastaliśmy. Dla nas wszystkich i samego klubu, nawiązanie partnerstwa z nowymi inwestorami to możliwość postawienia kolejnego, ogromnego kroku naprzód. Teraz możemy nad tym projektem pracować z większą śmiałością, to pozwoli nam przyśpieszyć proces przywracania Interu na należne mu w europejskiej piłce miejsce.
Ważną kwestią jest także fakt ogromnego wzrostu zainteresowania piłką nożną zarówno w Chinach jak i całej Azji. Porozumienia zawarte z Suning Holdings Group pozwolą nam zbliżenie się do wiernych kibiców, którzy są dla Interu ogromną bazą fanowską. Liczymy, że wkroczenie na azjatycki rynek będzie z Suning dużo łatwiejsze i efektywniejsze.
Suning Holdings Group zadeklarowało pełne wsparcie dla modelu biznesowego i wiążących się z nim działań Prezydenta Ericka Thohira. Nowy właściciel udzielił pełnego poparcia dla obecnego sztabu menadżerskiego klubu. Te działania nakierowane są na to aby uczynić Inter Mediolan silniejszy tak samo na boisku jak i poza nim. Osiągnięcie takiego efektu ma dać inwestowanie w klubu, a także uczynienie Interu globalną marką, silnie obecna na rynkach azjatyckich. Chińska inwestycja to gong, sygnał gotowości chińskiego kapitału do wchodzenia na scenę włoskiego Calcio. Jego efektem ma być szybki powrót Interu Mediolan do grona dziesiątki najlepszych klubów Starego Kontynentu.
Podczas spotkania z dziennikarzami nie mogło zabraknąć wypowiedzi szefa Suning Holdings Group, pana Zhang Jindonga:
- Przejęcie Interu Mediolan jest częścią szerokiej strategii grupy Suning. Jest to nasz kolejny, duży krok w kierunku globalnego rynku sportu, lifestyle i zdrowego trybu życia. W tej decyzji widzimy wiele korzyści: odbudowa marki Interu to także możliwość techniczego rozwoju naszego klubu w Chinach - Jiangsu. To także ogromna szansa dla naszej marki do zaistnienia w Europie, chcemy zaistnieć w świadomości kibiców, ale nie tylko kibiców. Dla obu stron to niepowtarzalna okazja - Inter może stać się ogromnym graczem na chińskim rynku, Chiny mogą stać się drugim domem Nerazzurrich. Oprócz tego oczywistym jest, że Inter będzie beneficjentem bogatych źródeł finansowania, które mamy nadzieję, pozwolą na nawiązanie do dni największej chwały w historii klubu, który przyciągał do siebie najlepszych piłkarzy świata.
Nie podlega wątpliwości, że Inter Mediolan właśnie pozyskał jednego z najpotężniejszych inwestorów obecnych w europejskiej piłce. Sam klub jest jedną z bardziej rozpoznawalnych marek na Starym Kontynencie. Suning Holdings Group, razem ze swoją spółką e-commerce Suning.com, pozwoli klubowi jako marce na dotarcie do bez mała 130 milionów sympatykow Il Biscione w Azji. Rozwiązania stosowane przez Suning.com mają zostać wykorzystane aby sprecyzować liczbę odbiorców i dotrzeć do nich, pozwalając być im bliżej swojego ukochanego klubu. Wszystko to ma znaleźć odzwierciedlenie w stanie klubowej kasy. Połączenie potencjału Suning Holdings Group i FC Internazionale może zaowocować wspaniałą współpracą i wieloma sukcesami.
Inter został założony w oparciu o zasadę "Brothers of the World". Teraz ta międzykontynentalna współpraca jest kolejnym dowodem na zachowanie tożsamości klubu, który w całej swojej ponadstuletniej historii był Internazionale.
Na temat Suning Holding Group:
Suning zostało założone w 1990 roku i z początku działalności nie miało wykraczać poza tzw small-business. Przez lata przekształceń i rozwoju, spółka zrobiła wszystko aby nie stracić swojej tradycji i korzeni. Pozwoliło to na zbudowanie jednej z największych firm, które nie są własnością państwa. Nowy partner Interu może pochwalić się obrotami rzędu 50 miliardów dolarów rocznie. Obecnie struktura Suning jest rozbita na dwie części: działającą w Państwie Środka, a także operującą poza jego granicami. Suning kontroluje sieć 1600 sklepów w 600 chińskich miastach, a także Hong Kongu i Japonii. Firma podzielona jest na kilka głównych działów: Nieruchomosci, Handel, Sport, Media i Rozrywka, Inwestycje, Doradztwo Finansowe.
Komentarze (14)
Sam ich chairman powiedzial dzis, ze Inter bedzie beneficjentem wielkich nakladow finansowych.
może jak awansujemy za rok ( oby
no nieważne,pwoodzenia