
Wczoraj gruchnęła wiadomość, że socios.com będzie nowym sponsorem głównym Interu, który zastąpi Pirelli. Ile zarobi na umowie Inter?
Inter na umowie z Pirelli zarabiał w ostatnich latach od 9 mln euro (sezon 2016/17) do 19 mln euro (18/19). W ostatnim roku zarobił 11,5 mln euro. Było to dla włodarzy Nerazzurrich stanowczo za mało. Wczoraj media podały informację, że nowym sponsorem klubu zostanie socios.com. Co to oznacza dla Interu? Zacznijmy od umowy: ta zostanie podpisana w następnym tygodniu, przed wyjazdem drużyny na Florydę. W umowie powinna zostać zamieszczona kwota 20 mln euro za rok, a więc mniej niż 25-30 mln euro w które celował Inter przed pandemią. Mimo tego, Inter i tak osiągnie tą kwotę. Jak? Dzięki innym sponsorom. W poprzedniej umowie sponsorskiej był zapis, który czynił Pirelli jedynym sponsorem, który może umieścić swój logotyp na koszulkach. W najnowszej umowie takiego zapisu nie będzie. Dzięki umowom z Lenovo (logo pod numerem na plecach) oraz umowie z jeszcze jedną, póki co nieznaną, firmą (która zamieści swoje logo na jednym z rękawków), łączny przychód roczny z miejsc sponsorowanych na koszulkach powinien wyjść około 30 mln euro.
Najnowsza umowa sponsorska pozwoli więc Interowi zarabiać prawie 3-krotnie więcej, niż na mocy poprzedniej umowy, tej zawartej z Pirelli.
Komentarze (14)