
Dzisiaj oficjalnie podczas konferencji prasowej zostało ogłoszone partnerstwo pomiędzy dwoma chińskimi gigantami Suning Sports oraz Alibaba Entertainment Group. Dzisiaj prezesi obu firm Zhang Jindong i Yang Weidong podpisali stosowne dokumenty.
- Dwie gospodarki Alibaba i Suning będą w ten sposób bardziej zintegrowane ze światem sportu, z relatywnie synergicznym rozwojem w sektorze detalicznym – powiedział Yang Weidong.
- Suning i Alibaba mogą wzajemnie przynieść dodatkowe korzyści już głębokiej współpracy w sektorze rozrywkowym – powiedział z kolei wiceprezes Suning Sports, Mi Wei.
Celem Suning Sports jest wzmocnienie i poszerzenie grupy o komercyjną stronę, rozrywkę, sprzedaż online. Nie trudno się domyśleć, że na tej umowie skorzysta również Inter.
Chińska firma Alibaba zajmuje się handlem elektronicznym. Do niej należy platforma do streamingu wideo Youku. Platforma ta w ramach umowy ma połączyć swoje siły z inną platformą PP Sports, chińskiej firmy medialnej PPTV, która z kolei jest kontrolowana przez Suning. Obie platformy mają utworzyć wspólną platformę sportową pod nazwą „Youku PP”. Firma Alibaba ma bardzo dużą liczbę użytkowników, a Suning ma doświadczenie w branży sportowej.
Na portalu Youku, również jak i na państwowej stacji telewizyjnej CCTV pokazywane były mecze ubiegłego już mundialu w Rosji, z kolei PP Sports posiada prawa do transmisji Bundesligi w Chinach.
Komentarze (6)