Wywiady z działaczami

Wywiad z autorem nowego logo (10)

Autor:
Źródło: różne
około 3 lata temu
2500
10

 

Rok pracy, zespół złożony z 12 osób. Mirko Borsche, założyciel i grafik studio graficznego Bureau Borsche, zaprojektował nowe logo Interowi Mediolan. 

 

Gdyby smartfony narodziły się czterysta lat temu, prawdopodobnie nie mielibyśmy baroku, nawet rokoka, a Jugendstil i Sezession nie zostałyby ujawnione. W cyfrowej współczesności nie ma miejsca na nadmiar znaków. A oko, znajdujące się na powierzchni ekranu wielkości dłoni, musi w ułamku sekundy zebrać dane potrzebne do rozróżnienia, rozeznania i nabrania pasji:

 

„Dla marki w erze cyfrowej ważne jest, aby być. W przypadku gry w piłkę nożną jest to tym bardziej prawdziwe, że coraz więcej młodych ludzi, szczególnie w Azji, ogląda mecze na bardzo małych urządzeniach. Jednak wiele klubów nie dostosowało się do trendu: jeśli spojrzysz na tabele wyników po rundzie Ligi Mistrzów, zdasz sobie sprawę, że większość logo drużyn nie jest już widoczna ».

 

 

Mirko Borsche starannie podszedł do tematu nowego logo. Jest ono niczym dzieło skalpela, równie staranne jak wykonane jak oryginalne logo Interu, które rozpoczęło się od symbolu narysowanego 9 marca 1908 roku przez malarza i ilustratora Giorgio Muggianiego, który namalował herb klubu pędzlem na czarno, niebiesko i złoto na stołach L'Orologio (restauracja w Mediolanie) umieszczająca inicjały FCIM w kółku. Dzieło o naprawdę niezwykłym smaku wolności na tamte czasy. Dzisiaj jednak kompletnie bezużyteczne. 

 

Borsche: Głównym problemem był kontrast między złotem a bielą, który sprawiał, że herb był niewidoczny w telewizji i na ekranach przenośnych. Musieliśmy za wszelką cenę zredukować tę koncepcję, i uczynić go bardziej widocznym.

 

 

Nowy wizerunek i nowy przekaz, by przemówić do tych, którzy śledzą Inter z daleka, do 300 milionów fanów na świecie i niemal 40 milionów fanów w social mediach. Prace koordynowała Kolja Buscher, 31-letnia graficzka, która ma w swoim portfolio światowej sławy projekty, takie jak logo Balenciaga:

Pracując z dużymi markami modowymi wiesz, że celujesz w konkretny target, który kupuje średnio przedmioty o wartości nieprzekraczającej dwóch tysięcy euro, w przypadku Interu zamiast tego zwracasz się do młodych i starszych, bogatych i biednych przemysłowców i chłopów, związanych z kulturowo tętniącym życiem i niespokojnym miastem, z historyczną tradycją, ale także niedawnym rozwojem architektonicznym. Miasto stworzone z mody, fabryk i designu. Inter to demokratyczna marka, którą należy reprezentować poprzez rozszerzanie przestrzeni, a nie ich zamykanie, nie wspominając o tym, że tysiące ludzi na całym świecie wytatuowało na skórze stary symbol: ta zmiana dosłownie ma wpływ na życie wielu ludzi.

Rezultat jest naprawdę interesujący. Logo wydaje się być całkowicie zrewolucjonizowane - choć projektanci przysięgają, że zachowali prawie 90 procent oryginalnych proporcji, skrupulatnie uszanowali historyczny związek między wymiarami a pustymi przestrzeniami. Zachowano wystające ramiona litery M. A I (przypominające stare F) nie straciło pozycji lidera. „I am” (Jestem) zapoczątkował całą kampanię komunikacyjną, która rozpoczęła się 30 marca.

 

„Jeśli prawdą jest, że litery FC pochodzą z logo, prawdą jest również, że pozostają w naszym imieniu, w naszej tożsamości i w naszej historii ”.

 

 

Dzięki badaniom archiwalnym, które obejmowało stulecie historii i przyniosło około trzystu różnych opcji logo wystawionych przez Bureau Borsche, nawet kolory zostały ponownie wyważone: niebieski zbliżył się do błękitu nocy dzięki odcieniom Pantone 286 oceniono jako najbardziej skuteczny. A złoto - które nadal będzie używane na określonych przedmiotach handlowych - w oficjalnej biblii stylu FC Internazionale Mediolan zostało zastąpione mocną i przewiewną żółcią. Podczas gdy czerń pozostaje tak głęboka i pełna, jak to tylko możliwe.

Podczas planowania projektu skorzystano z wielu inspiracji, odniesień kulturowych oferowanych przez Mediolan: od Spazio Maiocchi po Salone del Mobile, od świątyń w stylu ulicznym, takich jak Slam Jam, po różne style, takie jak Virgil Abloh i jego Off-White.

 

„Od samego początku Inter reprezentował koncepcje braterstwa i integracji” kontynuuje Borsche, tworząc logo o uniwersalnym charakterze, odpowiednie dla tych, którzy podążają za zespołem w tradycyjny sposób, ale także dla tych, którzy pasjonują się na przykład eSportem, jest to sposób na uczynienie tych wartości współczesnymi i przeznaczonymi na długi czas. Nawet jeśli wąż został wymyślony na nowo to uczynienie go naszym oznacza powtórzenie, że prawdziwym dziedzictwem miasta jest marka Inter ”.

 

 

artykuł pochodzi z włoskiej wersji magazynu Vogue. 

 
udostępnij

Zobacz też

Piero Ausilio

Ausilio: Już pozyskaliśmy dwóch graczy, którzy będą pasować do zrównoważonej grupy (6)

23.04
02:05
Giuseppe Beppe Marotta

Marotta: Być może spróbuję nowych doświadczeń (6)

15.04
15:48

Komentarze (10)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
01.04.2021 o 00:01 przez TONYSOSA
+1
TONYSOSA
Ten paintowy niebieski jest tu niestety masakracją
31.03.2021 o 15:22 przez kibix
kibix
Mirko o bosze nienawidzę zcie za te lipe kij Ci w oko
31.03.2021 o 08:08 przez Pader88
+8
Pader88
Giorgio Muggiani pewnego wieczoru w kawiarni popijając espresso w 1908 > Mirko Borsche i 12 apostołów przez rok „pracy” i czerpania inspiracji z kąta rozwarcia pani Kolji Buscher w 2021.
Niestety
31.03.2021 o 07:57 przez lays
+4
lays
Logo samo w sobie nie jest takie złe (wiadomo że herb byl lepszy, ale co zrobisz jak nic nie zrobisz), ale ten odcień niebieskiego jest tak paskudny że psuje cały efekt.
31.03.2021 o 07:28 przez Pjerun
+6
Pjerun
Rok pracy, 12 osób XDDDDDD
Ale tam se musieli kawusie popijac przez caly dzien.
30.03.2021 o 23:36 przez Snake86
+7
Snake86
Jak dla mnie - zmiany dla zmian, jak z wszystkim. Poparte kupą bzdurnego, marketingowego pierdzielenia. Takie czasy... Wszystko trzeba "poprawiać", tradycja jest dla nikogo. Głównie za ten niebieski ktoś powinien wyłapać w czambuł, nie da się na niego patrzeć.
30.03.2021 o 22:56 przez inter30
+4
inter30
"Rok pracy, zespół złożony z 12 osób. Mirko Borsche, założyciel i grafik studio graficznego Bureau Borsche, zaprojektował nowe logo Interowi Mediolan. " facepalm
30.03.2021 o 22:08 przez Kebo
+2
Kebo
Mam nadzieję, że w końcu dotrze do większości po co te zmiany... człowiek z reguły łatwiej zapamiętuje proste kształty i mniej skomplikowane loga, cały świat dąży ku temu, a Chińczycy raczej nie chcą zostawać w tyle skoro marketingowo robią bardzo dobrą robotę.
31.03.2021 o 13:54 przez Seba
+2
Seba
Mam identyczne zdanie. Logo miało być proste i rzucające się w oczy. Nie jest wyszukane, ale myślę, że swoją rolę spełni. Akurat na marketingu, to Chińczycy się znają.
31.03.2021 o 19:13 przez Nasir
+1
Nasir
generalnie sama forma jest ok, dla mnie problem jest w kolorystyce. na zdjeciu wyzej cale czarne logo na bialym tle wyglada ok.

Shoutbox

Seba 25.04.2024 05:24

Fajnie, że Atalanta awansowała, bo Fiora nie dałaby rady Juve

pablo77 25.04.2024 01:02

ale Bayern traci Daviesa i mogą być lekko zdesperowani.

Piekarz 25.04.2024 00:54

22-letni Hakimi za 60 poszedł a to półka wyżej jednak

Piekarz 25.04.2024 00:53

Śmieć Theo to dużo bardziej łakomy kąsek ale też ma swoje ograniczenia i już nie jest jakiś bardzo młody, no i to boczny obrońca

Piekarz 25.04.2024 00:51

I w dodatku sporo czasu się leczy

Piekarz 25.04.2024 00:50

Gdy tymczasem on miał jeden wybitny sezon dwa lata temu

Piekarz 25.04.2024 00:50

Milaniakom się coś ubrdało, że Maignan jest światowym topem bramkarzy

Piekarz 25.04.2024 00:49

nikt nie da 100 mln nawet za obu razem

pablo77 24.04.2024 23:40

za jakieś 60 mln

pablo77 24.04.2024 23:39

Ja czuję, że Theo odejdzie do Bayernu.

Lapos 24.04.2024 23:36

W każdym razie Milan nie ma zamiaru robić żadnych rabatów i w przypadku sprzedaż zarówno Mike'a, jak i Theo, potrzebne będzie po 100 milionów € za każdego z nich. - Ja wiem, że swoich piłkarzy trzeba cenić ale w milanówku chyba słońce za mocno przygrzewa.

Piekarz 24.04.2024 23:02

Atalanta im wpier.doli

Piekarz 24.04.2024 23:01

Kur.wy farciarskie

Piekarz 24.04.2024 23:01

Gdyby pier.dolone juve miało ścieżkę do trofeum Salernitana-Frosinone-Lazio-Fiorentina

Piekarz 24.04.2024 23:01

To już by była przesada

Piekarz 24.04.2024 23:01

Uff

HB 24.04.2024 22:55

brawo atalanta

HB 24.04.2024 22:44

rip liverpool

HB 24.04.2024 22:44

ja mam na oczekującym^^

HB 24.04.2024 22:44

xD

Archiwum shoutboxa

Sonda

Kto był najlepszym graczem w meczu z Milanem

Polls answer

Publicystyka

InzaghiBall - analiza taktyczna Interu po meczu z Atletico Madryt (5)

22.02
13:11

System na system. Analiza taktyczna Atletico Madryt przed meczem z Interem Mediolan (7)

18.02
15:00
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    Inter

    33

    86

  • 2

    Milan

    Milan

    33

    69

  • 3

    Juventus

    Juventus

    33

    64

  • 4

    Bologna

    Bologna

    33

    62

  • 5

    Roma

    Roma

    32

    55

  • 6

    Atalanta

    Atalanta

    32

    54

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Lautaro Martínez

    23

  • 2

    Dusan Vlahovic

    15

  • 3

    Paulo Dybala

    12

  • 4

    Olivier Giroud

    12

  • 5

    Victor Osimhen

    11

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 28010

Liczba newsów: 48257

Liczba komentarzy: 571963

Użytkownicy online: 0 12 gości

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

19x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

8x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się