Wywiady z działaczami

Wywiad z autorem nowego logo (10)

Autor:
Źródło: różne
ponad 4 lata temu
3191
10

 

Rok pracy, zespół złożony z 12 osób. Mirko Borsche, założyciel i grafik studio graficznego Bureau Borsche, zaprojektował nowe logo Interowi Mediolan. 

 

Gdyby smartfony narodziły się czterysta lat temu, prawdopodobnie nie mielibyśmy baroku, nawet rokoka, a Jugendstil i Sezession nie zostałyby ujawnione. W cyfrowej współczesności nie ma miejsca na nadmiar znaków. A oko, znajdujące się na powierzchni ekranu wielkości dłoni, musi w ułamku sekundy zebrać dane potrzebne do rozróżnienia, rozeznania i nabrania pasji:

 

„Dla marki w erze cyfrowej ważne jest, aby być. W przypadku gry w piłkę nożną jest to tym bardziej prawdziwe, że coraz więcej młodych ludzi, szczególnie w Azji, ogląda mecze na bardzo małych urządzeniach. Jednak wiele klubów nie dostosowało się do trendu: jeśli spojrzysz na tabele wyników po rundzie Ligi Mistrzów, zdasz sobie sprawę, że większość logo drużyn nie jest już widoczna ».

 

 

Mirko Borsche starannie podszedł do tematu nowego logo. Jest ono niczym dzieło skalpela, równie staranne jak wykonane jak oryginalne logo Interu, które rozpoczęło się od symbolu narysowanego 9 marca 1908 roku przez malarza i ilustratora Giorgio Muggianiego, który namalował herb klubu pędzlem na czarno, niebiesko i złoto na stołach L'Orologio (restauracja w Mediolanie) umieszczająca inicjały FCIM w kółku. Dzieło o naprawdę niezwykłym smaku wolności na tamte czasy. Dzisiaj jednak kompletnie bezużyteczne. 

 

Borsche: Głównym problemem był kontrast między złotem a bielą, który sprawiał, że herb był niewidoczny w telewizji i na ekranach przenośnych. Musieliśmy za wszelką cenę zredukować tę koncepcję, i uczynić go bardziej widocznym.

 

 

Nowy wizerunek i nowy przekaz, by przemówić do tych, którzy śledzą Inter z daleka, do 300 milionów fanów na świecie i niemal 40 milionów fanów w social mediach. Prace koordynowała Kolja Buscher, 31-letnia graficzka, która ma w swoim portfolio światowej sławy projekty, takie jak logo Balenciaga:

Pracując z dużymi markami modowymi wiesz, że celujesz w konkretny target, który kupuje średnio przedmioty o wartości nieprzekraczającej dwóch tysięcy euro, w przypadku Interu zamiast tego zwracasz się do młodych i starszych, bogatych i biednych przemysłowców i chłopów, związanych z kulturowo tętniącym życiem i niespokojnym miastem, z historyczną tradycją, ale także niedawnym rozwojem architektonicznym. Miasto stworzone z mody, fabryk i designu. Inter to demokratyczna marka, którą należy reprezentować poprzez rozszerzanie przestrzeni, a nie ich zamykanie, nie wspominając o tym, że tysiące ludzi na całym świecie wytatuowało na skórze stary symbol: ta zmiana dosłownie ma wpływ na życie wielu ludzi.

Rezultat jest naprawdę interesujący. Logo wydaje się być całkowicie zrewolucjonizowane - choć projektanci przysięgają, że zachowali prawie 90 procent oryginalnych proporcji, skrupulatnie uszanowali historyczny związek między wymiarami a pustymi przestrzeniami. Zachowano wystające ramiona litery M. A I (przypominające stare F) nie straciło pozycji lidera. „I am” (Jestem) zapoczątkował całą kampanię komunikacyjną, która rozpoczęła się 30 marca.

 

„Jeśli prawdą jest, że litery FC pochodzą z logo, prawdą jest również, że pozostają w naszym imieniu, w naszej tożsamości i w naszej historii ”.

 

 

Dzięki badaniom archiwalnym, które obejmowało stulecie historii i przyniosło około trzystu różnych opcji logo wystawionych przez Bureau Borsche, nawet kolory zostały ponownie wyważone: niebieski zbliżył się do błękitu nocy dzięki odcieniom Pantone 286 oceniono jako najbardziej skuteczny. A złoto - które nadal będzie używane na określonych przedmiotach handlowych - w oficjalnej biblii stylu FC Internazionale Mediolan zostało zastąpione mocną i przewiewną żółcią. Podczas gdy czerń pozostaje tak głęboka i pełna, jak to tylko możliwe.

Podczas planowania projektu skorzystano z wielu inspiracji, odniesień kulturowych oferowanych przez Mediolan: od Spazio Maiocchi po Salone del Mobile, od świątyń w stylu ulicznym, takich jak Slam Jam, po różne style, takie jak Virgil Abloh i jego Off-White.

 

„Od samego początku Inter reprezentował koncepcje braterstwa i integracji” kontynuuje Borsche, tworząc logo o uniwersalnym charakterze, odpowiednie dla tych, którzy podążają za zespołem w tradycyjny sposób, ale także dla tych, którzy pasjonują się na przykład eSportem, jest to sposób na uczynienie tych wartości współczesnymi i przeznaczonymi na długi czas. Nawet jeśli wąż został wymyślony na nowo to uczynienie go naszym oznacza powtórzenie, że prawdziwym dziedzictwem miasta jest marka Inter ”.

 

 

artykuł pochodzi z włoskiej wersji magazynu Vogue. 

 
udostępnij

Zobacz też

Giuseppe Beppe Marotta

Marotta: Każdy wątpił w Chivu, lecz nie my (6)

06.11
10:33
Prezydent Beppe Marotta

Marotta wspomina swoją karierę: W wieku 18 lat skończyłem liceum i otrzymałem swój pierwszy kontrakt jako dyrektor (4)

14.11
17:18

Komentarze (10)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
01.04.2021 o 00:01 przez FENDI_SOSA
+1
FENDI_SOSA
Ten paintowy niebieski jest tu niestety masakracją
31.03.2021 o 15:22 przez kibix
kibix
Mirko o bosze nienawidzę zcie za te lipe kij Ci w oko
31.03.2021 o 08:08 przez Pader88
+8
Pader88
Giorgio Muggiani pewnego wieczoru w kawiarni popijając espresso w 1908 > Mirko Borsche i 12 apostołów przez rok „pracy” i czerpania inspiracji z kąta rozwarcia pani Kolji Buscher w 2021.
Niestety
31.03.2021 o 07:57 przez lays
+4
lays
Logo samo w sobie nie jest takie złe (wiadomo że herb byl lepszy, ale co zrobisz jak nic nie zrobisz), ale ten odcień niebieskiego jest tak paskudny że psuje cały efekt.
31.03.2021 o 07:28 przez Pjerun
+6
Pjerun
Rok pracy, 12 osób XDDDDDD
Ale tam se musieli kawusie popijac przez caly dzien.
30.03.2021 o 23:36 przez Snake86
+7
Snake86
Jak dla mnie - zmiany dla zmian, jak z wszystkim. Poparte kupą bzdurnego, marketingowego pierdzielenia. Takie czasy... Wszystko trzeba "poprawiać", tradycja jest dla nikogo. Głównie za ten niebieski ktoś powinien wyłapać w czambuł, nie da się na niego patrzeć.
30.03.2021 o 22:56 przez inter30
+4
inter30
"Rok pracy, zespół złożony z 12 osób. Mirko Borsche, założyciel i grafik studio graficznego Bureau Borsche, zaprojektował nowe logo Interowi Mediolan. " facepalm
30.03.2021 o 22:08 przez Kebo
+2
Kebo
Mam nadzieję, że w końcu dotrze do większości po co te zmiany... człowiek z reguły łatwiej zapamiętuje proste kształty i mniej skomplikowane loga, cały świat dąży ku temu, a Chińczycy raczej nie chcą zostawać w tyle skoro marketingowo robią bardzo dobrą robotę.
31.03.2021 o 13:54 przez Seba
+2
Seba
Mam identyczne zdanie. Logo miało być proste i rzucające się w oczy. Nie jest wyszukane, ale myślę, że swoją rolę spełni. Akurat na marketingu, to Chińczycy się znają.
31.03.2021 o 19:13 przez Nasir
+1
Nasir
generalnie sama forma jest ok, dla mnie problem jest w kolorystyce. na zdjeciu wyzej cale czarne logo na bialym tle wyglada ok.

Shoutbox

Kredence 19.11.2025 10:39

Torbe to ci nasir kładzie na czoło

broda4991 19.11.2025 10:23

Srogo bawią mnie newsy typu"Poszukiwany zmiennik dla Dumfriesa" a w lato poszło 25mln euro na pokemona którego nie sprzedamy i nawet końcówek nie gra tylko darmiana się będzie wpuszczać jak będzie zdrowy 😂

Endru 19.11.2025 10:16

Torba i po hu wychodzisz z grupki

Kredence 19.11.2025 09:50

prawdziwy januszek

Kredence 19.11.2025 09:50

He he he re we la cy jny żart

Claudio 19.11.2025 09:48

po co dublować

Claudio 19.11.2025 09:48

wystarczy że na SB dyskusja z tobą to Klaudiusz vs Janusz

Claudio 19.11.2025 09:48

Kredence 19.11.2025 09:46 Koniecznie zrób program o nazwie Klaudiusz vs Janusz.

Kredence 19.11.2025 09:47

Mega potencjał ma to

Kredence 19.11.2025 09:47

Zaprosisz kolegów z pracy i będziecie opisywać

Kredence 19.11.2025 09:47

I drugi pomysł to Klaudiusz i przyjaciele

Kredence 19.11.2025 09:46

Koniecznie zrób program o nazwie Klaudiusz vs Janusz. Będziesz siedział przed lustrem i dyskutował sam ze sobą

Claudio 19.11.2025 09:39

Z uwagi iż patologia się dobrze sprzedaje to przygotuję ci małą ramówkę z patostreamem. Myślę, że będziesz się czuł jak ryba w wodzie

Kredence 19.11.2025 09:35

Prawda Klaudiusza

Kredence 19.11.2025 09:35

Kiedy kanał na YouTube

Kredence 19.11.2025 09:35

Klaudiusz niczym Roman Kolton - prawdziwa encyklopedia futbolu

Claudio 19.11.2025 09:29

Najwazniejsze ze na MŚ awansowało Curacao ze 155tys ludzi...

Cny 19.11.2025 08:42

taki rynek ominięty przez MŚ, łysy przecież będzie płakał przez tydzień

Archiwum shoutboxa

Sonda

Najlepszym zawodnikiem Interu w meczu z Lazio był:

Polls answer

Publicystyka

Analiza taktyczna PSG Luisa Enrique (4)

29.05
15:15

Luis Enrique - Od boiska po ławkę trenerską (3)

28.05
17:00
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    11

    24

  • 2

    Roma

    11

    24

  • 3

    Milan

    11

    22

  • 4

    Napoli

    11

    22

  • 5

    Bologna

    11

    21

  • 6

    Juventus

    11

    19

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Riccardo Orsolini

    5

  • 2

    Hakan Çalhanoğlu

    5

  • 3

    Kevin De Bruyne

    4

  • 4

    Nico Paz

    4

  • 5

    Christian Pulisic

    4

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 28285

Liczba newsów: 52028

Liczba komentarzy: 610341

Użytkownicy online: 0 1 gość

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

20x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

9x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się