Rok pracy, zespół złożony z 12 osób. Mirko Borsche, założyciel i grafik studio graficznego Bureau Borsche, zaprojektował nowe logo Interowi Mediolan.
Gdyby smartfony narodziły się czterysta lat temu, prawdopodobnie nie mielibyśmy baroku, nawet rokoka, a Jugendstil i Sezession nie zostałyby ujawnione. W cyfrowej współczesności nie ma miejsca na nadmiar znaków. A oko, znajdujące się na powierzchni ekranu wielkości dłoni, musi w ułamku sekundy zebrać dane potrzebne do rozróżnienia, rozeznania i nabrania pasji:
„Dla marki w erze cyfrowej ważne jest, aby być. W przypadku gry w piłkę nożną jest to tym bardziej prawdziwe, że coraz więcej młodych ludzi, szczególnie w Azji, ogląda mecze na bardzo małych urządzeniach. Jednak wiele klubów nie dostosowało się do trendu: jeśli spojrzysz na tabele wyników po rundzie Ligi Mistrzów, zdasz sobie sprawę, że większość logo drużyn nie jest już widoczna ».
Mirko Borsche starannie podszedł do tematu nowego logo. Jest ono niczym dzieło skalpela, równie staranne jak wykonane jak oryginalne logo Interu, które rozpoczęło się od symbolu narysowanego 9 marca 1908 roku przez malarza i ilustratora Giorgio Muggianiego, który namalował herb klubu pędzlem na czarno, niebiesko i złoto na stołach L'Orologio (restauracja w Mediolanie) umieszczająca inicjały FCIM w kółku. Dzieło o naprawdę niezwykłym smaku wolności na tamte czasy. Dzisiaj jednak kompletnie bezużyteczne.
Borsche: Głównym problemem był kontrast między złotem a bielą, który sprawiał, że herb był niewidoczny w telewizji i na ekranach przenośnych. Musieliśmy za wszelką cenę zredukować tę koncepcję, i uczynić go bardziej widocznym.
Nowy wizerunek i nowy przekaz, by przemówić do tych, którzy śledzą Inter z daleka, do 300 milionów fanów na świecie i niemal 40 milionów fanów w social mediach. Prace koordynowała Kolja Buscher, 31-letnia graficzka, która ma w swoim portfolio światowej sławy projekty, takie jak logo Balenciaga:
Pracując z dużymi markami modowymi wiesz, że celujesz w konkretny target, który kupuje średnio przedmioty o wartości nieprzekraczającej dwóch tysięcy euro, w przypadku Interu zamiast tego zwracasz się do młodych i starszych, bogatych i biednych przemysłowców i chłopów, związanych z kulturowo tętniącym życiem i niespokojnym miastem, z historyczną tradycją, ale także niedawnym rozwojem architektonicznym. Miasto stworzone z mody, fabryk i designu. Inter to demokratyczna marka, którą należy reprezentować poprzez rozszerzanie przestrzeni, a nie ich zamykanie, nie wspominając o tym, że tysiące ludzi na całym świecie wytatuowało na skórze stary symbol: ta zmiana dosłownie ma wpływ na życie wielu ludzi.
Rezultat jest naprawdę interesujący. Logo wydaje się być całkowicie zrewolucjonizowane - choć projektanci przysięgają, że zachowali prawie 90 procent oryginalnych proporcji, skrupulatnie uszanowali historyczny związek między wymiarami a pustymi przestrzeniami. Zachowano wystające ramiona litery M. A I (przypominające stare F) nie straciło pozycji lidera. „I am” (Jestem) zapoczątkował całą kampanię komunikacyjną, która rozpoczęła się 30 marca.
„Jeśli prawdą jest, że litery FC pochodzą z logo, prawdą jest również, że pozostają w naszym imieniu, w naszej tożsamości i w naszej historii ”.
Dzięki badaniom archiwalnym, które obejmowało stulecie historii i przyniosło około trzystu różnych opcji logo wystawionych przez Bureau Borsche, nawet kolory zostały ponownie wyważone: niebieski zbliżył się do błękitu nocy dzięki odcieniom Pantone 286 oceniono jako najbardziej skuteczny. A złoto - które nadal będzie używane na określonych przedmiotach handlowych - w oficjalnej biblii stylu FC Internazionale Mediolan zostało zastąpione mocną i przewiewną żółcią. Podczas gdy czerń pozostaje tak głęboka i pełna, jak to tylko możliwe.
Podczas planowania projektu skorzystano z wielu inspiracji, odniesień kulturowych oferowanych przez Mediolan: od Spazio Maiocchi po Salone del Mobile, od świątyń w stylu ulicznym, takich jak Slam Jam, po różne style, takie jak Virgil Abloh i jego Off-White.
„Od samego początku Inter reprezentował koncepcje braterstwa i integracji” kontynuuje Borsche, tworząc logo o uniwersalnym charakterze, odpowiednie dla tych, którzy podążają za zespołem w tradycyjny sposób, ale także dla tych, którzy pasjonują się na przykład eSportem, jest to sposób na uczynienie tych wartości współczesnymi i przeznaczonymi na długi czas. Nawet jeśli wąż został wymyślony na nowo to uczynienie go naszym oznacza powtórzenie, że prawdziwym dziedzictwem miasta jest marka Inter ”.
artykuł pochodzi z włoskiej wersji magazynu Vogue.
Komentarze (10)
Niestety
Ale tam se musieli kawusie popijac przez caly dzien.