Wywiady z działaczami

Wywiad z autorem nowego logo (10)

Autor:
Źródło: różne
12 dni temu
1106
10
nowe logo

 

Rok pracy, zespół złożony z 12 osób. Mirko Borsche, założyciel i grafik studio graficznego Bureau Borsche, zaprojektował nowe logo Interowi Mediolan. 

 

Gdyby smartfony narodziły się czterysta lat temu, prawdopodobnie nie mielibyśmy baroku, nawet rokoka, a Jugendstil i Sezession nie zostałyby ujawnione. W cyfrowej współczesności nie ma miejsca na nadmiar znaków. A oko, znajdujące się na powierzchni ekranu wielkości dłoni, musi w ułamku sekundy zebrać dane potrzebne do rozróżnienia, rozeznania i nabrania pasji:

 

„Dla marki w erze cyfrowej ważne jest, aby być. W przypadku gry w piłkę nożną jest to tym bardziej prawdziwe, że coraz więcej młodych ludzi, szczególnie w Azji, ogląda mecze na bardzo małych urządzeniach. Jednak wiele klubów nie dostosowało się do trendu: jeśli spojrzysz na tabele wyników po rundzie Ligi Mistrzów, zdasz sobie sprawę, że większość logo drużyn nie jest już widoczna ».

 

 

Mirko Borsche starannie podszedł do tematu nowego logo. Jest ono niczym dzieło skalpela, równie staranne jak wykonane jak oryginalne logo Interu, które rozpoczęło się od symbolu narysowanego 9 marca 1908 roku przez malarza i ilustratora Giorgio Muggianiego, który namalował herb klubu pędzlem na czarno, niebiesko i złoto na stołach L'Orologio (restauracja w Mediolanie) umieszczająca inicjały FCIM w kółku. Dzieło o naprawdę niezwykłym smaku wolności na tamte czasy. Dzisiaj jednak kompletnie bezużyteczne. 

 

Borsche: Głównym problemem był kontrast między złotem a bielą, który sprawiał, że herb był niewidoczny w telewizji i na ekranach przenośnych. Musieliśmy za wszelką cenę zredukować tę koncepcję, i uczynić go bardziej widocznym.

 

 

Nowy wizerunek i nowy przekaz, by przemówić do tych, którzy śledzą Inter z daleka, do 300 milionów fanów na świecie i niemal 40 milionów fanów w social mediach. Prace koordynowała Kolja Buscher, 31-letnia graficzka, która ma w swoim portfolio światowej sławy projekty, takie jak logo Balenciaga:

Pracując z dużymi markami modowymi wiesz, że celujesz w konkretny target, który kupuje średnio przedmioty o wartości nieprzekraczającej dwóch tysięcy euro, w przypadku Interu zamiast tego zwracasz się do młodych i starszych, bogatych i biednych przemysłowców i chłopów, związanych z kulturowo tętniącym życiem i niespokojnym miastem, z historyczną tradycją, ale także niedawnym rozwojem architektonicznym. Miasto stworzone z mody, fabryk i designu. Inter to demokratyczna marka, którą należy reprezentować poprzez rozszerzanie przestrzeni, a nie ich zamykanie, nie wspominając o tym, że tysiące ludzi na całym świecie wytatuowało na skórze stary symbol: ta zmiana dosłownie ma wpływ na życie wielu ludzi.

Rezultat jest naprawdę interesujący. Logo wydaje się być całkowicie zrewolucjonizowane - choć projektanci przysięgają, że zachowali prawie 90 procent oryginalnych proporcji, skrupulatnie uszanowali historyczny związek między wymiarami a pustymi przestrzeniami. Zachowano wystające ramiona litery M. A I (przypominające stare F) nie straciło pozycji lidera. „I am” (Jestem) zapoczątkował całą kampanię komunikacyjną, która rozpoczęła się 30 marca.

 

„Jeśli prawdą jest, że litery FC pochodzą z logo, prawdą jest również, że pozostają w naszym imieniu, w naszej tożsamości i w naszej historii ”.

 

 

Dzięki badaniom archiwalnym, które obejmowało stulecie historii i przyniosło około trzystu różnych opcji logo wystawionych przez Bureau Borsche, nawet kolory zostały ponownie wyważone: niebieski zbliżył się do błękitu nocy dzięki odcieniom Pantone 286 oceniono jako najbardziej skuteczny. A złoto - które nadal będzie używane na określonych przedmiotach handlowych - w oficjalnej biblii stylu FC Internazionale Mediolan zostało zastąpione mocną i przewiewną żółcią. Podczas gdy czerń pozostaje tak głęboka i pełna, jak to tylko możliwe.

Podczas planowania projektu skorzystano z wielu inspiracji, odniesień kulturowych oferowanych przez Mediolan: od Spazio Maiocchi po Salone del Mobile, od świątyń w stylu ulicznym, takich jak Slam Jam, po różne style, takie jak Virgil Abloh i jego Off-White.

 

„Od samego początku Inter reprezentował koncepcje braterstwa i integracji” kontynuuje Borsche, tworząc logo o uniwersalnym charakterze, odpowiednie dla tych, którzy podążają za zespołem w tradycyjny sposób, ale także dla tych, którzy pasjonują się na przykład eSportem, jest to sposób na uczynienie tych wartości współczesnymi i przeznaczonymi na długi czas. Nawet jeśli wąż został wymyślony na nowo to uczynienie go naszym oznacza powtórzenie, że prawdziwym dziedzictwem miasta jest marka Inter ”.

 

 

artykuł pochodzi z włoskiej wersji magazynu Vogue. 

 
udostępnij

Zobacz też

Massimo Moratti

Moratti: Inter może sięgnąć po Scudetto (0)

09.03
18:47
Inter Nike Pirelli Sponsorzy

Provera (Pirelli): Suning otrzymało zastrzyk pieniężny, wierzę, że zostaną w Interze (3)

01.03
20:42

Komentarze (10)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
01.04.2021 o 00:01 przez GianniVersace
GianniVersace
Ten paintowy niebieski jest tu niestety masakracją
31.03.2021 o 15:22 przez kibix
kibix
Mirko o bosze nienawidzę zcie za te lipe kij Ci w oko
31.03.2021 o 08:08 przez Pader88
+7
Pader88
Giorgio Muggiani pewnego wieczoru w kawiarni popijając espresso w 1908 > Mirko Borsche i 12 apostołów przez rok „pracy” i czerpania inspiracji z kąta rozwarcia pani Kolji Buscher w 2021.
Niestety
31.03.2021 o 07:57 przez lays
+4
lays
Logo samo w sobie nie jest takie złe (wiadomo że herb byl lepszy, ale co zrobisz jak nic nie zrobisz), ale ten odcień niebieskiego jest tak paskudny że psuje cały efekt.
31.03.2021 o 07:28 przez Pjerun
+6
Pjerun
Rok pracy, 12 osób XDDDDDD
Ale tam se musieli kawusie popijac przez caly dzien.
30.03.2021 o 23:36 przez Snake86
+7
Snake86
Jak dla mnie - zmiany dla zmian, jak z wszystkim. Poparte kupą bzdurnego, marketingowego pierdzielenia. Takie czasy... Wszystko trzeba "poprawiać", tradycja jest dla nikogo. Głównie za ten niebieski ktoś powinien wyłapać w czambuł, nie da się na niego patrzeć.
30.03.2021 o 22:56 przez inter30
+4
inter30
"Rok pracy, zespół złożony z 12 osób. Mirko Borsche, założyciel i grafik studio graficznego Bureau Borsche, zaprojektował nowe logo Interowi Mediolan. " facepalm
30.03.2021 o 22:08 przez Kebo
+2
Kebo
Mam nadzieję, że w końcu dotrze do większości po co te zmiany... człowiek z reguły łatwiej zapamiętuje proste kształty i mniej skomplikowane loga, cały świat dąży ku temu, a Chińczycy raczej nie chcą zostawać w tyle skoro marketingowo robią bardzo dobrą robotę.
31.03.2021 o 13:54 przez Seba.
+2
Seba.
Mam identyczne zdanie. Logo miało być proste i rzucające się w oczy. Nie jest wyszukane, ale myślę, że swoją rolę spełni. Akurat na marketingu, to Chińczycy się znają.
31.03.2021 o 19:13 przez Nasir
+1
Nasir
generalnie sama forma jest ok, dla mnie problem jest w kolorystyce. na zdjeciu wyzej cale czarne logo na bialym tle wyglada ok.

Shoutbox

CzarodziejCzasu 11.04.2021 20:20

Kredence, moze byscie szyscy wrocili na shoutboxa ?? ?? ?

Endru 11.04.2021 20:20

I co tam kredence dostal klinsi :brawo: na dyskordzie za obrazanie mnie?

CzarodziejCzasu 11.04.2021 20:19

nie rozumiem tej wymiany

CzarodziejCzasu 11.04.2021 20:19

No ja watpie szczerze w to xD

Kredence 11.04.2021 20:19

ten rondo może rozruszac klipersow, w nim nadzieja

Kredence 11.04.2021 20:18

Dziwny typ z niego

Kredence 11.04.2021 20:18

nie on zostanie w la

CzarodziejCzasu 11.04.2021 20:18

gdyby znowu byla kompromisacja z Clippers

CzarodziejCzasu 11.04.2021 20:17

tak sobie myslalem dzisiaj czy niebyloby szansy na Leonarda w Miami po sezonie

IlCapitano 11.04.2021 20:16

Klinsisko

Nasir 11.04.2021 20:15

a tutaj reakcja klinsiego gdy dowiedzial sie ze poszedl donos i dostal bana

CzarodziejCzasu 11.04.2021 20:15

wiec beda potrzebowali rozgrywajacego

Kredence 11.04.2021 20:15

Tak czy siak szczena na koniec kariery będzie zbierał tytuły

CzarodziejCzasu 11.04.2021 20:15

Schroeder na bank nie przeduzy

CzarodziejCzasu 11.04.2021 20:15

No ja mysle ze Lakersi podpisza Drummonda bo maja Birda plus Paul za mniejzse siano

IlCapitano 11.04.2021 20:15

Ależ nafajdał

IlCapitano 11.04.2021 20:14

KLYNZY XDDDDDDDD

Kredence 11.04.2021 20:14

A Paul będzie szukac tytułu na koniec kariery to pewne

Archiwum shoutboxa

Sonda

Kto był najlepszym zawodnikiem w meczu z Cagliari?

Polls answer

Publicystyka

Antonio Conte

Inter Conte - analiza taktyczna (11)

04.04
19:23
felieton ciao interisti

CIAO INTERISTI! COME STAI IN SERIE A? (9)

29.03
11:27
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    Inter

    30

    74

  • 2

    Milan

    Milan

    30

    63

  • 3

    Juventus

    Juventus

    30

    62

  • 4

    Napoli

    30

    59

  • 5

    Atalanta

    Atalanta

    29

    58

  • 6

    Lazio

    Lazio

    29

    55

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Cristiano Ronaldo

    25

  • 2

    Romelu Lukaku

    21

  • 3

    Luis Muriel

    18

  • 4

    Simy

    16

  • 5

    Lorenzo Insigne

    15

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 27156

Liczba newsów: 39281

Liczba komentarzy: 475325

Użytkownicy online: 11 (CzarodziejCzasu, Rafał 1976, Kredence, Tifosinho, IlCapitano, Tifosinho, Nasir, pablo77, Endru, Cheval Cheval) oraz 27 gości

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

18x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

7x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się