
Wczoraj ogłoszono współpracę między Interem Mediolan a chińskim gigantem branży samochodów elektrycznych, Build Your Dreams (BYD). To kolejny etap powolnego, ale systematycznego wkraczania marek „made in China” do świata zachodniego sponsoringu sportowego – pisze Il Sole 24 Ore.
Nowe partnerstwo zastępuje dotychczasową współpracę z Volvo i łączy dwie dynamicznie rozwijające się marki. Inter, z ponad 533 milionami fanów na całym świecie, zajmuje drugie miejsce wśród globalnych klubów piłkarskich pod względem przyrostu liczby kibiców w ostatnich pięciu latach. Dziennik przypomina, że Nerazzurri mają ponad 154 miliony fanów w Chinach – liczbę znaczącą, biorąc pod uwagę lata zarządzania klubem przez rodzinę Zhang i Suning Holdings Group.
W Ameryce Południowej, będącej kluczowym rynkiem dla BYD, Inter dzięki takim zawodnikom jak Lautaro Martínez może liczyć na blisko 90 milionów kibiców.
Komentarze (1)