Według Corriere della Sera Inter Mediolan może rozpocząć postępowanie prawne przeciwko swojemu głównemu sponsorowi DigitalBits po tym, jak sieć blockchainowa nie wykonała zestawu płatności dla włoskiego klubu.
Inter początkowo ogłosił wieloletnie, warte 85 milionów euro partnerstwo z Zytara Labs we wrześniu 2021 roku, a DigitalBits pojawiło się na rękawach klubowych koszulek, aby następnie zastąpić firmę Socios jako główny sponsor klubu.
Logo DigitalBits pojawiło się na koszulkach Interu w dwóch ostatnich meczach towarzyskich 30 lipca i 6 sierpnia. Według doniesień Inter jest również gotowy usunąć logo DigitalBits z koszulek wszystkich swoich drużyn, jeśli firma odmówi zapłaty.
Obie strony pracują nad rozwiązaniem tej sprawy, jednak biorąc pod uwagę wartość transakcji nie wykluczono sporu prawnego. Zmiana sponsora byłaby ostatecznością, ale również nie jest wykluczona.
DigitalBits dołącza do rosnącej listy firm odczuwających skutki niestabilnego rynku kryptowalut, który po osiągnięciu szczytu na poziomie 3 bilionów dolarów w listopadzie ubiegłego roku spadł do około 1 biliona USD.
Pytania dotyczące długoterminowej rentowności kryptowalut jako sponsora komercyjnego pozostaną. Potencjalna utrata przychodów sprawi, że Inter również zacznie martwić się o swoją sytuację finansową. Ostatnie sprawozdanie finansowe klubu obejmujące lata finansowe 2020/21 wykazało straty w wysokości 245 milionów euro.
W odpowiedzi, Inter rozpoczął politykę oszczędności i redukcji płac, klub wyemitował też obligacje o wartości 415 milionów euro w styczniu tego roku.
Komentarze (10)