
Inter formalizuje swoje zaangażowanie w strategiczną ekspansję w Arabii Saudyjskiej poprzez nabycie licencji MISA, która jest niezbędna dla każdej zagranicznej firmy chcącej prowadzić działalność komercyjną w tym kraju.
Klub skorzysta ze wsparcia saudyjskiego Ministerstwa Inwestycji (MISA), aby jeszcze bardziej rozszerzyć obecność swojej marki na Bliskim Wschodzie i zwiększyć liczbę fanów. Jednocześnie Inter wniesie do kraju swoją wiedzę, wartości i doświadczenie jako klub piłkarski na najwyższym poziomie wspierając narodowy plan Arabii Saudyjskiej do 2030 roku (Vision 2030). Poprzez promowanie talentów i kultury sportowej Nerazzurri chce wnieść pozytywny wkład w przyszłe ambicje kraju.
Inter będzie nie tylko eksportować swoją historię i tradycję jako znany na całym świecie klub piłkarski, ale także poprzez strategiczne partnerstwa Nerazzurri będą bronić włoskich wartości, tradycji i stylu poza sportem, wprowadzając do Arabii Saudyjskiej cały ekosystem Interu z projektem, który podkreśli połączenie designu, rozrywki, wellness i historycznego dziedzictwa Interu.
Wejście Interu na rynek saudyjski pozwoli również klubowi poszerzyć grono fanów, angażując młodą i szybko rosnącą populację tego kraju. Otwarcie kilku akademii Interu w całym kraju, wsparcie dla rozwoju piłki nożnej młodzieżowej i kobiecej, organizacja wyjątkowych doświadczeń i zaangażowanie legend klubu w lokalne wydarzenia jeszcze bardziej wzmocni więź z saudyjską społecznością, promując wartości piłkarskie poza granicami kraju.
Oficjalne nabycie licencji komercyjnej zostało ogłoszone w środę podczas ceremonii zorganizowanej w Rijadzie w siedzibie MISA, w której udział wzięli wiceprezydent Javier Zanetti, dyrektor generalny ds. korporacyjnych Alessandro Antonello i dyrektor ds. przychodów Luca Danovaro. Następnie odbyła się ekskluzywna uroczysta kolacja z lokalnymi interesariuszami.
- Jesteśmy niezwykle dumni, że jako pierwszy międzynarodowy klub piłkarski otrzymaliśmy licencję MISA, która pozwoli nam współpracować z lokalnymi firmami, aby wnieść do kraju nasze doświadczenie i wiedzę w zakresie rozwoju sportu, przyczyniając się do osiągnięcia celów określonych w Vision 2030. Dzięki tej licencji klub jest zaangażowany w tworzenie wartości dla Arabii Saudyjskiej poprzez wspieranie rozwoju sektora sportowego i promowanie zaangażowania lokalnych firm w ramach naszej globalnej sieci- mówił Alessandro Antonello.
- Odkąd po raz pierwszy zagraliśmy tutaj w Rijadzie, uderzyła nas pasja młodych Saudyjczyków do naszego klubu i nie możemy się doczekać, aby jeszcze bardziej zaangażować ich w świat Nerazzurrich. Sercem tego, co robimy w Interze, jest rozwój młodych zawodników, zarówno pod względem piłkarskim, jak i przede wszystkim jako ludzi. Jesteśmy gotowi ciężko pracować, aby eksportować naszą wiedzę do Arabii Saudyjskiej poza boisko, wpływając również na obszary społeczne i kulturowe - mówił Javier Zanetti.
Inter wzmacnia zatem swoją obecność na rynku, który już wykazał wysoki poziom entuzjazmu dla Nerazzurrich dzięki udziałowi i zwycięstwom w Superpucharze Włoch w Arabii Saudyjskiej w ciągu ostatnich dwóch lat. Baza fanów klubu i widoczność marki w regionie odnotowały znaczny wzrost. Liczba arabskojęzycznych fanów śledzących profile klubu w mediach społecznościowych przekracza obecnie 5 milionów, co czyni go drugim co do wielkości skupiskiem w całej społeczności Nerazzurrich.
Komentarze (3)