
Sezon 2022/2023 dobiegł końca, a obecnie kluby przygotowują się do rozpoczęcia nowej kampanii. Minął powoli czas podsumowań wyników sportowych, lecz obecnie rozpatrywane są kwestie związane z finansami i działaniami marketingowymi poszczególnych klubów.
W niedawno opublikowanym przez Calcio e Finanza artykule można przeczytać o kondycji finansowej Interu. Nerazzurri świetnie poradzili sobie w europejskich rozgrywkach, co dało niesamowity zastrzyk gotówki w kasie mediolańskiego klubu. Niestety, jak donoszą dziennikarze, budżet Interu dalej znajduje się w opłakanym stanie.
Calcio e Finanza podkreśla, że problemy Nerazzurrich nie są aż tak widoczne dzięki ciężkiej i efektywnej pracy Beppe Marotty oraz Piero Ausilio, którzy utrzymują zespół na wysokim i konkurencyjnym poziomie. Najlepszym tego świadectwem jest dotarcie Nerazzurrich do finału ubiegłorocznej Ligi Mistrzów.
Skupiając się jednak na budżecie, Calcio e Finanza prognozuje, że wyniki finansowe Interu w tym roku również wykażą stratę, lecz znacznie mniejszą aniżeli w 2022 roku. Wpływ na to ma obciążenie wyniku netto dużymi kosztami odsetkowymi, które są szacowane na 50 mln euro, a także ‘katastrofa zarządcza’ związana z Digitalbits. Nerazzurri utracili z tytułu sponsoringu około 30 mln euro przychodu. Jak podkreślają dziennikarze, gdyby nie odsetki oraz sytuacja z Digitalbits, budżet Interu byłby praktycznie zrównoważony. Należy jednak pamiętać, że podopieczni Simone Inzaghiego dokonali wielkich rzeczy w europejskiej piłce, co przyniosło ponad 80 mln euro. Cenne także okazać powinno się wsparcie kibiców Interu, którzy chętnie kupowali bilety, aby przez cały sezon licznie dopingować swoich ulubieńców.
Niestety, budżet to nie jedyne zmartwienie Interu według Calcio e Finanza. Jak podkreślają dziennikarze, Nerazzurri nie działają dobrze na poziomie marketingowym. Umowa podpisana z Paramount + jest w ocenie dziennikarzy bardzo niska, a dla porównania przytoczony jest Milan, który inkasuje od głównego sponsora praktycznie dwa razy więcej.
Według Calcio e Finanza, Nerazzurri nie chcą się zatrzymywać i w dalszym ciągu ich celem jest stworzenie konkurencyjnej drużyny, która będzie walczyć o najwyższe cele zarówno we Włoszech jak i w europejskich rozgrywkach. Nerazzurri wciąż mają bardzo wysokie ambicje sportowe, które również idą w parze z dążeniem do stabilności ekonomicznej klubu.
Komentarze (22)
Możliwe, ze z tego samego powodu mamy problemy za znalezieniem uczciwego sponsora - być może firmy nie chcą być kojarzone z kimś, kto ma wyeok na ponad 200 mln dolarów nie spłaconych pożyczek. W przeciwnym wypadku ciężko zrozumieć, czemu drużyna, która od 5-6 lat regularnia gra w LM, zdobyła mistrzostwo, kilka pucharów i doszła do finału LM nie jest w stanie wynegocjować uczciwego kontraktu sponsorskiego z poważną firmą.
Inna sprawa, że Antonello i spółka niesamowiecie wtopili z Digital Bits - nasze wyniki ponad stan ledwo pokryly pewnie strate wynikająca z braku wpływu od sponsora.
W ogóle tego nie rozumiem, robimy wyniki ponad stan, mamy ogromną widownię na meczach i co sezon sprzedajemy kogoś ważnego a i tak mamy problemy finansowe? Skoro tak to na prawdę wygląda to dlaczego zangh nas nie sprzedaje