
Lega Serie A, Lega Serie B i Lega Pro uruchamiają nową kampanię uświadamiającą przeciwko piractwu cyfrowemu. Spoty będą emitowane na oficjalnych kanałach społecznościowych trzech lig oraz w telewizjach partnerskich przed rozpoczęciem każdego meczu.
Nowa reklama zwraca uwagę na realne ryzyko, jakie ponoszą osoby korzystające z nielegalnych transmisji sportowych. Subskrybując pirackie kanały, użytkownicy nieświadomie przekazują swoje dane osobowe grupom przestępczym, które stoją za tym procederem.
– Walka z piractwem to kulturowa bitwa, którą należy toczyć codziennie. To zjawisko nie ogranicza się tylko do sportu – drastycznie zmniejsza możliwości inwestycyjne wszystkich przedsiębiorstw zajmujących się produkcją piłki nożnej, filmów czy seriali – podkreślił dyrektor generalny Lega Serie A Luigi De Siervo.
Nowa inicjatywa ma trafić bezpośrednio do końcowego odbiorcy, który musi zrozumieć, że kupowanie nielegalnych treści szkodzi nie tylko futbolowi, ale także stanowi zagrożenie dla niego samego.
– Kto płaci za pirackie mecze, nieświadomie przekazuje swoje dane osobowe – przez telefon, komputer czy metodę płatności – organizacjom przestępczym. Tym samym naraża się na cyberataki. Czas powiedzieć dość: legalne oglądanie piłki nożnej to jedyny sposób, aby chronić sport, a przede wszystkim siebie – podsumował De Siervo.
Komentarze (2)
W piractwie chodzi o to zeby nie płacić