Corriere dello Sport pokusiło się o zestawienie Interu z obecnego sezonu w porównaniu do tego z ubiegłorocznej kampanii. Tym razem pominięty został aspekt czysto piłkarski oraz ten finansowy. Na celownik została wzięta rosnąca popularność mediolańskiego giganta.
40 tysięcy Interistów zdecydowało się na zakupienie abonamentów na mecze domowe w tym sezonie. W porównaniu do zeszłego sezonu sprzedanych zostało ponad 10 tysięcy więcej karnetów, niż w sezonie ubiegłym. Jest to rekordowa liczba, która nie ma sobie równych w całych Włoszech.
Inter już w tamtym sezonie mógł poszczycić się największą frekwencją na meczach „u siebie” w całej Italii. W tym sezonie, do tej pory również jest najlepszy spośród innych klubów Serie A, ale również i na tym polu zanotował spory progres. Tutaj należy jednak pamiętać, że do tej średniej wliczane są również mecze domowe rozgrywane w Lidze Mistrzów co powoduje wzrost tej średniej.
Popularność w mediach społecznościach Interu również wzrosła min. za sprawą działalności Inter Media House oraz wzrostu popularności wśród chińskich kibiców. Na co niewątpliwy wpływ miała działalności chińskich właścicieli Interu, z grupy Suning, którzy pracują nad popularyzacją swojego klubu.
Inter Club zanotował wzrost o 20% i obecnie liczba jego członków sięga 120.000.
Zwiększyła się również liczba sponsorów, którzy wspomagają w różny sposób włoskiego giganta. Tutaj należy również podkreślić, że spora zasługa w tym Suning, który intensywnie pracuje nad pozyskiwaniem kolejnych sponsorów.
Nie ma wątpliwości, że za wzrostem tych liczb kryje się sukces sportowy jakim był ubiegłoroczny awans do elitarnych rozgrywek Ligi Mistrzów. Kolejny awans do przyszłorocznych rozgrywek oraz skuteczna rywalizacja w obecnej edycji klubowej elity i samej Serie A na pewno przyczyni się do tego, że również i w przyszłym sezonie popularność Interu również wzrośnie.
Komentarze (0)