
W dzisiejszym zgromadzeniu akcjonariuszy swoje oświadczenie wydał Alessandro Antonello. W wypowiedzi padło wiele interesujących stwierdzeń dotyczących przyszłości Interu, stadionu, sponsora głównego i innych.
Zapraszamy do zapoznania się z oświadczeniem:
W dniu dzisiejszym zgromadzenie akcjonariuszy klubu zaakceptowało raport finansowy za 2021/22 sezon. Sezon ten nadal mocno odczuwał skutki pandemii, jednak po raz pierwszy po tym ciężkim okresie można powiedzieć, że widzimy światełko w tunelu.
Wróciliśmy na właściwą ścieżkę
W poprzednim roku bilansowym osiągnęliśmy rekordowe przychody. Poświęcenie, które obserwowaliśmy w wielu działalnościach klubu pozwoliło na znaczne zredukowanie naszych strat. Wróciliśmy na właściwą ścieżkę, jednak przed nami nadal długa i wyboista droga.
Stadion najważniejszy
Tak jak zawsze, naszym celem jest kombinacja konkurencyjności na najwyższym poziomie z finansową stabilnością. Konsolidacja źródeł przychodów musi zostać osiągnięta nie tylko przez rozwój marki Interu, lecz także przez współprace na poziomie globalnym, oraz przede wszystkim poprzez inwestycje w infrastrukturę, w których najważniejszym elementem będzie nowy stadion.
Finanse Interu
Jak twierdzi UEFA na podstawie zebranych danych, negatywny wpływ Covid-19 na kluby europejskie to ponad 7 miliardów euro, w tym ponad 2.2 miliarda euro na same Włochy. Ponadto nadal istnieje duża niepewność co do rozwoju sytuacji społeczno-gospodarczej, dotycząca zarówno możliwości ponownego pogorszenia się pandemii COVID-19, jak i szerszego kontekstu gospodarczego, nadal znajdującego się w recesji, pozostającego pod wpływem napięć międzynarodowych i charakteryzującego się rosnącą inflacją i podwyższonymi stopami procentowymi.
Sytuacja ta doprowadziła do dalszej polaryzacji w europejskiej piłce nożnej, ponieważ Premier League wydaje się coraz bardziej oddalać od innych lig pod względem wartości praw medialnych i konkurencyjności sportowej.
Rekordowe przychody
W roku finansowym 2021/22, Inter wygenerował 439,6 mln euro przychodu, co jest rekordowym wynikiem w historii klubu. Także jeśli chodzi o stratę to osiągnięto tu dużą poprawę, ponieważ strata wyniosła 140 mln euro, w porównaniu do 245,6 mln euro rok wcześniej.
Co miało na to wpływ? Po pierwsze, ruchy transferowe (rekordowa sprzedaż Lukaku i Hakimiego), następnie wyniki drużyny: awans do 1/8 finału Ligi Mistrzów po dziesięcioletniej przerwie, wygrana Coppa Italia i Superpucharu Włoch, dzięki którym znacznie wzrosły wpływy z tytułu praw telewizyjnych. W dalszej perspektywie powrót widzów na stadiony. Poza tym na bilans wpływ miały rozwiązane umowy z Eriksenem, Vidalem i Sanchezem.
Refinansowanie
Podczas trwania roku fiskalnego klub dokonał ważnej operacji refinansując dług klubu. W lutym Inter wypuścił obligacje warte 415 mln euro z okresem zapadalności na koniec 2027 roku. Przy emisji obligacji popyt znacznie przewyższył ofertę, potwierdzając zaufanie rynku do solidności naszego klubu.
Refinansowanie pozwoliło klubowi wydłużyć profil zapadalności długu, utrzymując strukturę finansową, która pozwala nam realizować długoterminowe cele strategiczne.
Porozumienie z UEFA
Jak pewnie wiecie, klub, jak każdy inny grający w europejskich pucharach, musi przestrzegać reguł finansowego fair play. 17 grudnia 2021 UEFA poinformowała klub, że znaleziono w księgach Interu deficyt finansowy. W lutym 2022 wszczęto w tej sprawie śledztwo, które zakończyło się w marcu 2022 roku i które to wykazało niezgodność wyników finansowych klubów z wymogami FFP w monitorowanym okresie. Po kilku miesiącach rozmów klub osiągnął porozumienie z UEFA w tej sprawie.
Porozumienie weszło w życie w 2022 roku i będzie trwało do roku 2027. Klub otrzymał karę w wysokości 4 mln euro, która może wzrosnąć o 22 mln euro w przypadku nie dotrzymania umowy przez Inter.
Nowy sponsor
Kryzys, który dotknął branżę kryptowalut miał wpływ na rezultaty naszego klubu, a w szczególności na umowę z Zytara Labs - Digitalbits. Kwota 17 mln euro, którą Inter miał zagwarantowaną w umowie, nie została jeszcze zapłacona przez sponsora z powodów, które nasi prawnicy uznają za bezpodstawne.
Klub w każdym przypadku zażądał od Zytara wywiązania się z podpisanej umowy, stosując klauzulę niezgodności z umową, aby zawiesić widoczność sponsora marki na wszystkich środkach i kanałach objętych umową, z wyjątkiem koszulki pierwszej drużyny mężczyzn, na której uznano za stosowne zachować go na razie.
Obecnie trwają negocjacje mające na celu znalezienie polubownego rozwiązania sporu. W chwili obecnej nie można przewidzieć, czy negocjacje te zakończą się sukcesem, czy też nie. Jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia, klub rozważy podjęcie działań prawnych w celu ochrony naszych interesów.
W międzyczasie klub podjął już wszystkie niezbędne działania na rynku, inicjując kilka rozmów mających na celu znalezienie ewentualnego nowego partnera do produkcji koszul poprzez własną strukturę handlową, tak aby nowy partner mógł przejąć stery jak najszybciej.
Nowi partnerzy
Począwszy od obecnego sezonu, klub podpisał ważną, kilkuletnią umowę z firmą KONAMI. Logo eFootball będzie na plecach naszych drużyn podczas treningów oraz na odzieży przedmeczowej. KONAMI wykupiło także prawa do nazwy sekcji żeńskiej i akademii młodzieżowej.
Oprócz tego klub podpisał w ostatnich miesiącach ważne umowy m.in. z Ebayem, Hisense, LeoVegas i Radio105.
Dodatkowo, jesteśmy bardzo blisko zabezpieczenia nowej umowy z Nike. Obecny kontrakt wygasa w 2024 roku, klub współpracuje z Nike od 1998 roku i dalsza współpraca przeniesie naszą współpracę na poziom jakiego jeszcze nie widziano w marketingu sportowym we Włoszech.
Nowa umowa, która zacznie obowiązywać od sezonu 2023/24, pozwoli nam pozostać jednym z najlepszych wizerunkowo klubów w Europie, nie tylko na poziomie ekonomicznym, lecz także na poziomie współpracy, marketingu, rozwoju i wzmocnienia naszej pozycji jako jedynego partnera Nike we włoskiej piłce.
Cele na obecny sezon
Głównym celem, który przyświeca wszystkim działaniom korporacyjnym klubu, jest przyczynienie się do zabezpieczenia stabilności finansowej Interu, aby zapewnić utrzymanie najwyższego poziomu konkurencyjności sportowej. Konieczne będzie zatem ustabilizowanie profilu ekonomicznego i finansowego klubu, z poszanowaniem celów porozumienia o ugodzie.
Klub posiada ważne aktywa, które może wykorzystać w trakcie prac nad konsolidacją i zwiększeniem przychodów operacyjnych. Będziemy nadal wzmacniać markę Inter na arenie międzynarodowej, co rozpoczęło się wraz z utworzeniem Media House w 2017 roku, a kulminacją było wprowadzenie nowego herbu wiosną 2021 roku i nowego ekosystemu cyfrowego w lipcu 2022 roku. W ubiegłym sezonie Inter rozpoczął liczne kolaboracje z markami doskonałości w naszym mieście, w tym nasze wyróżniające się partnerstwo z Moncler, które wspomogło naszą transformację z ikony sportu do lidera kultury i stylu życia.
Najbardziej ambitnym i znaczącym projektem dla przyszłości naszego klubu jest projekt nowego stadionu i nowa zabudowa San Siro.
Nowy stadion
Rozpoczęto debatę publiczną, która powinna zakończyć się w listopadzie. Następnie, po dokonaniu niezbędnych zmian, zaczniemy prace nad nowym stadionem, które powinny rozpocząć się w 2023 roku, rok później natomiast powinny rozpocząć się prace budowlane.
Komentarze (0)