Wywiady z działaczami

Marotta: San Siro musi zostać zburzone (20)

Autor:
Źródło: fcinter1908.it
6 miesięcy temu
2334
20

Beppe Marotta udzielił bardzo długiego wywiadu dla Radio Anch'io Sport. Prezydent Interu wypowiedział się o wejściu w nowy sezon przez Nerazzurrich, lecz głównie skupił się na temacie nowego stadionu. Oto treść całego wywiadu:

 

- Jesteśmy dopiero w czwartej kolejce, a już rozegraliśmy jeden z najważniejszych meczów sezonu na wyjeździe: trzeba mieć cierpliwość. Nastąpiła zmiana trenera, więc pewne trudności są naturalne, ale trzeba zachować spokój: jesteśmy przekonani, że kultura pracy oraz wartości drużyny i trenera wystarczą, aby doprowadzić nas do celu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wprowadziliśmy do pierwszego zespołu dwóch wychowanków naszej akademii młodzieżowej: Cristiana Chivu, który przez sześć sezonów z licznymi sukcesami trenował drużynę Primavery, oraz Francesco Pio Esposito, który dorastał właśnie w naszej akademii młodzieżowej. To dla nas powód do dumy: trzeba mieć odwagę, aby wprowadzać młodych zawodników. Obok zawodników, którzy być może pod koniec kariery przyjeżdżają do Włoch, wnosząc swoje doświadczenie, ważne jest, aby debiutowali młodzi zawodnicy: w ostatnich latach nawet duże kluby stosują tę politykę, ponieważ młodzi zawodnicy stanowią przyszłość klubów i swoich reprezentacji narodowych.

 

- Mówię jako prezes klubu, mieszkaniec Mediolanu i człowiek ze świata sportu. Mediolan jest jednym z najbardziej atrakcyjnych miast w Europie, ale bardzo ryzykuje marginalizację na europejskiej scenie piłkarskiej. Nie jest już w stanie gościć finału Ligi Mistrzów, nie będzie jednym z miast kandydujących do organizacji Mistrzostw Europy w 2032 roku. Dzieje się tak, ponieważ powstała debata polityczna, w której głównymi aktorami są politycy sprzed trzydziestu lat, bardzo konserwatywni, nieznający innowacji. San Siro oczywiście zasługuje na szacunek: jest skarbnicą emocji, ikoną, reprezentuje historię Interu i Milanu, ale jest zniszczone i przestarzałe, wymaga ciągłej konserwacji. Trzeba patrzeć w przyszłość. Tak jak Wembley zostało zburzone, aby zrobić miejsce dla nowego Wembley, tak samo należy postąpić w tym przypadku.

 

- Pomysł polega na budowie nowego stadionu w pobliżu obecnego i byłaby to inwestycja prywatna, w 100% finansowana przez Inter i Milan. Przyniosłoby to ogromne korzyści miastu Mediolan pod względem turystyki, zatrudnienia i atrakcyjności. Korzyści byłyby ogromne, również dla klubów. Obecnie nie jesteśmy konkurencyjni w Europie. W najlepszym przypadku Inter i Milan zarobiły w sezonie po około 80 milionów euro ze stadionu, podczas gdy inne kluby osiągają nawet 300 milionów euro w sezonie. Różnica jest więc zbyt duża i podważa naszą konkurencyjność.

 

- Bardzo potrzebujemy nowego, nowoczesnego i przyjaznego stadionu, który będzie miał cechy charakterystyczne dla większości stadionów w Europie. W ciągu ostatnich 10 lat w Europie zbudowano 153 nowe stadiony: 28 w Turcji, 23 w Polsce, 16 w Rosji, 12 w Anglii. We Włoszech wyremontowano tylko trzy obiekty, co stanowi 1% całości. Od razu widać, jak duża jest ta różnica. Naszym pomysłem jest budowa nowego stadionu w Mediolanie, ale jeśli pojawią się trudności, będziemy zmuszeni rozejrzeć się za innymi lokalizacjami, poza gminą Mediolan. Powtarzam: stadion chcemy zbudować wspólnie z Milanem i będzie to prywatna inwestycja obu klubów. Jest to zaskakujący fakt, ponieważ nie zapominajmy, że we Włoszech 12 z 20 klubów jest w rękach zagranicznych właścicieli. Wyobraźmy sobie, co by się stało bez interwencji amerykańskich funduszy w przypadku Interu i Milanu...

 

- Jeśli chodzi o pojemność, będzie ona zgodna ze średnią europejską. Kluby będą szanować kibiców należących do średnich i niższych klas społecznych. Frekwencja musi być zawsze gwarantowana, a ceny muszą być stabilne i przystępne. Oczywiste jest, że niektóre aspekty związane ze stadionem, takie jak loże i wszystkie aspekty komercyjne związane z wydarzeniem meczowym, będą musiały zostać ulepszone. Stadion pozostaje miejscem silnych emocji, ale jest również aktywem generującym przychody. Ich zwiększenie prowadzi nas do fundamentalnej stabilności, która gwarantuje historyczną ciągłość naszych klubów.

 

Zobacz też

Zbigniew Boniek

Boniek: Włoska piłka nożna w kryzysie? Ależ skąd (4)

28.02
10:11

Oświadczenie Marotty ws. incydentu podczas meczu z Cremonese (1)

02.02
00:52

Komentarze (20)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
23.09.2025 o 22:15 przez FENDI_SOSA
FENDI_SOSA
Marotta jest player i wie ocb
22.09.2025 o 18:26 przez Dejwid
+1
Dejwid
Niech znajda inna lokacje i konczyc ten nonsens.
22.09.2025 o 14:44 przez bobogol
bobogol
słuchaj,
okej
🥺
22.09.2025 o 13:09 przez ZnawcaCalcio
+3
ZnawcaCalcio
Szkoda tylko, że robimy to wspólnie z Milanem
22.09.2025 o 13:19 przez acmilanowek
+3
acmilanowek
tutaj jest problem nie do przejścia z jednym stadionem a dwa to już jakaś abstrakcja
22.09.2025 o 22:09 przez ZnawcaCalcio
ZnawcaCalcio
Pewnie masz dużo racji, ale myślę, że Inter jest po prostu mocno nastawiony na to żeby jednak zostać w Mediolanie
22.09.2025 o 13:07 przez amazon
amazon
@Cny na 70k
22.09.2025 o 12:54 przez Jaszczu91
+1
Jaszczu91
Popieram. Trzeba postawić nowy stadion, bo bez niego za 10 lat staniemy się średniakiem w skali Europy. O finale LM będziemy mogli pomarzyć.
22.09.2025 o 12:45 przez mroowa111
+1
mroowa111
Przydałby się niey stadion ale taki który jest własnością Tylko Interu a Meazza jak Wembley tylko dla reprezentacji by był na przyklad
22.09.2025 o 13:09 przez amazon
+1
amazon
Jasne, tylko skąd cash. Koszt stadionu to jeden mld euro, na obydwa kluby.
22.09.2025 o 12:41 przez ragnar
+1
ragnar
W ciągu ostatnich 10 lat w Europie zbudowano 153 nowe stadiony: 28 w Turcji, 23 w Polsce, 16 w Rosji, 12 w Anglii.

tu chyba okres większy jak 10 lat, raczej od euro 2012 :)
22.09.2025 o 11:41 przez Piekarz
-2
Piekarz
Chatę sobie zburz. San Siro TOP. To jest stadion, służy do oglądania meczów. Cała reszta to bzdury. Won z tym kapitalistycznym pier.doleniem do jakiegoś banku, to jest Inter, byt metafizyczny.
22.09.2025 o 13:14 przez amazon
amazon
Nawet nie wiem jak na tak debilny komentarz odpowiedzieć. Mam nadzieję, że to żart z Twojej strony?
22.09.2025 o 13:33 przez Piekarz
-1
Piekarz
Możesz po prostu nie odpowiadać, nikt nie pytał
22.09.2025 o 15:53 przez amazon
-1
amazon
Faktycznie, musiałem zejść na Twój poziom, a tutaj jak widać nie masz sobie równych.
23.09.2025 o 13:38 przez WTC
+1
WTC
Moje serduszko zgadza się z tą wypowiedzią. Zrobią jakiś kurnik z minimarketem w środku hipermarketu, a obok budę z bułą i parówą do kompletu. Nic prócz konsumpcjonizmu.
22.09.2025 o 10:51 przez Cny
Cny
Czyli stadion na 60k :(
22.09.2025 o 10:36 przez smerf1600
smerf1600
Ciekawe co by było jakby Włochy miały taki Londyn, z którego kluby tworzą pół ligi. Pewnie graliby w kolejce na 1 stadionie przez cały tydzień
22.09.2025 o 12:36 przez ragnar
ragnar
tygodnia by zabrakło, bo tam to czasami i 8 zespołów w PL
22.09.2025 o 16:51 przez Xucatlan
Xucatlan
Mediolan zajmuje obszar 181 km kwadratowych. Londyn 1738, więc niemalże 10 Mediolanów.

Shoutbox

vandallo87 09.03.2026 21:44

Ale o czym tu jakaś dyskusja się odbywa, nalezał się karny jak głodnemu zupa i każdy, kto uważa inaczej powinien zbadać wzrok, dziękuję i nie zapraszam do dyskusji, bo nie ma o czym

HB 09.03.2026 21:16

Witam, jestem na łączach z Palladino, rozmawiamy o transferze.

furch001 09.03.2026 20:56

Moim zdaniem hakan-mhytarian-augusto-LH-Siudy do wywalenia od razu

Tifosinho 09.03.2026 20:53

Takie coś nie przejdzie 😁

Cny 09.03.2026 20:45

xd

DyniaSandomierz 09.03.2026 20:41

Podobnie z faulem, zawodnik przeprasza i zaczynamy grę od autu

DyniaSandomierz 09.03.2026 20:40

Jedna zasada i rozwiązuje wszystko problemy

DyniaSandomierz 09.03.2026 20:40

Jeśli zawodnik mówi, że nie chciał dotykać piłki ręka to nie powinno być karnego

Tifosinho 09.03.2026 20:40

Dla jednego to 20cm a dla innego metr

Tifosinho 09.03.2026 20:40

Ile to jest zbyt mała?

Tifosinho 09.03.2026 20:39

Np zbyt nała odległość między piłką a ręką zawodnika

Tifosinho 09.03.2026 20:38

Już kilka razy to pisałem, że sędziowie mają zbyt duże pole do interpretacji i z tego rodzą się kontrowersje

Tifosinho 09.03.2026 20:36

Później mamy takie kwiatki jak np brak rzutu karnego dla Barcelony bodajże 4 lata temu w LM gdy Dumfries w trakcie wyskoku z ręką w górze dotyka nią piłki i nie ma rzutu karnego tylko dlatego bo musnęła mu wcześniej grzywki i nawet nie zmieniła toru lotu.

Tifosinho 09.03.2026 20:34

Jest to błąd techniczny i należy się kara

Tifosinho 09.03.2026 20:33

A totalnie niezrozumiałe jest dla mnie brak przewinienia w momencie gdy piłkarz w wyniku kiksu sam sobie nabija piłką rękę

Tifosinho 09.03.2026 20:32

No chyba, że przyklejona do ciała

Tifosinho 09.03.2026 20:31

Ja będę się upierać, że ręka w polu karnym = rzut karny

Cny 09.03.2026 19:59

no nie zgodzę się. poza polem karnym zawsze odgwizdał by taka rękę jak wczoraj ricciego. dlaczego w polu karnym inne przepisy?

VVujek 09.03.2026 19:57

Tu nie ma co dyskutować karny się należał. Ręką ewidentna do tego ruch ręki.

Xucatlan 09.03.2026 19:44

Nie ma co popadać w skrajność, ale generalnie to dobry tok rozumowania. Jaki odsetek karnych za zagranie ręką wynika z celowości dotknięcia piłki ręką, bądź choćby z intencjonalnego powiększania obrysu ciała? Ja powiedziałbym, że maks 15%. Reszta to wszystko kwestia przypadku. Te dyktowanie karnych za zagrania ręką, to jest zdecydowanie zbyt duża kara w stosunku do przewinienia.

Archiwum shoutboxa

Publicystyka

Inter - Arsenal: Szukanie kozła ofiarnego to błąd. Prawdziwy problem leży u szczytu (6)

21.01
17:20

Luis Henrique w Interze: Koniec z nieporozumieniami. Jaka jest jego prawdziwa rola? (20)

18.01
10:50
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    28

    67

  • 2

    Milan

    28

    60

  • 3

    Napoli

    28

    56

  • 4

    Como 1907

    28

    51

  • 5

    Roma

    28

    51

  • 6

    Juventus

    28

    50

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Lautaro Martínez

    14

  • 2

    Nico Paz

    9

  • 3

    Anastasios Douvikas

    9

  • 4

    Kenan Yıldız

    9

  • 5

    Rasmus Højlund

    9

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 29306

Liczba newsów: 52771

Liczba komentarzy: 619607

Użytkownicy online: 0 1 gość

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

20x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

9x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się