
Erick Thohir rozmawiał z dziennikarzami podczas spotkania Leader Sport Business. Spotkanie to odbywa się każdego roku, natomiast w tej edycji zaproszenie oprócz Ericka Thohira otrzymali także James Palotta (AS Roma), Joshua Harris (Philadelphia 76ers, New Jersey Devil), Alejandro Irarragorri (Santos Laguna).
O stadionie:
- W MLS na 20 zespołów 16 ma własny stadion. To niezbędne, aby konkurować z innymi klubami. Większość dochodów Interu pochodzi z innych źródeł, takich jak merchendising. Stadiony są ważne dla włoskich klubów, jeśli te chcą konkurować z klubami w Europie. Powinny być stosowane przez cały rok, nie tylko do meczów. Powinny pracować 365 dni w roku. Ale utrzymanie opłacalności San Siro nie jest łatwe, ponieważ obiekt ma pojemność ok. 80 tysięcy osób. Kiedy skończono prace nad stadionem w DC, DC United Arena, to stadion nie jest wykorzystywany tylko dla piłki nożnej, ale także dla innych imprez sportowych lub koncertów. Rozmawiamy z Milanem o San Siro, musimy dojść do porozumienia, czy chcą go zatrzymać czy opuścić. Oba kluby chcą mieć swój stadion. Fakt posiadania własnej ziemi to nie wszystko. Najważniejszym faktem jest biznes, jaki robi się na stadionie. To właściwe, aby mieć stadion, który pozwoli fanom oddziaływać cyfrowo na zespół, wysłać wiadomość, czy łatwo połączyć się z wi-fi i być zaangażowanym. James Pallotta (siedział obok Ericka Thohira) mówił obszernie o tym temacie w kwestii Rzymu. Rozmawiamy z Milanem, aby stało się dokładnie tak jak wspominałem. O dyrektorach: - Staram się być w Mediolanie raz w miesiącu, w USA trzy razy w roku. Musimy mieć dobrych dyrektorów, aby zbudować silny zespół. Otrzymuję regularne raporty o zespole. Mamy wielu dobrych dyrektorów, którzy trafili do nas w ciągu ostatnich siedmiu miesięcy. W Waszyngtonie zmieniliśmy wszystkich dyrektorów. Nie dla tego, że kogoś nie lubiłem, ale ponieważ wierzę, że musi być równowaga pomiędzy sportem i biznesem. Piłka nożna jest produktem mediów, ale także jednym z konsumentów, musimy polegać na wykwalifikowanych pracownikach. O rozszerzaniu marki Interu na rynkach, szczególnie azjatyckim.- Europa jest silniejsza gospodarczo od Azji, ale Azja wciąż rośnie. Azja to dom połowy ludności świata, z czego 165 milionów fanów Interu z 260 milionów to właśnie Azjaci. Staramy się rozwijać naszą markę w Europie, ale nacisk kładziemy na Azję i USA. Otworzyliśmy trzy kanały cyfrowe w Indonezji, trzy akademie piłkarskie w Chinach, jedną w Japonii, jedną w Indiach i pracujemy nad działaniami w Arabii Saudyjskiej. Chcemy rozwijać markę i zadowolenie naszych klientów, którzy powinni darzyć nas pozytywną opinią. Musimy również zwiększyć renomę miasta Mediolan, które jest przecież nie tylko piłką nożną, ale także modą i wyśmienitym jedzeniem.
Komentarze (3)
Thohir widac ze umie biznesy krecic
ale 165 mln, i 260 przesada, nie kazdy lubi pilke, a Inter % tak wielu fanow nie ma