Pozostałe

Ekspert sędziowski ocenia kontrowersje z meczu Inter - Atalanta (18)

Źródło: football-italia.net
około 4 godziny temu
753
18
Luca Marelli

Luca Marelli, ekspert sędziowski DAZN, odniósł się do sytuacji, które wywołały duże niezadowolenie wśród piłkarzy i sztabu Interu po remisie 1:1 z Atalantą. Jak podkreślił, były to decyzje „do interpretacji”.

W końcówce spotkania na San Siro doszło do dwóch kluczowych momentów, już po tym jak Francesco Pio Esposito otworzył wynik meczu. Atalanta doprowadziła do wyrównania po golu Nikoli Krstovicia, jednak akcję poprzedziło starcie Kamaldeena Sulemany z Denzelem Dumfriesem na skraju pola karnego. Holender potknął się i upadł po kontakcie z rywalem, ale sędzia Gianluca Manganiello nie przerwał gry.

 

Arbiter wyglądał na niezdecydowanego, jednak ostatecznie pozwolił kontynuować akcję i uznał bramkę. Sytuacja była długo analizowana przez VAR, który potwierdził decyzję z boiska. To właśnie ten epizod doprowadził do ostrej reakcji Cristiana Chivu, za którą trener Interu został odesłany na trybuny.

- Nie ma kontaktu między nogami, jedyne dotknięcie to ręka na plecach, ale nie wygląda to na pchnięcie - wyjaśnił Marelli - Moim zdaniem Manganiello słusznie puścił grę, bo kontakt był minimalny.

 

Kolejna sporna sytuacja miała miejsce chwilę później, gdy Davide Frattesi dopadł do odbitej piłki w polu karnym, a Giorgio Scalvini trafił go w stopę. Również w tym przypadku sędzia nie dopatrzył się przewinienia, a VAR nie wezwał go do monitora.

- To sytuacja subiektywna, a rzut karny to bardzo poważna decyzja i nie można go dyktować za każdy kontakt. Widać kontakt między Scalvinim a Frattesim, ale nie ma wyraźnego kopnięcia ze strony obrońcy. Nie sądzę, żeby Manganiello dobrze to widział, ale uważam też, że VAR słusznie nie interweniował, bo nie był to oczywisty błąd. To sytuacja do interpretacji i różne opinie są w tym przypadku zrozumiałe.

udostępnij

Zobacz też

Konkurs derby Mediolanu

Konkurs R-GOL - derby Mediolanu [zwycięzca] (210)

04.03
11:59
Cristian Chivu

GdS - Chivu rozmawiał z drużyną i kierownictwem (28)

10.03
09:30

Komentarze (18)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
15.03.2026 o 13:03 przez danielWu
danielWu
@Nerazzurx10 chłopie masz rację. A ten typ " nie ma wyraźnego kopnięcia ze strony obrońcy". Może jakby z półobrotu na twarz za.ebal to by było wyraźne 🤣
15.03.2026 o 12:52 przez Waldini
+1
Waldini
Z pierwszą sytuacją zgoda - Dumfries wykazał się dużą naiwnością, miał bliżej do piłki, mógł ją kopnąć chociaż na aut, ale poczuł rękę i wybrał proste rozwiązanie, czyli położenie się. Wielu sędziów by gwizdnęło faul, ale Manganiello nie i nie uważam, że popełnił błąd. Natomiast druga sytuacja to było po prostu kopnięcie i faul. Ile to my sytuacji widzieliśmy, że za mniejsze przewiny były dyktowane karne? To był kopniak i ewidentna jedenastka. Jednak przede wszystkim to my musimy lepiej zarządzać meczem, by unikać polegania na sędziach, którzy widzą, co chcą widzieć.
15.03.2026 o 12:10 przez Nerazzurx10
+2
Nerazzurx10
Brawo Jude, Brawo Chiellini!
Udało wam się doprowadź do totalnego spaczenia i tak już słabego poziomu sędziowania przeciwko Interowi, wszyscy się chyba boją, że jak zagwizdaja coś na naszą korzyść to znowu Juventus będzie latał od gazety do gazety od studia do studia i płakał jaka to serie a jest pokrzywdzona przez nerraazurich.. niech ten sezon się już skończy proszę
15.03.2026 o 12:50 przez Tifosinho
Tifosinho
Najlepsze jest narracja, że jak sędzia się myli na Naszą korzyść to jest błąd, skandal, wał, hańba i ulubione Marotta League a jak pomyli się przeciwko Nam to karma i sprawiedliwość dziejowa 🤦 Dlatego Chivu nie może się bawić w Allegrissimo bo po pierwsze nie jesteśmy tego nauczeni, szczególnie w obronie, a po drugie sędziowie najwyraźniej przez te parę ostatnich kolejek będą Nam rzucać kłody pod nogi. Musimy grać tak by nawet sędzia nie był w stanie Nam przeszkodzić. Forza Nerazzurri 🖤💙
15.03.2026 o 11:54 przez Tifosinho
Tifosinho
Niestety widać wyraźnie, że od meczu z Juve sędziowie boją się gwizdać na Naszą korzyść. Zgadzam się z też z tym, że gramy słabo ale to nie znaczy, że nie należy Nam się karny w 90min meczu. Rozumiem, że teraz w jakiś magiczny sposób będą mierzyć siłę kopnięcia rywala. Pytanie od ilu niutonów będzie karny? Czekam na dzisiejsze zwycięstwo 1:0 Milanu po takim karnym w 90min.
15.03.2026 o 10:54 przez Paolo92
+2
Paolo92
Faul to faul, a faul w polu karnym to rzut karny.
Nie powinno być czegoś takiego jak " faul nie na karny/ za miękki na karny'.
15.03.2026 o 10:50 przez inter30
+2
inter30
"Widać kontakt między Scalvinim a Frattesim, ale nie ma wyraźnego kopnięcia ze strony obrońcy." przecież on mu zaj... kopa w stopę - oni są chorzy psychicznie?

Sam w sobie błąd sędziowski jest karygodny, w dobie varu to wydaje się niepojęte, ale jeżeli w środowisku zaklina się rzeczywistość i się wmawia wszystkim że to nie były błędy tylko słuszne decyzje po prostuu zakłamując to co się wydarzyło to mamy do czynienia z jakąś otwartą brudną kampanią przeciwko Interowi. Albo piłkarsko się ogarną albo ten sezon może się źle skończyć
15.03.2026 o 10:41 przez tytusek25
+5
tytusek25
najwiekszą kontrowersją jest nasza (kolejna!) kompromitująca postawa i to po przegranych derbach/ CL i mając z tyłu głowy cel o który gramy. Słabi szukają wymówek. Silny szuka sposobu.W dupie mam sędziów. Kto nam broni strzelić bramkę więcej , bo klarowne absolutnie bez-varove sytuacje były....
15.03.2026 o 11:00 przez Krownzay
+2
Krownzay
Pełna zgoda. Jakbyśmy grali tak jak wcześniej, a nie obrzydliwe minimum to nie zajmowalibyśmy się analizą pracy arbitrow. Jak się gra na 1:0, to trzeba się liczyć z tym, że ktoś popełni błąd (czy to Dumfries czy sędzia) albo wyjdzie komuś strzał życia, a może wpadnie jakiś szczur po niefortunnym rykoszecie. Efekt jest ten sam - strata punktów. Taka sytuacja niewiele by zmieniła jakbyśmy wbili drugą bramkę. Wtedy byśmy narzekali co najwyżej na niepotrzebne nerwy w końcówce
15.03.2026 o 11:37 przez smerf1600
+2
smerf1600
również się pod tym podpisuje, gra na 50% i potem płacz o decyzje arbitra, zwłaszcza kiedy nawet były okazje na podwyższenie wyniku i zamknięcie meczu to tylko szukanie alibi na tragiczne podejście do meczu. Ludzie grają o mistrzostwo, wypadli z CL z hukiem, roztrwonili już 3 pkt przewagi i kopią sobie jak na treningu. Jak się dziś zrobi z tego 5 pkt to już nie będa przelewki, podłączyliśmy Milan do prądu jak 3 lata temu porażką w derbach i pamietamy jak się to skończyło, serią zwyciestw rywala do końca sezonu
15.03.2026 o 10:41 przez wrobel1908
+1
wrobel1908
Bramka dla Atalanty zdobyta prawidłowo ale na Fratessim powinien być karny to on trafił w piłkę a Scalvini w jego nogę nawet AIA przyznała że należał się karny w tej sytuacji
15.03.2026 o 10:37 przez Cny
Cny
Var miał pomóc a przeszkadza. Miał wyłapywać ewidentne błędy sędziego a jest tak, że analizują muśnięcie twarzy czy łydki jakiegoś zjebmakersa czy innego dilorenco, który to Belg otwarcie mówi, że opłaca się zawsze położyć. Po czym nawet nie sprawdzają kopniecia, gdzie przeciwko nam gwiżdżą takie karne np zagranie Darmiana przeciwko Parmie.
15.03.2026 o 10:41 przez Cny
+1
Cny
No i kolejna idiotyczna sprawa. Całkowicie inne interpretowanie zdarzeń w 15 niż w 90 minucie oraz ze względu na miejsce na boisku. Powtórzę ręką Ricciego byłaby zawsze odgwizdana w każdym innym miejscu boiska, dlaczego więc nie miała być odgwizdana w polu karnym? Proszę wskazać mi przepis który mówi że interpretacja ma być zależna od czasu i miejsca gry
15.03.2026 o 10:21 przez adriano09
+3
adriano09
A jakby Nasz zawodnik kopnął tak przeciwnika to karny od razu, ewidentnie Chcą Nam utrudnić jak najbardziej zdobycie mistrzostwa, tylko Kto tak na prawdę za tym wszystkim stoi...
15.03.2026 o 10:20 przez lord-gs
lord-gs
Też uważam, że żadna z tych sytuacji nie była taka "oczywista". Choć jest mały żal, że akurat obie zinterpretowane na niekorzyść Interu.
15.03.2026 o 10:20 przez ciechan
+5
ciechan
Pierwsza sytuacja absolutnie zgoda. Takich fauli nie powinno sie gwizdać. Problemem tego przypadku jest to, że przeważnie zdecydowana większość takich kontaktów jest niestety gwizdana. Mamy prawo czuć się zdezorientowani.

Druga sytuacja. Fratessi ma kontakt z piłką, Scalvini nie. Scalvinie nie dotyka, tylko kopie Fratessiego. Tu nie ma dyskusji.
15.03.2026 o 09:11 przez cuba
+1
cuba
Każdy teraz będzie miał swoją rację.Co kolejka to niemal kontrowersje,arbiter wyglądał na niezdecydowanego hehe..
15.03.2026 o 09:09 przez Cou23
+6
Cou23
„Nie ma wyraźnego kopnięcia” xd

„Ricci Uciekał z ręką”

Absolutne kłamstwa i naginanie rzeczywistości kolejny raz gdzie byle powtórka pokazuje że było wręcz odwrotnie.

Spółdzielnia i mafijna koalicja przeciwko Interowi.

Forza Inter Sempre 🖤💙

Shoutbox

Tifosinho 15.03.2026 12:18

To może Akliouche 😅

timon 15.03.2026 12:17

Ja obstawiam jakiś pazdziez z Francji.

Tifosinho 15.03.2026 12:15

Nie wiem jak u niego z głową ale może ten Adeyemi?

timon 15.03.2026 12:08

Liczę, że zrobi dobra końcówkę, ale to ostatni moment na jego sprzedaz

Tifosinho 15.03.2026 12:03

I poświeciłbym Thuram tylko czy znajdzie się chętny po ostatnich miesiącach?

Tifosinho 15.03.2026 12:01

Szkoda tego Rubena Nevesa

timon 15.03.2026 12:01

Nawet ten Diaby i Kessie i mamy sporo alternatywy w graniu

timon 15.03.2026 12:00

Latem sporo będzie można wyrwać z Arabii jak się wojna chwilę pociagnie

timon 15.03.2026 11:59

Jako opcja i alternatywa. Tylko potrzeba kogoś z dryblingiem i kogoś typu Kessie

timon 15.03.2026 11:59

No ale o tym piszę, że powinniśmy iść w kierunku możliwości przejścia na 3-4-2-1

Tifosinho 15.03.2026 11:58

I nie trzeba ruszać Bastoniego

Tifosinho 15.03.2026 11:58

Wtedy Dimarco można by rzec zostaje na swojej pozycji

Tifosinho 15.03.2026 11:58

Timon a 3-4-2-1?

Tifosinho 15.03.2026 11:57

Taki Bernardo Silva za napastnikiem by się przydał

lord-gs 15.03.2026 11:57

Dlantej druzyny rewolucja juz bedzie odejscie 5 seniorów

timon 15.03.2026 11:57

Do 4-2-3-1 na przyklad

timon 15.03.2026 11:57

Tu by trzeba pewnie 6-7 zawodnikow

timon 15.03.2026 11:56

Nie mamy skrzydłowych, Dimarco na lewej obronie będzie wykastrowany

Tifosinho 15.03.2026 11:55

Zgadzam się, że brakuje Nam zaawansowanych technicznie zawodników

timon 15.03.2026 11:55

Chivu jak zostanie to oby żadnej rewolucji nie robił, poza tym nie ma na to kasy

Archiwum shoutboxa

Publicystyka

Inter - Arsenal: Szukanie kozła ofiarnego to błąd. Prawdziwy problem leży u szczytu (6)

21.01
17:20

Luis Henrique w Interze: Koniec z nieporozumieniami. Jaka jest jego prawdziwa rola? (20)

18.01
10:50
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    29

    68

  • 2

    Milan

    28

    60

  • 3

    Napoli

    29

    59

  • 4

    Juventus

    29

    53

  • 5

    Como 1907

    28

    51

  • 6

    Roma

    28

    51

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Lautaro Martínez

    14

  • 2

    Rasmus Højlund

    10

  • 3

    Nico Paz

    9

  • 4

    Anastasios Douvikas

    9

  • 5

    Kenan Yıldız

    9

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 29319

Liczba newsów: 52805

Liczba komentarzy: 620046

Użytkownicy online: 0 1 gość

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

20x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

9x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się