Pozostałe

Dlaczego Pioli świętował Scudetto, a Inzaghi jeszcze nie? (21)

Autor:
Źródło: fcinternews.it
ponad 2 lata temu
2572
21

Po przerwie na reprezentacje w ligowym pojedynku zmierzą się ze sobą Milan z Interem. La Gazzetta dello Sport porównuje dzisiaj dokonania Stefano Piolego oraz Simone Inzaghiego i zastanawia się, dlaczego pomimo lepszych liczb to trener Milanu świętował zdobycie Scudetto, a szkoleniowiec Interu nie.

 

Inzaghiemu bardzo brakuje tytułu mistrza Włoch w swoim dorobku. Pioli zdobył go, chociaż jego zespół w latach 2021-2023 pod względem liczb był gorszy od Nerazzurrich. Dziennikarze zaznaczają, że te liczby są tylko statystyką.

W podanym okresie Inter na plus zdobył 81 bramek, tymczasem Milan może pochwalić się liczbą 59. Nerazzurri pokonywali bramkarzy rywali 155 krotnie, z kolei Rossoneri 133 razy. Oba zespoły straciły po 79 bramek. Ta statystyka mówi o fazie ofensywnej Interu, która jest wyraźnie lepsza. Personalnie atak, którym dysponuje Inzaghi również wydaje się być lepszy. Mało tego w ostatnim półfinale Ligi Mistrzów czarno-niebiescy nie pozostawili najmniejszych złudzeń swoim rywalom kto z nich jest lepszy.

Dlaczego więc to Pioli świętował Scudetto, a nie Inzaghi? W połowie meczu Inter- Milan 5 lutego 2022 roku, to Inzaghi miał tytuł w kieszeni. Gdyby jego podopieczni dowieźli zwycięstwo do końca i nie przegrali z Bologną, nie analizowalibyśmy tego tematu.

W ostatnim sezonie rozgrywki zdominowało Napoli, ale styczniowa konfrontacja Interu z Napoli pokazała, że drużyna Inzaghiego nie jest gorsza od zespołu Spallettiego. Tutaj mówi się, że trener Interu skupił się po tym spotkaniu za bardzo na rywalizacji w Pucharze Włoch i Lidze Mistrzów.

Podsumowując: Inter na własne życzenie przegrał Scudetto, które zgarnął Milan. Inzaghi jest trenerem, który bardziej sprawdza się w rozgrywkach pucharowych niż ligowych. Potrafi znacznie lepiej przygotować się do pojedynczego meczu, niż obrać strategię na cały sezon ligowy. Inter pod jego wodzą zalicza dużo porażek, co wydatnie przyczyniło się do tego, że Inzaghi nie miał okazji świętować mistrzostwa kraju z Interem w ostatnim sezonie.

 

Zobacz też

San Siro Giuseppe Meazza

CF – San Siro wyprzedane, rekordowe wpływy Rossonerich (6)

06.03
05:44
Weston McKennie

OFICJALNIE - Juventus i McKennie razem do 2030 roku (10)

03.03
05:54

Komentarze (21)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
08.09.2023 o 09:10 przez tytusek25
+1
tytusek25
Pierwszy sezon trudno mimo wszystko oczekiwac majstra a bylo paradoksalnie najbliżej, ale to złudne wrażenie.W tamtym sezonie wszyscy dawali dupy a Milan po prostu ten raz mniej.
Gdyby wtedy była taka ekipa jak Napoli w poprzednim efekt byłby ten sam czyli wczesna jesień po zawodach a tak wszyscy jaraliśmy się tak naprawde wyscigiem żółwi .
Ubiegły sezon to wszystkie fronty do samego konca, krótka ławka, kontuzje lokomotyw i w środkowym okresie nie czarujmy sie chu** owa , niechlujna gra bez właściwego zaangażowania i dyscypliny taktycznej.Trener bardzo dlugo nie mogl tego okiełznać. Dopiero nóż na gardle wykrzesał niezbędny mental a obok tego Napoli w kampanii ligowej bylo po prostu bezkonkurencyjne.
08.09.2023 o 08:33 przez Mil_online
Mil_online
No zajebista analiza.
08.09.2023 o 09:36 przez Omen
Omen
Tekst byle coś napisać. Takie wnioski to każdy z nas już dawno wyciągnął.
07.09.2023 o 19:19 przez SETE
+1
SETE
Pioli mógł świętować tylko dlatego , ze Inzaghi sfrajerzyl. Pioli on fire powienien i pewnie będzie Szymkowi za to dozgonnie wdzięczny.
07.09.2023 o 18:15 przez ciechan
+2
ciechan
Składowych jego niepowodzeń jest wiele. Po pierwsze to brak pucharów jest w przypadku włoskiej ligi kluczem do wygrania Serie A. Napoli to wyjątek, ale mieli też potężny, klasyczny dla drużyn Spalettiego, początek sezonu. To była po prostu mocniejsza ekipa.
Dużo dobrego można mówić o Inzaghim i jego drużynach, ale każda na przestrzeni lat była bardzo niestabilna, miewała częste przestoje, czy to Lazio, czy teraz Inter. To wciąż młody trener i jak każdy piłkarz, tak i on jako trener się rozwija. Dostał w tym sezonie realne środki do walki na trzech frontach, bo szerokość kadry w poprzednich latach okazywała się tylko iluzoryczna. To jest sezon jego weryfikacji, ale teraz też sprawa nie będzie łatwiejsza, bo Juve nie ma pucharów, Napoli to znów niewiadoma, a Milan raczej się wzmocnił.
Na pewno jeśli wykluczymy wpadki z małymi drużynami, to jesteśmy w stanie wygrać tę ligę
08.09.2023 o 07:35 przez Kokos
Kokos
Warto też dodać, że Napoli po prostu nie miało w zeszłym sezonie konkurencji, jako jedyni regularnie punktowali co pozwoliło im sięgnąć po mistrza, warto dodać że Inter mający na koncie aż 12 porażek prawie został wicemistrzem
07.09.2023 o 16:25 przez bonjovi100
+2
bonjovi100
1.Walka na 3 frontach
2.Skład z zawodnikami pokroju Radu
Gdyby jak Conte odpadał w grupie to już mielibyśmy tytuł. Za wąska kadra. Zamiast jednego tytułu mamy 4 puchary i finał LM
07.09.2023 o 15:53 przez mroowa111
+2
mroowa111
Inzaghi zdobył doswiadczenie które da nam niejedno scudetto i głęboko w to wierze bo drużyna się pilkarsko jednak rozwija
07.09.2023 o 15:03 przez Mezzela
+1
Mezzela
Nie wygrał Scudetto, bo zdobył mniej punktów. Szokujące te wnioski.
07.09.2023 o 13:47 przez BoRo
+3
BoRo
Final LM pomogl Simone w kwestii autorytetu.
Ogolnie dlugofalowo to ten final LM moze zbudowac Simone i sam Inter na kolejne pare lat, a jesli teraz zdobedziemy Scudetto to mozna powiedziec ze Inzaghi to najwlasciwszy trener dla Interu. Druzyna widzi ze Simone jest dobrym trenerem. Teraz gdy doszla szeroka lawka Inzaghi moze to wykorzystac
07.09.2023 o 18:42 przez DyniaSandomierz
DyniaSandomierz
Może zbudować ale nie musi co pokazał 2010 rok 🙄
07.09.2023 o 13:25 przez pablo77
+5
pablo77
DLACZEGO PIOLI ŚWIĘTOWAŁ SCUDETTO, A INZAGHI JESZCZE NIE?

Odpowiadam:

Pioli świętował bo wygrał scudetto a Inzaghi jeszcze nie :D
07.09.2023 o 13:01 przez cuba
+4
cuba
Szymon... To Ten rok ,nawet się nie rozpisuję, oby utrzymać klimat i oby tylko bez urazów..
07.09.2023 o 12:44 przez Kredence
+5
Kredence
Inzaghi jest trenerem, który bardziej sprawdza się w rozgrywkach pucharowych niż ligowych. Potrafi znacznie lepiej przygotować się do pojedynczego meczu, niż obrać strategię na cały sezon ligowy - z tym stwierdzeniem zgadzam się. Po 2 sezonach mam podobne wnioski. Natomiast byłbym nieuczciwy gdybym udawał, że nie widzę rozwoju Inzaghiego jako trenera. Bardzo okrzepł, doświadczenie jakie zdobył przez 2 lata pracy u nas nie tyle co może być fundamentalne dla jego dalszej pracy w Interze, co może mieć wpływ i niejako zdefiniować jego dalszą karierę w tym zawodzie. Szczególnie w zeszłym sezonie mierzył się z rzeczami, które musiały go zbudować. Dźwignął 2 razy Inter z potężnego kryzysu, wbrew temu co się pisało nie stracił szatni, to jest jego ogromny sukces. Teraz piłka po jego stronie i czas przekuć te doświadczenia w równy i przede wszystkim bardziej świadomy sezon, bez ogromnych dołów i nagłych zwrotów akcji. Na dzisiaj musze napisać, że zwyczajnie w niego wierzę. Inzaghi jest gotów zrobić kolejny krok.
07.09.2023 o 12:41 przez Xucatlan
+9
Xucatlan
Inzaghi jest trenerem od jedynie 7 lat. Pioli na tym etapie swojej kariery, to był wywalony z Palermo po ledwie 90 dniach pracy.
07.09.2023 o 19:10 przez Pader88
Pader88
Piolismo liczone na deskach po tym punch-u
07.09.2023 o 12:33 przez Pjerun
+2
Pjerun
Gdyby Inzaghi nie wyszedł z grupy LM jak jego poprzednik Conte czy jak wtedy Milan to Inter wygrałby w tamtym sezonie Scudetto.

Ta kadra nie była na tyle szeroka jak teraz. Doszły kontuzje m.in Brozovica i widać było, że zabrakło siły.
Styl Inzahiego wymaga sporej intensywności i pracy zawodnik, gdzie w Milanie Pioliego była dobra obrona i Leao wygrywający w pojedynkę mecze.

W tym roku nam się uda.
07.09.2023 o 12:58 przez tylkointer3
tylkointer3
Bardzo dobrze powiedziane
07.09.2023 o 19:21 przez SETE
SETE
Niestety Pjerun ale nie ma na to absolutnie żadnych dowodów, ze tak by było :)
07.09.2023 o 12:32 przez pluto11
+5
pluto11
Bo Szymon nie ogarnął i podał na tacy Scudetto Milanowi
07.09.2023 o 15:13 przez master1986
+2
master1986
Gadanie o dzbanie.
1/ 2 lata temu Scudetto nie było bo przegraliśmy z Bologną i Milanem. Powodem było to że graliśmy na 3 frontach a oni nie, z Milanem wszedł uwielbiany Sanchez stracił piłkę w środku pola poszła kontra i klops co dało wiatru w żagle czerwonym.
Z Bologną sabotaż Radu przegrana główka Dimarco vs Arnautovic... i tyle Bologną wtedy stworzyła. Szukać można całej i więcej.

2/ Ostatni rok, to że nie będzie Scudetto było wiadomo na przełomie października i listopada.
Kwestia kontuzji Brozo i Lukaku przez praktycznie 2 m-ce, granie Handą w lidze, sprawa Słowaka

Shoutbox

Ciastek 11.03.2026 00:00

Onana też był spoko, ale sądze, że z takim Alisonem fonały wyglądałyby inaczej. Sommer jest średni, a jak ma dzień to dobry. Alisson zawsze był dobry, a jak ma dzień to dobrym przykładem jest pierwszy mecz z PSG z zeszłego sezonu, a to nie jedyny mecz gdy tak bronił.

Ciastek 10.03.2026 23:58

Masz racje kolego, że to opcja na dwa lata, max 3, ale jednak Alison od bodajże 5lat minimum jest na poziomie,na który żaden z naszych bramkarzy nie wszedł od czasów prime Handanovicia lub Julio Cesara

Cny 10.03.2026 22:57

opcja na dwa lata, ale przy obecnym rynku i braku mozliwosci sicgniecia bramkarza na lata, to taka opcja jest lepsza. allisson to tez poziom do ktorego sommer nigdy sie nie zblizyl;, a tez szwajcar byl taka opcja na dwa lata ;)

Ciastek 10.03.2026 22:50

Mi marzy się Alison, nawet w tym sezonie miał magiczne mecze, a w zeszłym sezonie z PSG to chyba każdy widział

Ciastek 10.03.2026 22:49

Wiem, że pewnie nikt tego nie poprze, ale jak oszczędzamy to najłatwiej ściągnąć bramkarza, gdzie jest dwóch dobrych

Ciastek 10.03.2026 22:46

Czasem oglądam amgielską, daje radę, a z MU miał wybitne interwencje

Ciastek 10.03.2026 22:45

Pope nie jest zły, ale jednak po ostatnich meczach wolałbym Ramsdale

Cny 10.03.2026 22:42

popowi to sie kontrakt konczy ;)

Cny 10.03.2026 22:41

nasi to teraz napaleni na czarnych chłopców

Ciastek 10.03.2026 22:41

Według lepiej celować tam gdzie jest dwóch br, jak liverpool nawet, Alison zjada Somera na starcie

Ciastek 10.03.2026 22:40

Ani Pope ani Ramsdale nie byliby drodzy, ten drugi przeszedł za chyba 20 mln i zagrał 3 mecze, drugi kontuzja, za żadnego z nich nie mogliby wołać powyżej 20, a są lepsi niż Vicario, ale pewnie Ausillo do francji poleci

Cny 10.03.2026 22:39

nie stac nas

Ciastek 10.03.2026 22:36

@cny ja proponowałbym któregoś bramkarza z newcastle

Claudio 10.03.2026 22:36

patrzac na zmiany Palladyn juz sie przygotowuje do meczu z Interem, a nie na Bayernie :P

Piekarz 10.03.2026 22:35

Z drugiej strony różnicą sześciu bramek zrobić Atalantę to potrafił nawet Inter Stefana Piolaka z Banegą jako superstarem

Ciastek 10.03.2026 22:35

Ale ta atalanta jest słaba.

Piekarz 10.03.2026 22:33

Paladyniak wczoraj coś pierdział że to będzie magiczny wieczór, w sumie się nie pomylił, tylko zapomniał dodać że to nie obietnica a groźba

Cny 10.03.2026 22:33

Lunin? na prawdę u nas nie ma wizji jak ma wygladac ta kadra. 20M za rezerwowego bramkarza. I już zaczynają kombinować, że nie Ałzyljo zamyka transfer tylko druga strona xd

Piekarz 10.03.2026 22:33

Jezu Atalanta

Cny 10.03.2026 22:32

a vicario jzu dwojeczke przyjał od AM

Archiwum shoutboxa

Sonda

Kto zagrał najlepiej w Derbach Mediolanu?

Polls answer

Publicystyka

Inter - Arsenal: Szukanie kozła ofiarnego to błąd. Prawdziwy problem leży u szczytu (6)

21.01
17:20

Luis Henrique w Interze: Koniec z nieporozumieniami. Jaka jest jego prawdziwa rola? (20)

18.01
10:50
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    28

    67

  • 2

    Milan

    28

    60

  • 3

    Napoli

    28

    56

  • 4

    Como 1907

    28

    51

  • 5

    Roma

    28

    51

  • 6

    Juventus

    28

    50

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Lautaro Martínez

    14

  • 2

    Nico Paz

    9

  • 3

    Anastasios Douvikas

    9

  • 4

    Kenan Yıldız

    9

  • 5

    Rasmus Højlund

    9

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 29307

Liczba newsów: 52774

Liczba komentarzy: 619669

Użytkownicy online: 0 1 gość

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

20x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

8x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się