Felietony

Gruby na bramkę! (30)

Autor:
Źródło: różne
około 6 lat temu
5960
30

Ahhh te czasy młodości. Plecak po szkole rzucony w kąt, piłka pod pachę, woda z kranu do butelki, halówki i tak już na nogach bo po wf-ie już nie zmienione na normalne (wiadomo, szkoda było do butów wkładać zapocone skarpetki) i szybko na osiedlowe boisko do wieczora grać „wielkie” mecze. Jednak odkąd pamiętam, nikt nie chciał stawać w bramce.

Tak wiem, w tytule błąd językowy (stojąc na bramce można spaść, ot co) ale chyba każdy z nas przestrzegał tej zasady. „Prawo Paskala - kto wykopie ten za!@*#@la”, „3 rogi karny”, „nie ma z bliska!”, „ała! nie w szczepionke!” A nie to ostatnie nie, rozpędziłem się.

No i oczywiście tytułowe „Gruby na bramkę!”. I problem bramkarza rozwiązany. Jeszcze jak trenuję z dziećmi to żartujemy z bramkarzy w stylu: „Lepiej postawić pachołek w bramce” lub „Kto zawiesił ręcznik na poprzeczce?”

Pomyślicie sobie pewnie: „O czym autor tutaj pisze? Matka wie, że ćpie?”. Ale spokojnie, wszystko ze mną w porządku. Na pewno w granicach norm. Chociaż psychicznie chory człowiek też uważa, że jest normalny. A może to normalni ludzie są nie normalni a psychiczni wręcz przeciwnie?

Dlaczego wspomniałem o psychicznie chorych? Ano dlatego, że jak w bramce Interu oglądam zawodników pokroju Padelli lub (o zgrozo!) Berni, choć jego i tak tylko w sparingach przedsezonowych na szczęście, to moje zdrowie psychiczne jest mocno nadszarpywane. Odchodząc na chwilę od tematu, Berni to maskotka Bayernu. Może tam zrobiłby większą karierę w tej roli?

Wracając do tematu... z całym szacunkiem do wymienionych Panów ale herb Internazionale na ich piersi to nieporozumienie.

 

Wstęp tego felietonu nie jest przypadkowy. W piłce nożnej na tym poziomie (przecież najwyższym z możliwych) rozwiązanie tego typu nie ma prawa bytu. Dla mnie ci rezerwowi reprezentują właśnie takiego Grubego. Ktoś stanąć przecież musi.

Tylko w takim klubie, gdzie aspiracje są przecież wysokie, nie ma miejsca na półśrodki. Popatrzmy na obecnego mistrza Serie A, największego rywala. W pierwszym składzie Szczęsny (choć nie przepadam za facetem, zdecydowanie jestem w #TeamFabiański), zmiennikiem Gigi Buffon. Wojtek łapie kontuzję i tak naprawdę nie tracą jakości na tej pozycji. To już nie ten sam Gigi co kiedyś ale swoim doświadczeniem buduje niesamowite morale w szeregach obrony.

U nas Handanovic wypada z gry i zmienia go Gruby Padelli. Łapie kontuzję Padelli i za niego Ręcznik Berni. No Panowie (i Panie), z takimi zawodnikami mamy walczyć o Scudetto?

Druga sprawa, to co będzie po Handanovicu? W Barcy martwią się co będzie jak Messi odejdzie a u nas wcale nie lepiej. Inter odkąd pamiętam, „bramkarzami stoi”. Pagliuca, Toldo, Julio Cesar. Czołówka golkiperów na świecie w swoich czasach. Samir również. Specjalista od bronienia rzutów karnych (w sumie to nie pamiętam kiedy ostatnio obronił). Jego parady uratowały mnóstwo punktów a i nasi obrońcy grają jakby dostawali dodatkowe 50% możliwości w momencie gdy za plecami jest „Batmanovic”.

 

Chociaż uważam, że Handanovic ma czasami spotkania, jakby był nieobecny. Nie raz, nie dwa wpuszczał bramki przy których „zostawał w blokach” i nie były to magiczne rogale a’la Quaresma za czasów gry w FC Porto.

Mimo wszystko specjalista jakich mało i jeśli nie najlepszy w Serie A to na pewno TOP 3.

Tyle że, nasz bohater ma już 35 lat (za niedługo 36) i choć bramkarzy charakteryzuje dłuższa "żywotność" w profesjonalnej piłce niż zawodników z pola, to wiadomo, że refleks i zwinność będą coraz słabsze. Jak wiemy są one kluczowe na pozycji bramkarza. Jeśli Inter chce walczyć o najwyższe cele, nie może już za długo polegać na Słoweńcu.

Moim skromnym zdaniem, sezon lub dwa i powinien w bramce stać już ktoś inny. Przez ten czas, ten "nowy ktoś", nabierałby doświadczenia od wspaniałego zawodnika ale również zwiększyło to by rywalizację co by wyszło wyłącznie na plus. Sytuacja podobna do Juventusu i analogicznie do Gigiego i Wojtka.

Wbrew opiniom w środowisku kibiców Nerrazzurich, nie postawiłbym na kogoś pokroju Radu czy Perin. Nie będę wymieniał innych bo to poziom jeszcze niższy.

Jeśli chcemy żeby było życie po Samirze czyli oczywiście walka o Scudetto i coś więcej niż faza grupowa Ligi Mistrzów, to następcą powinien być ktoś, conajmniej na poziomie Handy (lub lepszy – choć o to będzie mega trudno) i sporo młodszy.

 

Nie będę podawał swoich typów kto powinien zająć tą pozycję na boisku, choć marzy mi się taki Oblak. Najważniejsze, że na ten moment taki transfer nie byłby niemożliwy do zrealizowania. Środki oczywiście już nie są takim problemem jak jeszcze niedawno a i sam bramkarz nie jest już nie do wyciągnięcia. Ileż można grać w jednym klubie, w którym jakiś czas temu coś się wypaliło? Kto wie, może po sezonie Conte zostanie zwolniony a na jego miejsce przyjdzie Simeone w pakiecie z młodszym Słoweńcem. Marzyć nikt nie zabroni a kto wie jak to będzie? Jose też był niby poza zasięgiem a wiemy jak to się wszystko skończyło.

I wtedy zgodzić się mogę aby zmiennikiem był Perin lub Radu. Jednak wątpię czy zadowoliłaby ich taka rola.

Czy jak Batmanovic zawiesi buty na kołku to relfektor na dachu zgaśnie na zawsze, czy będzie ktoś kto będzie kontynuował dziedzictwo?

Jak myślicie koledzy kibice? Podzielacie moją opinię czy wręcz przeciwnie, wolicie by w bramce „wisiał jakiś ręcznik”?

Poniżej zdjęcie Julio Cesara na którym widzimy jego reakcję na pytanie: Czy Berni jest godnym następcą Handanovica?

 

 

 

 

 

Zobacz też

Finał w Monachium. Poradnik dla podróżujących (0)

26.05
18:51

Inter - Arsenal: Szukanie kozła ofiarnego to błąd. Prawdziwy problem leży u szczytu (6)

21.01
17:20

Komentarze (30)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
25.02.2020 o 18:48 przez SETE
SETE
Kontuzja Handy uświadomiła , ze nie mamy bramkarza nr 2 , tylko dwóch bramkarzy nr 3. Padelli jest oczywiscie bramkarzem na poziomie jakim jest , ale odkąd do nas przyszedł jego wkład w Inter został zmarginalizowany do poziomu właśnie bramkarza nr3 , miał status amatora , bramkarza treningowego, tak się nie postępuje z bramkarzem który powinien być dwójka ktokolwiek by to nie był
25.02.2020 o 07:53 przez Drakan83
+3
Drakan83
Ja na miejscu Interu przyglądałbym się Drągowskiemu...gra w 1 składzie, ma charakter, wywalczył sobie ten 1 skład....i gra coraz lepiej...za 2 lata może być czołowym bramkarzem Serie A jeśli dobrze się rozwinie jego kariera.
24.02.2020 o 18:36 przez Klinsi64
Klinsi64
ja Padellego kojarzę tylko z jakiegoś babola w meczu z Interem
24.02.2020 o 18:25 przez jacodj
+1
jacodj
Orzeu ja miałem dosłownie to samo wrażenie. Padelli bronił bardzo dobrze w Torino ale ostatnie spotkania pokazały że chyba za wspomniał jak się broni ...
24.02.2020 o 15:49 przez Orzeu
+2
Orzeu
Przeczytałem. Przyjemnie się czytało.

Co do tematu to jeszcze kilka miesięcy temu miałem Padellego za solidnego zmiennika (pamiętam jego występy w Torino), ostatecznie jednak nasz drugi bramkarz sam się zweryfikował - jest za słaby na Inter. Następca Handanovicia? Nie wiem... Radu jest niezły, ale musiałby jeszcze zrobić krok w przód.

Jaka przyszłość czeka Handanovicia? Na pewno powinien grać jeszcze najbliższe 2-3 lata, później nie obraziłbym się na rozwiązanie jak w przypadku Toldo i Julio Cesara, kiedy to Toldone był przez jakiś czas drugim bramkarzem.
24.02.2020 o 18:30 przez maverik
maverik
Te jego solidne występy były 4 lata temu xD
24.02.2020 o 18:43 przez Orzeu
Orzeu
nie twierdzę że nie
24.02.2020 o 15:20 przez Guarin
Guarin
Początek felietonu tragiczny ale ogólnie nie rozumiem tego bólu dupy o ten tekst.
24.02.2020 o 16:23 przez VVujek
VVujek
Duży props za wstęp, mnie wprowadził w dobry nastrój.
24.02.2020 o 16:34 przez Guarin
+1
Guarin
Wujek my się różnimy jak woda i ogień to nic dziwnego :)
24.02.2020 o 14:04 przez interista1987
+1
interista1987
Od kiedy Berni nastepca Handanovicia ?
Padelli nie byl takim zlym ligowym golkiperem ale to nigdy nie byl pilkarz na wiekszy klub. zwlaszcza ze nie gral 2 lata jego odpornosc psychiczna zmniejszyla sie.
Juventus chcial miec Perina jako drugiego ale ten nigdy sie z tym nie pogodzil.
Ciezko miec dwoch b.dobrych bramkarzy w kadrze.
25.02.2020 o 18:50 przez SETE
SETE
A Napoli ? Ospina , Meret . Można
24.02.2020 o 13:58 przez dichu
+2
dichu
Grubi bramkarze też nieraz dobrze bronią bramki moim zdaniem otyłość nie jest powodem żeby nie walczyć o tytuł owszem handa ma wiele zalet bo jest 1 bramkarzem i zawsze będzie tak że 2 bramkarz ma słabsze umiejętności bo gdyby było 3 dobrych bramkarzy to trener miałby ogromne kłopoty na kogo stawiać też pensje musiały by być wyrównane a zresztą czy jest jakaś różnica między bramkarzem grubym a napastnikiem lukaku czy dawniej adriano warzyli po ponad 100kilo i byli łowcami bramek także trening czyni mistrza a co do podwórka to ja też wiem że w seniorach owszem bramkarze popełniają błędy w niższych ligach ale jest dalej różnica między bramkarzem w seniorach a juniorach nie traktujmy padeliego i Berniego więc jak amatorów trenerzy wiedzą co robią piłka nożna to gra błędów nawet najlepszemu obrońcy Culibalemu ostatnio zdarzyło się taki błąd z juventusem a padelli z racji tego że mało gra jako 2 bramkarz ma teraz ciężko pracować żeby pomóc zespołowi i wywiązać się że swojej roli.
24.02.2020 o 13:36 przez Czarson
+1
Czarson
@WTC ależ rozjuszony, pytanie czemu?
24.02.2020 o 13:00 przez Lopez
+2
Lopez
@elotomasz nie przejmuj się. Ostatnio pisał na sb, że nie czyta newsów na stronie. Jak widać z resztą ;) Twój komentarz @WTC też jest niepotrzebny.
24.02.2020 o 12:48 przez WTC
+6
WTC
Przepraszam, ale ten felieton jest gówniany i kompletnie niepotrzebny. Nic nowego w temacie bramkarzy nie wnosi, a autor próbuje być zabawny na siłę.
24.02.2020 o 12:55 przez Orrin
+1
Orrin
autora dopadło koronawirus
24.02.2020 o 12:56 przez Prezes
+3
Prezes
Tak jak twoja krytyka bezpodstawna nic nie wnosi. Zauważ, że jest to moja opinia i refleksja na temat bramkarzy, jeśli spodziewałeś się tutaj informacji na temat kto będzie stał w bramce to powodzenia :)
24.02.2020 o 13:06 przez WTC
+2
WTC
Duża część tego ''felietonu'' to jakieś niby zabawne dygresje, zdjęcia Handanovicia i opisanie, że potrzebny będzie następca Handanovicia. No wydaje mi się, że każdy zdaje sobie z tego sprawę i bez felietonów na ten temat. @Lopez, wskaż no mi ten fragment, w którym pisałem, że nie czytam newsów.
24.02.2020 o 13:09 przez Prezes
+3
Prezes
No dobrze, nie podoba się, wyraziłeś opinię, nie zgadzam się z nią ale masz do tego prawo oczywiście.
Czy wiesz na czym polega pisanie felietonów zatem?
Podpowiem, że nie mają dawać konkretnych rozwiązań.
24.02.2020 o 13:11 przez Lopez
Lopez
Nie chce mi się szukać, bo nawet jak znajdę to powiesz, że to była ironia.
24.02.2020 o 13:14 przez WTC
+4
WTC
Ja nie oczekuję gotowych rozwiązań, po prostu nie podoba mi się styl w jakim napisałeś ten nazwijmy to felieton, a jeśli chodzi o treść, to jest najzwyczajniej w świecie ubogo. Następny felieton napisz o konieczności zakupu napastnika w przypadku odejścia Martineza. Ma to taki sam sens jak pisanie o potrzebie znalezienia następcy Handanovicia.
24.02.2020 o 13:32 przez Prezes
Prezes
nie rozumiesz, ja napisałem, że jesteśmy w dupie z bramkarzami i nie widać na horyzoncie za bardzo kogoś w zastępstwo i dlatego wyśmiewam obecną sytuację. Czytaj gościu ze zrozumieniem albo idź być mądralą gdzie indziej. Ciekaw jestem bardzo jakbyś ty napisał jakiś felieton panie wszystko wiedzący.
Ja nie ukrywam, że dopiero zaczynam "zabawę" z pisaniem felietonów ale w odróżnieniu od ciebie ja to robię i wierz mi, że edukuje się w tym temacie. Z różnymi skutkami, błędami ale robię to a ty oprócz gównianej krytyki nie wnosisz nic na tą stronę. Skończyłem z tobą dyskusję bo zacząłem odczuwać, że nie ma to sensu i nie chcę się cofać w rozwoju poprzez kontakt z takimi jak ty.
24.02.2020 o 13:47 przez WTC
+8
WTC
Gościu jak ty się tak wściekasz na kilka słów krytyki na temat czegoś co napisałeś, to może weź zastanów się nad robieniem czegoś innego niż pisanie na stronie. Napisałeś jeden gówniany felieton i nosisz się jakbyś zbudował piramidę i oceniasz czyjś wkład na stronie. Jestem codziennym użytkownikiem tej strony i to jest mój wkład, twój wkład to ten wysryw powyżej. W rozwoju to cofać się mogą czytelnicy takich felietonów, co to autor pakuje 6 dużych zdjęć, żeby zamaskować brak treści i małą liczbę znaków w tekście. Generalnie jesteś żenującym pajacem i udowadniasz to z każdą odpowiedzią.
24.02.2020 o 12:13 przez AveCaesar
+2
AveCaesar
Niby spokojnie można spróbować z tym Radu ale jednocześnie można pokusić się o Musso czy Drągowskiego, którzy powiedzmy po roku grania pół/pół z Samirem zastępują go na bramce. Wyobrażacie sobie Polskie media jakby przyszedł do nas Bartek ? I to przedstawianie meczów z Juve Szczęsny kontra Drągowoski ! Do tego jakby dorzucić ze dwa głośne transfery jak np Griezmann i Milinković - Savić. Polecielibyśmy z tematem ;)
24.02.2020 o 11:15 przez RedKhmer
+1
RedKhmer
Brać na te 2 sezony gościa co ogarnia typu Radu czy Drągowski. Jak przez sezon lub dwa okaże się, że nie dadzą rady zastąpić Handy to wtedy jakiś większy transfer trzeba przeprowadzić. Na razie wiadomo, że Handa pogra jeszcze 2-3 sezony i można kogoś takiego postawić na ławce na sprawdzenie. Dać mu grać w pucharze Włoch czy ze słabszymi przeciwnikami. Teraz nie kupimy żadnego kozaka bo trzeba by posadzić Hande na ławce co nie wchodzi w grę. Natomiast jest czas by sprowadzić kogoś mocno rokującego na dobrego bramkarza i sprawdzić przez te 2 sezony. Bo może się okazać, że za mniejszą kasę sprowadzimy kozaka.
24.02.2020 o 11:04 przez chmolo
+3
chmolo
Samir również. Specjalista od bronienia rzutów karnych (w sumie to nie pamiętam kiedy ostatnio obronił)

Widzę, ze kiepsko z pamięcią hehe mecz z Atalantą uratował nam remis broniąc karnego :-)
24.02.2020 o 12:59 przez Orzeu
Orzeu
ale przyznasz że to miano trochę na wyrost ;)
24.02.2020 o 13:11 przez Prezes
Prezes
Racja, wypadło mi z pamięci. Ale tak jak @Orzeu napisał, nie jest już takim specjalistą jak kiedyś :)
24.02.2020 o 15:35 przez chmolo
chmolo
zgadza się, ale niestety przed wiekiem się nie ucieknie, dlatego mam nadzieje, ze nasz zarząd znajdzie godne zastępstwo dla Batmana

Shoutbox

Kredence 06.04.2026 10:45

sytuacja jest prosta - XUCATLAN WIE ZAWSZE NAJLEPIEJ

timon 06.04.2026 10:18

Luz, liga ma jednak bardzo dobrych napastnikow tylko defensywne granie nie pozwala im ładowac wielu bramek

Xucatlan 06.04.2026 09:53

A teraz cała liga nie gra autobusem? WSZYSCY prócz Como i Interu czasami grają kunktatorsko i nie wykazują wielkiej chęci do zdobywania wielu bramek.

timon 06.04.2026 08:50

Ale oczywiscie nie bronie Ci robotek recznych na mysl o poteznych napastnikach serie A

timon 06.04.2026 08:41

I 24 Dovbyka oznacza, ze inni tez ponad 20 mogli strzelac. Jak KS wygrywa napastnik z 17 bramkami(przykladowo) w 38 meczach to pokazuje, ze inni byli jeszcze gorsi. Van Basten jak wygrywal KS to cala liga grała autobusem, teraz oznacza to, ze ma slabych napastnikow

timon 06.04.2026 08:38

Tylko liga ma teraz 38 kolejek, wiec jest lekka roznica

Xucatlan 06.04.2026 08:13

W Bundes 2 lata temu najlepsi strzelcy kończyli z 16 bramkami na koncie, a wy i tak dalej wyliście, że Serie A słaba. Jak Vialli czy Van Basten zostawali królami strzelców nie dobijając do 20 goli, to też był wstyd?

Xucatlan 06.04.2026 08:09

Wstyd, to jak królem strzelców z 24 bramkami zostaje jakiś Dovbyk, a nie kiedy byłby to taki Lautaro z 18 bramkami. Skąd wy bierzecie te dziwaczne przekonania?

timon 06.04.2026 06:32

Lautaro moglby do tych 20 dobic. Wstyd dla ligi gdyby KS skonczyl z 18 bramkami na przyklad.

timon 06.04.2026 06:06

Dobrze wybralem mecze na Meazza w tym sezonie. Najpierw 5-0 z Torino i wczoraj 5-2. Powrot Lautaro, przelamanie Thurama i Barelli

timon 06.04.2026 06:04

Piekny to był mecz. Calha powinien zostać nawet jakby mial byc pol sezonu zdrowy. Bedzie mial sie od kogo uczyc Stanko

Piekarz 06.04.2026 00:54

Also Lautaro chyba już ma króla strzelców nawet jak nic nie strzeli więcej patrząc na rywali

Piekarz 06.04.2026 00:53

Oni ciągle powinni bardziej patrzeć do tyłu niż do przodu bo wcale jeszcze miejsca w top 4 nie mają pewnego

Piekarz 06.04.2026 00:51

Od jutra tylko największe oszołomy będą jeszcze mówić o możliwym mistrzostwie dla tej marnej zbieraniny, bo nie ma opcji że Conte to przeje.bie

Piekarz 06.04.2026 00:48

Milan 2 tygodnie pompował balonik na powtórkę z 2022 tylko po to żeby dostać gonga jeszcze przed swoim meczem xd

Piekarz 06.04.2026 00:42

Zaryzykuję tezę że scudetto mamy od grubo ponad miesiąca, tylko niektórzy się zesrali z paniki bo pierwszy raz od startu ligi straciliśmy punkty w ponad jednym meczu z rzędu, w tym w 2 na 3 sędzia przekręcił nas na gola w końcówce xd

Tifosinho 05.04.2026 23:44

Tym bardziej przy jutrzejszym ewentualnym remisie Napoli z Milanem

Capar 05.04.2026 23:41

Wtedy.

Capar 05.04.2026 23:41

Zaryzykuję tezę, że wygrana z Como oznacza scudetto. Nie sądzę żeby byli aż takimi pisdeuszami żeby dali sobie wyrwać majstra

danielinter 05.04.2026 23:33

Dobrze że Thuram wrócił bo ostatnie miesiące dramat

Archiwum shoutboxa

Publicystyka

Piero Ausilio

Stajnia Ausiliasza (20)

02.04
19:37

Inter - Arsenal: Szukanie kozła ofiarnego to błąd. Prawdziwy problem leży u szczytu (6)

21.01
17:20
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Inter

    31

    72

  • 2

    Milan

    30

    63

  • 3

    Napoli

    30

    62

  • 4

    Como 1907

    30

    57

  • 5

    Juventus

    30

    54

  • 6

    Roma

    31

    54

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Lautaro Martínez

    16

  • 2

    Anastasios Douvikas

    11

  • 3

    Nico Paz

    10

  • 4

    Kenan Yıldız

    10

  • 5

    Rasmus Højlund

    10

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 29359

Liczba newsów: 52936

Liczba komentarzy: 621202

Użytkownicy online: 0 1 gość

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

20x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

8x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się