Felietony

Felieton: Magia Mourinho = Sukces Santona (26)

Autor:
ponad 14 lat temu
894
26

Są dni w miesiącu, ba co ja pisze, w miesiącu, w tygodniu, kiedy z utęsknieniem wspominam wielkiego maga, mistrza improwizacji i szeroko pojętej groteski, cara wśród szkoleniowców i strategów – Jose Mourinho. Już niejednokrotnie pisałem na jego temat same ciepłe słowa, które przypominały teksty Adama Mickiewicza, który z utęsknieniem ubierał w słowa swoją ukochaną ojczyznę.

[hide]

 

Tym razem uczucia, które towarzyszą mi wraz ze słabymi wynikami mojego ukochanego Interu oraz brakiem zaufania do Davide Santona, którego ojcem sukcesu jest mój geniusz można porównać do utraty ukochanej córki Jana Kochanowskiego „Orszuli”. Wiem, że czasy, gdy mogłem być spokojny o każde spotkanie, każdy wynik Interu , już nie powrócą. Obawiam się również, że Davide, którego odkrył Jose i sukcesywnie go udoskonalał, sprawiając że stał się jedną z największych gwiazd zespołu w wieku 17 lat nie będzie w stanie wrócić do ówczesnej dyspozycji. Miejmy nadzieję, że moje hipotezy się nie sprawdzą, ale patrząc na obecną sytuację moje nadzieje bardzo szybko wygasają.

 

W zachowaniu Mourinho urzekało mnie to w jaki sposób potrafił, dosłownie całą presję wywieraną ze strony mediów i krytyków ściągnąć na swoją osobę. Jego poczynania porównać można do najwybitniejszych przywódców. Wielotygodniowe medialne milczenie czy kontrowersyjne wypowiedzi sprawiały, że rywale mimo iż nie okazywali tego czuli obawę, a nawet strach przed konfrontacją z silnie chronioną gwardią prowadzoną przez wielkiego generała.


Siedemnastoletni Davide Santon czuł się jak ryba w wodzie pod skrzydłami Portugalczyka. Niejednokrotnie był krytykowany, lecz za każdym razem owa krytyka zamieniała się w ogromny zastrzyk mobilizacji. Efektem była bezkompromisowa gra przeciwko takim zawodnikom jak Cristiano Ronaldo czy David Beckham. Środowisko piłkarskie okrzyknęło go nowym Giacinto Facchettim. Uważam to porównanie za bardzo trafne, gdyż ówczesna dyspozycja oraz styl gry przypominały ikonę Interu Mediolan. Mourinho posiada niezwykłą umiejętność opiekowania się swoimi piłkarzami. Poświęca im mnóstwo czasu, rozmawia i w sposób merytoryczny rozwiązuje wszystkie problemy.

 

Po odejściu Portugalczyka wszystko się skończyło. Zniknęła niesamowita atmosfera zwycięzców, próżno szukać pochlebnych wypowiedzi zawodników na temat treningów czy relacji z trenerem. Piłkarze dyplomatycznie odpowiadają na pytania dziennikarzy dotyczące Rafaela Beniteza, lecz brak jest szczegółów, które tak ważne były za czasów Mourinho. Wszystko jest uogólnione, tak by w świetle dziennym nie wzbudzało podejrzeń. Wypowiedzi trenera są zaś szablonowe, nic nie wnoszące i monotonne. Brak ekspresji samego szkoleniowca ma duży wpływ na poszczególnych zawodników.

 

Widoczny jest brak zaufania do Davide Santona, co na pewno nie ułatwia mu aklimatyzacji po ciężkiej kontuzji. Za czasów Mourinho Inter funkcjonował jak przykładna rodzina, w której wszystko było dokładnie zaplanowane i poukładane. Znajdował się czas na żarty i ciężka pracę, co powodowało idealną równowagę. Sytuacja, gdy środkowy obrońca wystawiany jest na pozycji bocznego defensora w miejsce zdrowego Santona nie działa mobilizująco, wręcz przeciwnie.
Fakt jest taki, że Davide nie gra dobrze, ale tutaj rodzi się pytanie: Kto za wyjątkiem Eto’o i Lucio gra dobrze? Czy inni prezentują poziom wyższy od Davide Santona? Nie sądzę! Wszystko to wymysł trenera, który zaplątał się we własnych sidłach. Nie przygotował dostatecznie zespołu do sezonu, co skutkuje licznymi urazami, w sytuacji, gdzie powinien zaufać młodym zawodnikom rotuje składem. Sytuacja ta nie ułatwia życia tym młodym osobom.

 

Przypomnijmy sobie w jaki sposób wprowadzony został do zespołu Davide. Po debiucie w meczu z Romą 21 stycznia 2009 roku zagrał w 16 kolejnych spotkaniach Interu Mediolan. Piętnaście z tych spotkani w pełnym wymiarze czasowym. Miał zatem okazję by zaaklimatyzować się w drużynie i poczuć się potrzebnym, co dla młodego zawodnika jest bardzo ważne. Teraz wszystko jest poszarpane, Davide potrzebuje ponownej adaptacji i zaufanie, lecz trener ulega presji wyniku co wywołuje w nim strach i dlatego obawia się wystawiać Santona. Kredyt zaufania, który powinien mu udzielić mógłby się spłacić z ogromną nawiązką. Benitezowi brakuje jednak umiejętności by napływającą krytykę w kierunku młodego obrońcy wziąć na siebie i powiedzieć mediom: Ufam temu piłkarzowi i ryzyko z wystawianiem go w pierwszym składzie biorę na siebie. Niestety brak charyzmy Hiszpana sprawia, że nie doczekam się momentu, kiedy Santon znów będzie mógł w spokoju rozwijać się piłkarsko.

 

Życzę Mourinho samych sukcesów i zawsze z ogromnym szacunkiem obserwuję jego warsztat trenerski. Z żalem patrzę, że pracuje na sukces Realu Madryt, ale szanuję jego decyzję oraz podziwiam ogromne ambicje, by stawać się coraz lepszym i wygrywać coraz więcej. Dzięki nim Inter Mediolan wygrał potrójną koronę, a Davide Santon wypłynął na głęboką wodę.

 

Mateusz Boroń

Davide Santon
DavideSanton.FcInter.pl

Tagi:
udostępnij

Zobacz też

Analiza taktyczna PSG Luisa Enrique (3)

29.05
15:15

Finał w Monachium. Poradnik dla podróżujących (0)

26.05
18:51

Komentarze (26)

Nie jesteś zalogowany. Tylko zalogowane osoby, mogą dodawać wiadomości
07.12.2010 o 13:34 przez Chuchu
Chuchu
Skoro trener woli postawić na Natalino zamiast na Santona to z tym Davide musi być na prawdę bardzo źle
05.12.2010 o 11:02 przez SlimShady
SlimShady
Bardzo dobry felieton z którym sie zgadzam, choć mam jedną uwagę odnośnie Beniteza. Przyznam że Hiszpan stawia trocha bardziej na młodzież niż Jose (Obiorah, Natalino, Mariga, Obi, Biabany i Coutinho) choć to może być spowodowane urazami naszych doświadczonych zawodników, a wręcz chyba jest na prewno)
02.12.2010 o 15:07 przez ERNRUD_FCI
ERNRUD_FCI
Nie sądzę, że tylko Eto'o i Lucio trzymają poziom. To samo tyczy się Cambiasso, Stankovicia, Zanettiego, też Samuela przed kontuzją. <br />
Poza tym nasz ukochany Jose dostał w dupę od Barcelony i teraz kibice Realu myślą o nim gorzej niż my o Benitezie. Nie porównujmy tak trenerów. Raz idzie gorzej, raz lepiej. Fakt, że cały czas uwazam Jose za nr 1, ale Beniteza nie skreślę tylko dlatego, że jest mniej charyzmatyczny.
02.12.2010 o 12:23 przez zanetti22
zanetti22
@Lamatico - Wolność słowa jak najbardziej. Ale zwróć uwagę, że wpisujesz się w niezwykle popularny nurt pisania o Mou. Koleś chociaż nie jest trenerem Interu to zajmuje to bardzo dużo miejsca (A o Mancinim cisza). Wygrał z nami prawie wszystko i za to szacunek, ale ciągłe wspominki &quot;jak to było cudownie...&quot; są już smutne i niesmaczne:( Kibice zamiast rozmawiać o zespole, ujadają na trenera i płaczą za poprzednim. Dodatkowo teksty takie jak Twoje, z których aż bije blask od liter J-O-S-E M-O-U-R-I-N-H-O... Sam przyznasz, że z boku wygląda to jak kibicowanie pewnej osobie a nie zespołowi. Ponadto pisanie o byłym trenerze w &quot;kontekście&quot; to świetna przykrywka, bo można wtedy opiewać &quot;The special one&quot; w kontekście kontuzji w tym i poprzednim sezonie, w kontekście pojedynków z barcą, kontekście obecnych i zeszłorocznych derbów Mediolanu etc.<br />
Inter ma nowego trenera, nie klona Jose i taktyka ulega zmianie. To inny styl gry i mecze inaczej będą wyglądały. Na rezultaty trzeba nam poczekać. Na razie mamy plagę kontuzji i zniekształca ona nam obraz &quot;nowego&quot; zespołu. Czekają nas konieczne wzmocnienia. Wątpię by Benitez chciał powielać schematy Jose, poza tym jest inną osobą, ale to nie znaczy, że jego myśl taktyczna nie przyniesie pozytywnych wyników, albo, że jak jest mniej &quot;wyszczekany to jest gorszym człowiekiem.<br />
Forza Inter!<img src="/files/emoticons/15" alt="&lt;forza&gt;" />
02.12.2010 o 12:00 przez Nen
Nen
Litości...<br />
<br />
Co o Santona, Piekarz ujął to w najlepszy sposób - głodna talentów społeczność okrzyknęła nowym Zanettim, Malidnim czy Fachettim kolesia, który nie rozegrał nawet połowy sezonu. Santon jest strasznie przereklamowany i to jest straszna prawda. <br />
<br />
Paradoksalnie, to w osobie Portugalczyka można szukać winy aktualnej dyspozycji Santona, który nazbyt wcześnie wprowadzony na głęboką wodę fatalnie się nią zachłysnął. <br />
<br />
Zwalanie nieudolności Santona Na Beniteza uważam za po prostu niesmaczne. Chyba za coś Moratti płaci mu ten milion euro co to panienka jakaś jest, że trzeba go otoczyć cieplutkim płaszczem opatrzności? Chyba wie, że jak coś zawali to drużyna cierpi rafa pierwszy mu tego nie powiedział. Jeżeli nie radzi sobie z presją nie nadaje się na grę w wielkim klubie (Quaresma). <br />
<br />
&quot;Większość widzi sposób w jaki Jose się z nami pożegnał (nie był on idealny, ale nie był też rażąco niestosowny)&quot; N sorry, jak odchodzenie do madryckiego cyrku mimo ważnego jeszcze przez rok kontraktu (Mourinho sam ten kontrakt o tenże rok wydłużył) jest tylko niestosowne....<br />
<br />
Benitez wygrał z Liverpoolem LM i nie poszedł nigdzie, mimo iż ubiegali się wtedy o niego bardzo mocno Bayern i Chelsea.
02.12.2010 o 11:34 przez Dynia
Dynia
zgadzam sie z piekarzem, Davide może i miał niezłe wejście do pierwszej 11 ale potem zdecydowanie obnizył loty, w drugim sezonie Mou to nie pamiętam czy zagrał jakiś dobry mecz i zwalanie winy na benka brubasa za słabszą dyspozycje Santona, który dodatkowo ma problemy z kolanem jest conajmniej smieszne.
02.12.2010 o 11:22 przez Luk
Luk
@Lamatico<br />
<br />
&quot;Poruszoną kwestię zarobków i pracy jako najemnika pozostawię bez dłuższego komentarza. Podsumuję to jednym stwierdzeniem.<br />
'Za produkt najwyższej jakości trzeba dużo zapłacić'&quot;<br />
<br />
A kto ma o to pretensje ? Nikt nie ma pretensji o to ile Jose placilismy, lub, ze jest najemnikiem. Stwierdzony zostal tylko FAKT. A faktem jest, ze Jose przybyl, zrobil co mial zrobic, otrzymal za to wynagrodzenie, i sie z nami pozegnal. Jak to nie pasuje do tego okreslenia, to co pasuje ?<br />
<br />
Jose chcialem od dawna, kiedy przybyl do Interu byl to jeden z najszczesliwszych dni w mojej karierze &quot;kibica Interu&quot;, ale to nie zmienia faktu, ze moge napisac cos co jest faktem.
02.12.2010 o 10:57 przez Lamatico
Lamatico
@dooc czekałem, aż któryś z użytkowników zauważy fakt, iż jest to felieton<img src="/files/emoticons/12" alt=" :D " /> . Co prawda w tekście zabrakło słowa &quot;subiektywny&quot; czy sformułowania &quot;moja własna opinia&quot;.<br />
<br />
Zrobiłem to celowo, chciałem też zobaczyć jaki podział jest społeczeństwa Interu odnośnie postrzegania Jose.<br />
<br />
Komentarze potwierdzają moje przypuszczenia. Większość widzi sposób w jaki Jose się z nami pożegnał (nie był on idealny, ale nie był też rażąco niestosowny), a nie radość, którą nam dał. Nie muszę przypominać kibicom Interu ile lat czekaliśmy na sukces w Lidze Mistrzów.<br />
<br />
Poruszoną kwestię zarobków i pracy jako najemnika pozostawię bez dłuższego komentarza. Podsumuję to jednym stwierdzeniem.<br />
&quot;Za produkt najwyższej jakości trzeba dużo zapłacić&quot;<br />
<br />
@zanetti22 na stronie i w większości świata panuje demokracja i wolność słowa, dlatego pisanie o BYŁYM trenerze Interu, który wygrał wszystko w kontekście wielkiego talentu - Santona jest na miejscu. Każdy z nas ma jakąś historię kibicowania Interowi, niektórzy zaczynali od Milanu, a teraz wiernie kibicują Interowi i ich trzeba szanować. Jeżeli masz przemyślenia na ten temat zapraszam na bloga.<br />
<br />
Odnośnie porównania do Facchettiego:<br />
&quot;Środowisko piłkarskie okrzyknęło go nowym Giacinto Facchettim. Uważam to porównanie za bardzo trafne, gdyż ówczesna dyspozycja oraz styl gry przypominały ikonę Interu Mediolan.&quot; - zaznaczyłem, że ówczesna dyspozycja i styl gry.
02.12.2010 o 10:52 przez Luk
Luk
@yoda79<br />
<br />
Wiec Jose jest tym drugim trenerem, czy nie jest, bo jakiejs stanowczej twojej odpowiedzi nie widze ;) <br />
<br />
Jesli nadal nie, to podaj te osiagniecia i jak to mowil Siara do Jorgusia Kilera &quot;sie luzujemy&quot;.<br />
<br />
1) Nie nazwalem Jose magiem<br />
2) O roznicy, jak juz pisalem nie chce dyskutowac, bo to temat na dluzsza dyskusje
02.12.2010 o 10:20 przez yoda79
yoda79
@Luker<br />
Rozumiem część Twoich argumentów,ale przy jednym będę się upierał - HH a Mou to przepaść. Nie chodzi mi tylko o osiągnięcia,ale głównie o to, że Wielki Mag stworzył coś nowego w piłce, coś co m.in. Mou czasami naśladował.<br />
Nazywanie Mou magiem to przesada.
02.12.2010 o 10:15 przez Luk
Luk
@yoda79<br />
<br />
Przeciez to nie konkurs popularnosci, ani nie porownanie prac spolecznych. To, ze Mourinho zarabial kupe kasy, jak to najemnik, a pozniej nas lekko mowiac &quot;olal&quot; w dosc nie mily sposob, jak to najemnik, to to nie jest zadna tajemnica, ani tego negowac nie zamierzam. Zreszta, jak ktos mial inne wyobrazenie o Jose przed jego przyjsciem do Interu, no to tej osobie brakowalo troche wiedzy. To, ze Inter to tylko &quot;przystanek&quot; dla Jose, bylo wiadome zanim on jeszcze noge postawil na Appiano.<br />
<br />
Napisalem &quot;jednym z dwoch najwiekszych trenerow&quot;, a najwiekszych trenerow w klubach, okresla sie po ich dokonaniach. Wiec pokaz co Foni, Trap, lub Bersellini dokonali w swoich latach w Interze, a co Jose.<br />
<br />
Mysle, ze to, ktory z nich zasluguje na miejsce drugie zaraz po Herrerze, sie szybko wyjasni.<br />
<br />
ps. O roznicy miedzy Herrera a Jose trzeba by dluzej pisac, zreszta to temat na inna dyskusje.
02.12.2010 o 09:30 przez dooc
dooc
Zgadzam się z wieloma rzeczami ukazanymi w felietonie. Trochę szkoda Santona bo chłopak zapowiadał się bardzo dobrze ale częste kontuzje są silniejsze od niego i to one zabrały mu pewność siebie.<br />
Niektórzy komentujący zapomnieli co to jest felieton i czy się różni od np. artykułu. Krytykowanie za subiektywne zdanie w felietonie jest komiczne. Jeśli Lamatico napisał, że jego teksty przypominały Mickiewicza to niech tak będzie. On je pisał i krytykowanie takich rzeczy to przyczepianie się błahostek.<br />
Zgadzam się z Piekarzem, że porównywanie Santona do Facchettiego to grzech. Wynika on z tego, że Inter tracąc Bergomiego stracił swoją wielką ikonę i jej brakuje w świadomości głównie włoskich kibiców. Wiadomo, że włosi są nacjonalistami i pragną ażeby rodowity włoch był chlubą i ikoną naszego Interu. Mamy Zanettiego ale piłkarz ten nie może równać się z największymi legendami klubu.<br />
Co do Mou to postąpił źle ale trzeba mu wybaczyć. Założył sobie z góry plan, który chce wykonać. Nie spodziewał się, że Inter uzależnia i było mu ciężko odejść ale człowiek nie może łamać swoich zasad, które przyjął wcześniej. Jest on jednym z największych trenerów ale nie mi oceniać i Wam, który jest największy. Sprawy potoczyły się tak, a nie inaczej i trzeba iść na przód.<br />
Nasi piłkarze się kończą... Nie mamy i nie mieliśmy w przeciągu liku lat super składu bo zawsze kogoś brakowało i teraz też tak jest. U Jose nie było widać tego i piłkarze pod jego wodzą grali tak jakby był to ich ostatni mecz. Tak więc szanujmy trenera, który z naszych mówiąc szczerze słabych piłkarzy zrobił coś co przejechało się po Europie jak walec i zgniotło wszystko.
02.12.2010 o 09:26 przez zanetti22
zanetti22
Kolejna apoteoza Jose Mourinho... :( LITOŚCI<img src="/files/emoticons/33" alt=" !! " /> <img src="/files/emoticons/33" alt=" !! " /> Nie wiem czy fani Jose wiedzą, że nie jest on już trenerem Interu? Mogą sobie założyć własną stronę o nim i tam opiewać jego dokonania, słowa, gesty etc. w homeryckim języku a nawet piosenki układać. Niektórym kibicom Interu przeszkadza marudzenie tych pierwszych na ich ukochany klub. Byłem z Interem gdy długo oglądał plecy Juve czy Milanu i zawsze trzymałem za nich kciuki, cieszyłem się ze zwycięstw Interu, gdy kolejny raz z rzędu wygrywał scudetto, skakałem z radości po finale LM. Lubie Mourinho za to czego dokonał w poprzednim sezonie z Interem, ale mam prośbę do fanów Mourinho: Tak jak ja nie wchodzę na wasze strony i nie pisze non stop o Interze, że Mou to wielki był tylko z Interem tak ja chciałbym, żeby fani Jose też nie wypisywali bzdur i nie krzyczeli, że Inter wielki był tylko z Jose. Give me a break!
02.12.2010 o 07:44 przez yoda79
yoda79
@Luker<br />
Nawet nie porównuj najemnika Mou z wielkim HH, to dla mnie profanacja. Nad drugim nazwiskiem bym się rzeczywiście zastanowił - może Foni, może Trap, może Bersellini.<br />
W tej chwili daleko z przodu HH, potem przepaść i potem któryś z wymienionych, ewentualnie Mou. Ale to przepaść i tak...
02.12.2010 o 03:45 przez krls
krls
Chlopie spokojnie z tymi porownaniami do Mickiewicza<img src="/files/emoticons/10" alt=" :) " /> widze ze bardzo chciales uzyc pieknego jezyka polskiego ale obawiam sie ze przez to nadmierne staranie stales sie az nazbyt pretensjonalny...
01.12.2010 o 23:18 przez SpecialONE
SpecialONE
Oj, chyba masz troszkę problem z obiektywną oceną talentu Santona. Zwyczajny młody piłkarz, któremu parę razy udało się ciekawie zagrać + medialny hype. Nam to na rękę, w podobny sposób opchnęliśmy Balotellego za 30 baniek <img src="/files/emoticons/10" alt=" :) " />
01.12.2010 o 23:09 przez Lamatico
Lamatico
@Szkociq pisałem to po meczu z Barceloną, oceniam postawę na przestrzeni pół roku, podobnie jak Interu.<br />
<br />
@Bobek, właśnie to chciałem przekazać w swoim felietonie.<br />
<br />
PS. To wszystko moje subiektywna ocena <img src="/files/emoticons/10" alt=" :) " />
01.12.2010 o 22:43 przez Luk
Luk
@yoda79<br />
<br />
Kto poza Herrera moze byc uznanym za wiekszego od Jose ?<br />
<br />
ps. Oczywiscie mowimy o dokonaniach trenerow w historii KLUBU, a nie w ICH historii.
01.12.2010 o 22:39 przez Chuchu80
Chuchu80
do &quot;bobek&quot;<br />
hmmm moim zdaniem Jose zrobil dla interu bardzo duzo ale piszesz ze stracili ojca stracili czlowieka ktory zaszczepil w nich wole zwyciestwa tylko chyba zapominasz o jednym TO JOSE ODSZEDL NAWET NIE FETOWAL Z NAMI WYGRANIA LM W MEDIOLANIE MYSLISZ ZE TAK SIE POSTEPUJE? jose z dnia na dzien nas kopnal w dupe i poszedl sobie do realu i niech nikt mi nie mowi ze w interze wszystko wygral i motywacji nie ma ferguson w united siedzi chyba 20 lat i motywacje ma WIEC SKONCZMY O JOSE BO TAK NAPRAWDE TO JOSE ZOSTAWIL NAS zostawil druzyne wyeksploatowana do maximum i mysle ze dobrze wiedzial co moze sie stac w nastepnym sezonie nie jestem obronca beniteza bo za nim nie przepadam ale tez nie bede murinho nosil na rekach bo ja osobiscie czuje sie przez niego pilkarsko zdradzony tyle w temacie <img src="/files/emoticons/15" alt="&lt;forza&gt;" />
01.12.2010 o 22:16 przez Piekarz
Piekarz
Po prostu o kilka-naście lat za wcześnie okrzyknęli niektórzy Santona nowym Facchettim (ogólnie dość śmieszne). Lubię go, ale wychodzi na mocno przereklamowanego. Miał niezłe pół roku, w którym i tak często zdarzały mu się mecze słabe lub przeciętne, a potem zupełne zero. Życzę mu jak najlepiej, oczywiście, ale fakty są brutalne.
01.12.2010 o 22:05 przez bobek
bobek
Wkurzają mnie ci co mówią, że o Jose trzeba zapomnieć itp. Benek wiedział, że zatrudniając się w Interze czeka go ciężkie zadanie i porównania do Mourinho. Po drugie Jose to naprawdę trener wyjątkowy. Dlaczego? Bo nie traktuje tego jak pracy, jest jak artysta, jak przywódca, jak ojciec dla drużyny. Widać to po jego byłych klubach i wypowiedziach piłkarzy, których trenował. <br />
Nasi piłkarze czują się, jakby stracili ojca, patrona, kogoś kto wszczepiał w nich wolę walki, wiarę we własne umiejętności. Ktoś napisał, że zespół był jak rodzina.<br />
<br />
Teraz przyszedł Benek, który ma tych samych piłkarzy, ale oni, pamiętając Mourinho, ojca, nie darzą Benka szacunkiem, a bez szacunku nie ma wiary, atmosfery, jedności, które są o wiele ważniejsze.<br />
<br />
Dla mnie Mourinho odkrył prawdę absolutną, mianowicie, że ważniejsze od umiejętności czysto piłkarskich jest wiara we własne umiejętności, jedność i dobra atmosfera w drużynie, zespołowość (czemu wyleciał Ibra, a Eto'o całkowicie się podporządkował) i równowaga. <br />
<br />
Kiedyś w podstawówce, zawsze na w-fie graliśmy słabi przeciwko dobrym. Co ciekawe rzadko kiedy wygrywali dobrzy, bo były to pokłócone indywidualności, słabi natomiast tworzyli zgrany kolektyw.
01.12.2010 o 20:58 przez InterTommy
InterTommy
Interesująca wypowiedź. To prawda, że Benitez nie ma tyle zaufania do Santona, ale myślę, że to wynika z gry samego zawodnika. Z powodu kontuzji w drużynie pojawiają się tacy zawodnicy jak Obi, którzy coraz lepiej się spisują i pokazują, że mogą być przyszłością. Jakoś, którą prezentuje Davide jest nieporównywalna do tego na co go stać i dlatego wciąż musi czekać. Myślę, że to za wcześnie, żeby mówić o problemie. Benitez jest zupełnie innym człowiekiem, ale myślę, że mając mniej umiejętności przywódczych posiada więcej pomysłów na grę. FORZA INTER <img src="/files/emoticons/15" alt="&lt;forza&gt;" /> !
01.12.2010 o 20:56 przez Szociq
Szociq
&quot;Z żalem patrzę, że pracuje na sukces Realu Madryt...&quot; - rozumiem że pisałeś to przed Gran Derbi jeszcze<img src="/files/emoticons/35" alt=" ?? " /> <img src="/files/emoticons/13" alt=" :P " /> <img src="/files/emoticons/13" alt=" :P " /> <img src="/files/emoticons/13" alt=" :P " />
01.12.2010 o 20:47 przez dichu
dichu
Dobry felieton tylko że każdy am swoje zdanie Benitez am takie jakie am i ja bym je uszanował. Jeśli nie będzie wyników to Moratti go zwolni a nie sądzę żeby davida się tak szybko pozbyli <img src="/files/emoticons/10" alt=" :) " /> De Special One to też człowiek od razu w Realu też nei zrobił drużyny na to trzeba czasu i szczęścia piłkarskeigo. Bo niewątpliwie meiliśmy go rok temu na dostatek przypomnieć mecze walki w których <span style="color: red">I</span>nter wygrywał w końcówkach Kijów Siena i jescze kilaka to byśmy nic nei zrobili bez mobilizacji i pewności siebie i gdyby nie było tylu graczy co teraz a niestety kontuzje w sporcie się zdarzają.
01.12.2010 o 20:41 przez yoda79
yoda79
Jose jednym z dwóch najwięszych trenerów w historii? Bez żartów.<br />
A co artykułu - kolejny z serii - Mou jest superświetny a Rafa to nudny trener, który na dodatek niszczy biednego Santona. Lubię Santona,ale gra niewyobrażalną padakę.<br />
Co wejdę na stronę to ciągle żale... Albo użytkownicy płaczą za Jose albo piłkarze. Dla mnie to zwykły najemnik a teraz liczy się tylko Rafa i jego praca.
01.12.2010 o 20:38 przez Luk
Luk
Zapominasz o jednej rzeczy. Sam Jose posadzil Davide na lawke, i to na dlugie tygodnie. Jak to sie ma do &quot;zaufania do pilkarza&quot; ?<br />
<br />
Zaufanie do pilkarza to pestka, jesli pilkarz gra na odpowiednim poziomie. &quot;Niestety&quot; Inter to Inter, a nie Udinese, i tu trzeba odpowiedni poziom prezentowac, inaczej nie grasz. Nawet jesli bys byl najbardziej utalentowanym 17 latkiem na swiecie to meczu nie zagrasz, jesli JUZ TERAZ czegos do druzyny nie wprowadzisz.<br />
<br />
Davide za Jose nie gral kiedy byl w slabej formie. Davide nie gra za Beniteza kiedy jest w slabej formie (o czym sie ostatnio przekonalismy, kiedy Davide musielismy grac z &quot;musu&quot ;) .<br />
<br />
Ot cala filozofia &quot;Beniteza znecajacego sie nad mlodzieza&quot;.<br />
<br />
Swoja droga, mus nie mus, ale gdyby tak zrobic statystyke wykorzystania mlodych pilkarzy, to Benitez juz w tej chwili pewnie bije 2 lata Jose w Interze.<br />
<br />
Do Davide nic nie mam, wrecz przeciwnie. Mam nadzieje, ze jesli wyplynie to w koncu zagosci na dlugie lata w 11'stce. Ale za sam fakt, ze jak mial 17 lat ladnie gral, grac nie bedzie.<br />
<br />
I jeszcze jedno o Jose. Jose to nie jest typ trenera, ktorego sie spotyka na co dzien. Takich trenerow, ktorzy sie &quot;kumpluja&quot; z pilkarzami to wyjatek od reguly, a nie regula. Skonczmy juz z tym uzalaniem sie, ze nie ma Jose, bo mi sie juz niedobrze robi. 6 miesiecy Jose nie ma, a ja dalej slucham biadolenia o tym, ze nie ma juz Jose. Benitez jest teraz trenerem Interu, nie Jose, i to za nim teraz mamy stac.<br />
<br />
ps. Zeby nie bylo, dla mnie Jose to co najmniej jeden z dwoch najwiekszych trenerow w naszym klubie. Zeby ktos nie pomyslal, ze ja cos do Jose mam.

Shoutbox

Tifosinho 14.06.2025 14:27

Może Samuele Longo nie będzie chciał grać w Serie D i da się namówić na transfer do Inter U23?

Orzeu 14.06.2025 14:27

Festa ( Sole 24 Ore) : "Oaktree-Inter, bond operation preparatory to future sale. High price"

Orzeu 14.06.2025 14:05

i hit czyli Di Marco

ZnawcaCalcio 14.06.2025 13:53

Asslani też jest mocny

Xucatlan 14.06.2025 13:42

Paolo, Pablo.... kto by tu zauważył różnicę. Tu z połowa użytkowników dlaje nie połapała się, że Frattesi, to Frattesi, a nie Fratessi....

Orzeu 14.06.2025 13:01

inny użytkownik

Orzeu 14.06.2025 13:01

to Paolo a nie Pablo

Endru 14.06.2025 12:59

No Pablo pisz coś o taremim

Paolo92 14.06.2025 12:58

Teraz tylko skompletować ekipę

Paolo92 14.06.2025 12:57

Z uwagi na degradację SPAL, Brescii i Lucchese, w kolejnym sezonie ich miejsce w Serie C zajmie Inter U-23, Pro Patria oraz Caldiero Terme. Milan Futuro i Ravenna zagrają w Serie D. 📰 Nicolo Schira

Adriano_forever 14.06.2025 12:25

szkoda

Orzeu 14.06.2025 12:24

Wszystkie mecze Klubowych Mistrzostw Świata 2025, które będą rozgrywane na boiskach w Stanach Zjednoczonych, będzie można oglądać za darmo w serwisie streamingowym DAZN, wystarczy zalogować się na platformie.

speaker 14.06.2025 12:19

wróciłem :cenzor:

speaker 14.06.2025 12:18

test

Vancore 14.06.2025 12:15

syn edera

Vancore 14.06.2025 12:15

wszedlby w buty ojca

El Imprezatore 14.06.2025 12:10

jakby za hakana przyszedł ederson to jestem na tak

cuba 14.06.2025 10:54

Jestem ciekaw czy zostanie Hakan

martins2000 14.06.2025 10:48

Inter monitoruje Angelo Stiller i Morten Hjulmand

cuba 14.06.2025 10:37

Witam :)

Archiwum shoutboxa

Publicystyka

Analiza taktyczna PSG Luisa Enrique (3)

29.05
15:15

Luis Enrique - Od boiska po ławkę trenerską (3)

28.05
17:00
Archiwum publicystki

Tabela

/

Tabela strzelców

Serie A

  • 1

    Napoli

    Napoli

    14

    32

  • 2

    Atalanta

    Atalanta

    14

    31

  • 3

    Inter

    Inter

    14

    29

  • 4

    Fiorentina

    Fiorentina

    14

    29

  • 5

    Lazio

    Lazio

    14

    28

  • 6

    Juventus

    Juventus

    14

    26

Pokaż tabelę

Mecze

Zawodnik

Bramki

  • 1

    Mateo Retegui

    25

  • 2

    Moise Kean

    19

  • 3

    Ademola Lookman

    15

  • 4

    Riccardo Orsolini

    15

  • 5

    Marcus Thuram

    14

Pokaż wszystkich

Statystyki serwisu

Liczba użytkowników: 28238

Liczba newsów: 50973

Liczba komentarzy: 598837

Użytkownicy online: 1 (Paolo87) oraz 28 gości

Serwis istnieje od 2003 roku

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określich warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Herb Interu
Scudetto

20x

scudetto

Champions league

3x

Champions league

Coppa italia

9x

Coppa Italia

Fifa Club World Cup

1x

Fifa Club World Cup

UEFA cup

3x

Uefa Cup

Logo FcInter.pl

Nieoficjalny, największy polski serwis poświęcony Interowi Mediolan. Działamy dla Was od 2003 roku!

Serie A

Puchary

Dla Tifosich

Serwis

Zarejestruj się

Zarejestruj się